Fredrik 90 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Har fjernet navn i denne omgang. Kjøper og selger må først bli enige om hva som faktisk er tilfelle i denne saken her, kanskje fra tredjepart (vurdering av "strøkent" f.eks.), og da er ikke et forum riktig sted. Dette bør tas gjennom rettssystemet, og enn så lenge holdes anonymt her inne. Syns ikke det virker som alle detaljer er på bordet her, og da er det urettferdig å henge ut personer med fullt navn. Det virker ikke som saken er helt ensidig... Så med andre ord så skal vi ikke advare andre mot kjeltringer som dette? Kjedlig hvis flere skulle havne i samme leie knipa som trådstarter bare fordi noen her inne er opptatt av å ikke nevne navn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Så med andre ord så skal vi ikke advare andre mot kjeltringer som dette? Kjedlig hvis flere skulle havne i samme leie knipa som trådstarter bare fordi noen her inne er opptatt av å ikke nevne navn Utfordringen her er å være objektiv. Hva skjer hvis du møter en kjøper eller selger som er flink til å skrive og legger det frem på sin måte, og henger deg ut med navn på nettet? Hvorfor skal han advare om å handle en E32 han selv nettopp har solgt som "strøken"? Selgeren kan være så fishy han vil, men han har bare hatt bilen i kort tid, og så lenge man gjør jobben sin ved kjøp, så skal det da ikke være noe problem å handle den omtalte bilen overhodet, ihvertfall ikke om trådstarter har snakket sant. Dette er ikke en sak som er helt rett frem (i motsetning til en del andre som har vært her inne), og da er det farlig med offentlig uthengning. Hvis selger er så sikker i sin sak, spesielt angående anklager om forfalsker lånebevis (som er MEGET alvorlig), så er dette veldig enkelt å ta til rettssystemet! Spesielt med tanke på at han fortsatt har papirene. Da er det ren idioti å sitte på et forum og legge ut om dette. For ordens skyld så har jeg ikke personlig forhold til noen av partene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Utfordringen her er å være objektiv. Hva skjer hvis du møter en kjøper eller selger som er flink til å skrive og legger det frem på sin måte, og henger deg ut med navn på nettet?Hvorfor skal han advare om å handle en E32 han selv nettopp har solgt som "strøken"? Selgeren kan være så fishy han vil, men han har bare hatt bilen i kort tid, og så lenge man gjør jobben sin ved kjøp, så skal det da ikke være noe problem å handle den omtalte bilen overhodet, ihvertfall ikke om trådstarter har snakket sant. Dette er ikke en sak som er helt rett frem (i motsetning til en del andre som har vært her inne), og da er det farlig med offentlig uthengning. Hvis selger er så sikker i sin sak, spesielt angående anklager om forfalsker lånebevis (som er MEGET alvorlig), så er dette veldig enkelt å ta til rettssystemet! Spesielt med tanke på at han fortsatt har papirene. Da er det ren idioti å sitte på et forum og legge ut om dette. For ordens skyld så har jeg ikke personlig forhold til noen av partene. Joda jeg ser den! Men det blir jo da å tolke det riktig, noen vil jo tolke det som uthengning mens andre vil kanskje tolke det som en advarsel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Såvidt jeg forstår handler dette (hvis vi et øyeblikk legger dokumentforfalskningen til side) primært om en dialog som har gått i stå samt en tvist om hvem som skal betale en manglende årsavgift. Umiddelbart kan man få et inntrykk av at kjøperen av bilen ble misfornøyd med bilens tilstand etter at handelen var avsluttet (les: trolig pga. overraskende mye rust) og han forsøker derfor å holde tilbake årsavgiften som en slags kompensasjon. Dette blir naturligvis helt feil så lenge noe annet er skriftlig avtalt og jeg forstår derfor selgerens frustrasjoner og motiv for å ta opp saken her inne. Det blir imidlertid også helt feil å gå ut med fullt navn på kjøperen av bilen (ikke minst av hensyn til Gunnar som er ansvarlig for bimmers), men på den annen side mener jeg at det er helt OK å legge selve saken ut her inne. Det er mange, svært mange som kommer ut for tilsvarende problemer når de selger/kjøper biler privat. Løse saken kan vi jo ikke, men om ikke annet kan den tjene til skrekk og advarsel for andre som er i samme ærend. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer1234 Skrevet September 3, 2011 Share Skrevet September 3, 2011 hvordan endte dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Christer1234, se når siste innlegg ble skrevet.Det er over 1 år tilbake. Tror selger og kjøper ble enig om noe, så tror ikke vi trenger å dra denne saken ut lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer1234 Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Christer1234, se når siste innlegg ble skrevet.Det er over 1 år tilbake. Tror selger og kjøper ble enig om noe, så tror ikke vi trenger å dra denne saken ut lenger Trodde det sto 2011.. Var bare nysgjerrig jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Du stilte jo et enkelt og greit spørsmål, men fikk et relativt tomt svar tilbake. Kan ikke svare deg noe bedre, men er selv også nysgjerrig på hur det gikk. Mulig svaret ligger i tråden her, men er lenge siden jeg leste den, og gidder rett og slett ikke skumme igjennom etter svaret der heller, så om noen vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Ble nysgjerrig å måtte finne navnet på fyrn. Tok ca 30 sekunder... Kanskje en ide å fjerne mobilnummeret hans fra side 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer1234 Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Du stilte jo et enkelt og greit spørsmål, men fikk et relativt tomt svar tilbake.Kan ikke svare deg noe bedre, men er selv også nysgjerrig på hur det gikk. Mulig svaret ligger i tråden her, men er lenge siden jeg leste den, og gidder rett og slett ikke skumme igjennom etter svaret der heller, så om noen vet?? sant det.. Er greit å vite så vet man kanskje selv hva man skal gjøre i slike sammenhenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Helt sant. Blir dessverre alt for mange ufullstendige tråder rundt forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå