Gå til innhold

Erfaring med Bilstein B6 / B8 ?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HMSW: takker for tilbakemeldingen. Da ser det ut som det blir B8 likevel, finnes ikke mange andre alternativer der ute. Får håpe ingen knekte halebein og sprukne felger eller ryggrad-skive kollaps. Da legger jeg jeg bare inn en bestilling av B8 og får heller angre senere hvis det er stivhet/kvalitet det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hallo igjen folkens.

Ja nå er bak demperene mine ødelagt igjen...!?

Kjøpte og satt dem på den fjerde mnd. i år!

Så dette blir det tredje settet på 2 år, og all monteringer er gjort helt etter "boken"

(Se innleggene mine på side 2 i denne tråden)

Det blir IKKE Bilstein igjen, men siden jeg har en XI Touring er det ikke så mangen alternativer.

Men tror jeg kommer til å gå for KW Variant 1 Coilovere.

(Hvis de leverer til min bil)

Noen som har erfaringer med KW Coilovere til BMW E46?

Jeg er klar over at det blir stivt, men det får bare gå.

Jeg tenker mest på holdbarheten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg kjøpte Bilstein B8 foran og B6 bak, senket med Eibach pro kit.

Demperene foran rustet i stykker på støtstanga, og låste seg helt under belastning etter ca 7 mnd. Skiftet de for ca 3 mnd. Synes de begynner å bli harde allerede...

Så jeg skiftet til M-fjærer foran og satte på standard bak, synes ikke det ble noe forskjell i det hele tatt nesten. Litt mykere foran.

Sammenlignet med en kompis sin 523 så er min knallhard i forhold, både bak og foran. Skal E39 være så harde foran selv med M-fjærer? Bak spretter det også betydelig mer.

Jeg lurer på om demperene bak også er defekt, da det er rimelig stor forskjell på min og min kompis sin. Han har dog standard både foran og bak, men jeg har som sagt M foran.

Noen kloke innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er med på den.

Men mitt problem nå er at jeg synes bilen er for hard i forhold til hva jeg har satt på bilen...

Den er veldig hard i fordhold til en standard e39. Derfor tror jeg demperene er defekte. Men det er litt vanskelig å bevise da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig ja.

Ble fortalt at B8 var korrekt til senking, da B6 ble for myke eller for lange.

Men dog har jeg B6 bak, da det ikke finnes B8 bak til touring. Men fremdeles er den hard bak i forhold til en annen sin e39.

Så jeg vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skifta foran på min E39 nå i Desember etter 22mnd (B8 og M-Tech fjærer) . Fikk både deler og arbeid på garanti. De som ble tatt av var knallharde nesten som om de var gått i vranglås. Ingen tegn til lekkasje på de som ble tatt av men stor forskjell til de nye. Merker at jeg ikke klarer helt å stole på at de nye vil holde og begynner ærlig talt å tvile litt på kvaliteten selv om jo Bilstein tidligere har vært et premiummerke.

De gamle demperene mine ble endel bedre av at bilen ble jekka opp eller aller helst ble hengt opp på en løftebukk ei stund. Da fikk de sikkert strekt seg ut litt og ble endel mykere i alt ifra 5 gyng til 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...