Gå til innhold

Prøvekjørte nye 5-serien idag


gregus
 Share

Anbefalte innlegg

Va en tur innom Bavaria Oslo idag, og da benyttet jeg anledningen til å prøve den nye 5eren.

Må si det er en imponerende bil! Utrolig fint interiør med det som virker å være svært god materialkvalitet! Morsomt med sport+-comfort modus på understell, styring mv, og bilen var serdeles kompakt og kjentes ut som en mye mindre bil enn den faktisk er.

Rett og slett en fantastisk bil, og ble også imponert av drivlinjen, med den nye 245-hk dieselmotoren, som var mye raskere i responsen enn tidligere motorer og virket å gå like bra som E61 535d!

Fin start på en solskinnslørdag i Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en utrolig luksus følelse i den nye F10, bilen ser tung og stor ut men den føles utrolig nok ikke sånn! Dørene ser tunge ut men jeg ble overasket over hvor lette de var. Ellers så er jo bilen griselekker, utrolig fint førermiljø og deilige kjøreegenskaper! man føler man kjører ekte BMW for å si det sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You lucky bastard.. I Harstad la dem ned BMW-forhandleren. Har du bilder?

Jeg vet! Er fra området, så har vært der noen ganger :) Prøvekjørte E60 der da den kom faktisk.. Dessverre ingen bilder, hadde bare med mobilen, og det kameraet rettferdiggjør ikke bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvekjørt F10, riktig nok en 523iA og syns dette var en meget fin bil. Helt sinnsyk kvalitetsfølelse med herlige kjøreegenskaper. Kompakt og luksuriøs bil. Det savnet i bunn og grunn ingenting fra motoren. Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt gleden av å prøvekjøre F10 enda, demobilen til forhandleren jeg har bestilt ny bil fra er vistnok ca 1 mnd forsinket.....

Men har lest litt rundt på nettet og stortsett alle som har prøvd/testet den er meget fornøyd så det lover jo bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt gleden av å prøvekjøre F10 enda, demobilen til forhandleren jeg har bestilt ny bil fra er vistnok ca 1 mnd forsinket.....

Men har lest litt rundt på nettet og stortsett alle som har prøvd/testet den er meget fornøyd så det lover jo bra :-)

Det må være herlig og vente på en slik bil. Jeg er ikke misunnelig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt gleden av å prøvekjøre F10 enda, demobilen til forhandleren jeg har bestilt ny bil fra er vistnok ca 1 mnd forsinket.....

Men har lest litt rundt på nettet og stortsett alle som har prøvd/testet den er meget fornøyd så det lover jo bra :-)

Det må være herlig og vente på en slik bil. Jeg er ikke misunnelig :lol:

Ja det er jo ikke det værste å gå å vente på :-)

Jeg bestilte den 17. februar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe den var bedre å kjøre enn E60,n da. E60 var egentlig grei nok den, men likte ikke setene. Syns comfort setene til e39 var bedre å sitte i enn E60 sine.

Kom E39 med sportsseter? Og hvordan var de i tilfellet i forhold til comfortsetene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportssetene til E39 er mye hardere enn komfortsetene, men man sitter godt faststøpt. Den store fordelen med komfortsetene er at den øvre delen av seteryggen kan knekkes. Når det gjelder E39 vs E60 komfortstoler så er jo sistnevnte langt foran og mye bedre spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportssetene til E39 er mye hardere enn komfortsetene, men man sitter godt faststøpt. Den store fordelen med komfortsetene er at den øvre delen av seteryggen kan knekkes. Når det gjelder E39 vs E60 komfortstoler så er jo sistnevnte langt foran og mye bedre spør du meg..

Helt enig!

Comfortstolene i e60 er jo helt fantastiske.

e39 er jo en helt annen (lavere) kategori spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Comforsetene i min E39 er noe av de beste setene jeg noen gang har sittet i, sitter ikke så godt i sportssetene til samme modell eller E60! Comforsetene i E60 er også veldig nydelige men følelsen av velvære er ikke så til stede som i min e39, mye pga førermiljøet!

Og ja! F10 er mye bedre å kjøre enn E60! I F10 får du skikkelig følelsen av å kjøre noe dyrt å eksklusivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekjørt samme bilen som deg hos "gamle Autozentrum", 530d. Gikk veldig bra. Har ikke før vært så glad for å levere en bil igjen etter å ha kjørt på piggfrie vinterdekk på regnvåt asfalt i en times tid. Sport+ var veldig morsomt :) Synes grillen står litt for mye opp og litt for lite sprekt design utvendig kontra E60, men innvendig såg den jo ut som en 7-serie i forhold til E60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...