caaatooo Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 Gamlingen kjører rundt i en 2010 220 cdi eklasse og må si det er et lite problembarn, vert inne 2 ganger for dyser og diesel pumpe, girkassen er treig, bilen er slapp og ikke noe artig å kjøre... Parkeringsensorene lever sitt eget liv, navigasjonen og stereo henger seg opp regelmessig slik at ingenting kan trykkes på osv... Kjøp deg en 5 serie! utrolig flotte biler! Høres NØYAKTIG ut som 2010 E220 CDI'en til foreldrene mine! Møkkabil, enkelt og greit
gaasen Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Får inn kjempebil neste uke. 08 BMW E91 320D 177 hk M-sport med kun 37.000 km. Har også en del "snacks" til den, som splittere, diffuser, grill og emblemer i carbon. Samt TUV-godkjent høydejusterbart, schmidt 20" hjul og orginale blackline baklykter. Prisen blir ca 379.000 inkl reg og årsavgift Utstyrsliste: Vehicle information VIN long WBAVU51070A105339 Type code VU51 Type 320D OL (EUR) Dev. series E91 () Line 3 Body type TOUR Steering LL Door count 5 Engine N47 Cubical capacity 2.00 Power 130 Transmision HECK Gearbox MECH Colour KARMESINROT (A61) Upholstery STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT (ANAT) Prod. date 2007-09-17 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 2MF M L.-A. W. STAR SPOKE 193 M/MIX.T. (18") 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 337 M SPORTS PACKAGE 386 ROOF RAIL 4AD INTERIOR ALUM. LENGTHWISE FINE 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 441 SMOKERS PACKAGE 470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 520 FOGLIGHTS 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 7RS COMFORT PACKAGE 7SN NAVI BUSINESS W.HANDYPREP.BLUETOOTH 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Series options No. Description 321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN
Superbeetle Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Jeg troooor jeg hadde kjøpt en E91 med litt utstyr m-pakke og div, men forstår at den kanskje blir liten.. Kjører til daglig en 2007 W211 200cdi, syntes egentlig ikke bagasjeplassen er så overlegen i denne heller. Den er jo veldig komfortabel og går greit(noe treg/"gammeldags" automatkasse). Ellers virker bilen gått skrudd sammen, den har nå kjørt 252000km. I forhold til bmw syntes jeg at den blir litt kjedelig å kjøre i lengden, den er komfortabel men mangler litt sportslig fjæring. Setene er heller ikke særlig gode og jeg får fort litt problemer med korsryggen og gassfoten. En W211 med 20" felger, senk og avantgarde tror jeg kunne blitt skikkelig kult! Tror forumet er på vei nedover, audi, mercedes og ford om en annen....uff..
caaatooo Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 Får inn kjempebil neste uke.08 BMW E91 320D 177 hk M-sport med kun 37.000 km. Har også en del "snacks" til den, som splittere, diffuser, grill og emblemer i carbon. Samt TUV-godkjent høydejusterbart, schmidt 20" hjul og orginale blackline baklykter. Prisen blir ca 379.000 inkl reg og årsavgift Høres ut som en veldig fin bil, og den kan absolutt være aktuell for meg Er det facelift-utgaven, eller kom faceliften i 2009 på E9X? Er prisen inkludert understellet og 20"? Hvis ikke, hvor mye tenker du deg for dette utenom? Eneste baktanken jeg har med E91 er plassen; jeg tror rett og slett at den kan bli litt for trang for barnevogn og for barnestol. Jeg troooor jeg hadde kjøpt en E91 med litt utstyr m-pakke og div, men forstår at den kanskje blir liten..Kjører til daglig en 2007 W211 200cdi, syntes egentlig ikke bagasjeplassen er så overlegen i denne heller. Den er jo veldig komfortabel og går greit(noe treg/"gammeldags" automatkasse). Ellers virker bilen gått skrudd sammen, den har nå kjørt 252000km. I forhold til bmw syntes jeg at den blir litt kjedelig å kjøre i lengden, den er komfortabel men mangler litt sportslig fjæring. Setene er heller ikke særlig gode og jeg får fort litt problemer med korsryggen og gassfoten. En W211 med 20" felger, senk og avantgarde tror jeg kunne blitt skikkelig kult! Tror forumet er på vei nedover, audi, mercedes og ford om en annen....uff.. E91 kan som sagt bli litt i minste laget, men samtidig er prisdifferansen opp mot en 5'er ganske stor synes jeg, i alle fall hvis man ser på faceliftet E61. W211'en har stort potensiale, særlig hvis man bruker "oppskriften" som du gir her
gaasen Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Har ikke sjans til å sende med all "snacksen" for den prisen, men det er noe vi kan diskutere å bli enig om en god pris på om det skulle bli aktuelt. Er vel egentlig hovedsaklig hjula som evt vil dra opp prisen. Har også avtale med en kar om 4hjulskontroll, slik att jeg kan fikse senkesett i vognkort. (så har jeg kjøpt ekstra tårnlager slik att jeg slipper å skru istykker m-sport uinderstellet). Skal gi lyd når bilder kommer til helga eller neste uke. Skal forhåpentligvis hentes onsdag 19. mai Facelift 2 kom først i 2009, så denne har ikke den siste utvendige looken, men den har den oppgraderte motoren 177 istedet for 163, samt lavere utslipp som sannsynligvis kommer noe frem i forbruk, noe annen software på navi, servoen er lettere i lav fart og noen andre upgrades jeg ikke viste om før jeg henta den forrige.
-Lasse- Skrevet Mai 13, 2010 Skrevet Mai 13, 2010 Vi har barn og synes ikke det er noe problem i det hele tatt med vogn og sete i vår e91. Vi har også en ganske stor emmaljunga modell som krever endel plass. Men rom for så mye mer baki der er det ikke.. Det skal bli spennende å se hvordan det går når vi skal på ferietur i sommer Jeg tror uansett hvilken bil du velger i denne klassen vil det bli trangt når man har dytta inn en diger barnevogn. Jeg hadde en audi a4 for en liten stund tilbake og det var samme greia med den..
caaatooo Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Skrevet Mai 13, 2010 Har ikke sjans til å sende med all "snacksen" for den prisen, men det er noe vi kan diskutere å bli enig om en god pris på om det skulle bli aktuelt. Er vel egentlig hovedsaklig hjula som evt vil dra opp prisen.Har også avtale med en kar om 4hjulskontroll, slik att jeg kan fikse senkesett i vognkort. (så har jeg kjøpt ekstra tårnlager slik att jeg slipper å skru istykker m-sport uinderstellet). Skal gi lyd når bilder kommer til helga eller neste uke. Skal forhåpentligvis hentes onsdag 19. mai Facelift 2 kom først i 2009, så denne har ikke den siste utvendige looken, men den har den oppgraderte motoren 177 istedet for 163, samt lavere utslipp som sannsynligvis kommer noe frem i forbruk, noe annen software på navi, servoen er lettere i lav fart og noen andre upgrades jeg ikke viste om før jeg henta den forrige. Jeg er absolutt interessert i å kjøpe en "ferdig" bil, dvs. med høydejusterbart understell, gromme hjul, osv. Mye av grunnen til dette er at da kan ikke fruen, som forøvrig ikke kan noe som helst om bil, kjefte på meg for at jeg bruker mye penger på å stæsje opp bilen nå i disse trange etableringstider med ferskt huskjøp osv. Send meg gjerne et samlet pristilbud på bilen, hjulene og senkesettet på PM, hvis du orker. Hvis valget havner på E91 så kan denne være meget aktuell Vi har barn og synes ikke det er noe problem i det hele tatt med vogn og sete i vår e91. Vi har også en ganske stor emmaljunga modell som krever endel plass. Men rom for så mye mer baki der er det ikke.. Det skal bli spennende å se hvordan det går når vi skal på ferietur i sommer Jeg tror uansett hvilken bil du velger i denne klassen vil det bli trangt når man har dytta inn en diger barnevogn. Jeg hadde en audi a4 for en liten stund tilbake og det var samme greia med den.. Ja, men da er kanskje ikke E91 så altfor håpløs som familiebil..? Har aldri prøvd å måle med en barnevogn baki bagasjerommet, har kun sett og vurdert med et noe ukvalifisert øyemål. Den nyeste A4'en (som kom i 2009) var blitt 13 cm lengre enn den forrige, så bagasjeromsplassen i denne var nokså mye større enn i E91. Likevel kan jeg ikke nekte for at jeg har aller mest lyst på en E61 facelift - men disse ligger dessverre 100' - 150' over prisen til en meget pen E91...
Horcas Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 cato, er ingen problem at du kan få ta en runde i min bil før du eventuelt bestemmer deg.... Jeg har hatt 2 stk 5serien nå på rimelig kort tid og bestemmte meg for å prøve en e91, angrer litt kansje på at jeg ikke tok steget opp på en 5 serien mtp plass.. Vi er relativt lange personer begge 2 og visst noen skal sitte bak meg i e91 så er det ikke så alt for mye plass igjenn. Når det gjelder barnevogn så er det jo mye forskjellig ute på markede, visst man ikke tar den største barnevogna så går det nokk bra men da er det ikje plass til så mye mer.. Du får bare gi beskjed om det er av interesse...
steinar84 Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 mondeoen er en fin bil. litt uoversiktlig stor forrdel med pdc forran og bak. litt plast følelse over interiør. og vannvittig dårlige vindusspylere. de er til å bli gal av. fører til stor slitasje av viskere og frontrute. dette går igjen hos andre ford modeller også. jeg har en 08 e91m-sport god å kjøre spesielt med sportsunderstellet og 18" hjul. vertfall utifra hva jeg menere er riktig. kvalitetfølelse over interiøret, verdens beste ratt. finnes også hos andre bmw modeller. men m-sport rattet er best. har i min kariære i bilbransjen aldrig kjørt bil med bedre seter og ratt. baksete plassen er så som så. men der sitter ikke jeg. har maxicosi bakovervent barnesete. og ei "medium -" barnevogn i bagasjerommet. denne kombinasjonen har funka fint for oss. skal du ut på bilferie så er takboks et must. men finnes mye fine takbokser. et allternaltiv man burde vertfall ta en liten titt på når man skal ha nyere større stw. er skoda superb stw. om man ikke er alltfor merkebevist. den har høy standar og god kvalitetfølelse, god å kjøre, mange muligheter og myyyye plass og man kan få mye bil for 400`+- min bmw er foresten til salgs. ligger på tilsalgs forumet. skal kjøpe meg hus. og husprisene her jeg bor er så vannvittige at jeg må rettogslett kvitte meg med bilen til jeg har gjort meg ferdig med huskjøp.
gaasen Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Da har jeg lagt ut bilen på bimmers med bilder... viewtopic.php?f=6&t=153622
Kjennern Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 A4 med Quattro og sportseter/sportunderstell syns jeg er like morsomt å kjøre som any BMW jeg har hatt så langt. Lite feil har det vært enda også. Har faktisk kun bytta et hjullager(kom en liten lyd så ble byttet av rent estetiske lyd messige årsaker Kan jo ikke ha noen ulyder..) og regreim (ble bytta pga alder på bil). Bilen er en 04 modell med 73k km på tellern. Har prøvd Skoda Octavia RS TDI som du har sett på og syns den rett og slett er for plastik og får dårlig skrudd sammen. Hvertfall om man er vandt med MB/BMW/Audi. Uansett lykke til med valg, jeg ville nok kanskje endt opp på en MB utifra dine kriterier.
Just-turbodiesel Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Mercedes 270/320cdi! 2005 modell er bilen for deg
CrZyWiz Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 A4 med Quattro og sportseter/sportunderstell syns jeg er like morsomt å kjøre som any BMW jeg har hatt så langt. Lite feil har det vært enda også. Har faktisk kun bytta et hjullager(kom en liten lyd så ble byttet av rent estetiske lyd messige årsaker Kan jo ikke ha noen ulyder..) og regreim (ble bytta pga alder på bil). Bilen er en 04 modell med 73k km på tellern.Har prøvd Skoda Octavia RS TDI som du har sett på og syns den rett og slett er for plastik og får dårlig skrudd sammen. Hvertfall om man er vandt med MB/BMW/Audi. Uansett lykke til med valg, jeg ville nok kanskje endt opp på en MB utifra dine kriterier. Fortung forfinet Skoda til samme\høyere pris av BMW og Mercedes, i mine øyne faller Auda'en imellom 2 stoler(BMW og Mercedes). Mnjaaa skeptisk! Rent patetisk at Audi enda holder på med register reim. Visst man ser under panseret på en Audi, så skjønner man hvorfor BMW'en er såpass mye bedre å kjøre friskt med. Kjenner jeg Cato rett, så vil han ha en så ny bil som mulig. Nettopp pga minst mulig feil.
ynknutse Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Med de veiene vi har i Troms & Finnmark + at du kjører så mye som det du gjør så mener jeg at det ikke er så mange alternativ. MB W211 stasjonsvogn, en milsluker, god plass etc etc. Det er stort sett mye feil på alle biler i dag pga sensor her og sonder der og all annen elektronikk lager til feil. Så jeg trur nok ikke at det er mere feil med en MB enn noen andre.
caaatooo Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 cato, er ingen problem at du kan få ta en runde i min bil før du eventuelt bestemmer deg....Jeg har hatt 2 stk 5serien nå på rimelig kort tid og bestemmte meg for å prøve en e91, angrer litt kansje på at jeg ikke tok steget opp på en 5 serien mtp plass.. Vi er relativt lange personer begge 2 og visst noen skal sitte bak meg i e91 så er det ikke så alt for mye plass igjenn. Når det gjelder barnevogn så er det jo mye forskjellig ute på markede, visst man ikke tar den største barnevogna så går det nokk bra men da er det ikje plass til så mye mer.. Du får bare gi beskjed om det er av interesse... Tusen takk for tilbudet Joakim, kunne godt tenkt meg en tur i den - den er virkelig et smykke Har en kompis her i byen som har E91, så jeg har riktignok fått kjørt en del med den. Nydelige biler å kjøre, med skikkelig underholdende kjøreegenskaper. Som du sier så er vi jo relativt lange personer, og slikt sett er det jo behagelig med litt ekstra plass. I forhold til kjørestilling og plass i førersetet i E91 så synes jeg den er veldig bra, mens for en evt. passasjer bak meg vil det nok kunne oppleves som trangt. Tilsvarende kan jeg tenke meg at det blir trangt dersom jeg må ha en barnestol bak meg. Ellers er du godt fornøyd med bilen? mondeoen er en fin bil. litt uoversiktlig stor forrdel med pdc forran og bak. litt plast følelse over interiør. og vannvittig dårlige vindusspylere. de er til å bli gal av. fører til stor slitasje av viskere og frontrute. dette går igjen hos andre ford modeller også. jeg har en 08 e91m-sport god å kjøre spesielt med sportsunderstellet og 18" hjul. vertfall utifra hva jeg menere er riktig. kvalitetfølelse over interiøret, verdens beste ratt. finnes også hos andre bmw modeller. men m-sport rattet er best. har i min kariære i bilbransjen aldrig kjørt bil med bedre seter og ratt. baksete plassen er så som så. men der sitter ikke jeg. har maxicosi bakovervent barnesete. og ei "medium -" barnevogn i bagasjerommet. denne kombinasjonen har funka fint for oss. skal du ut på bilferie så er takboks et must. men finnes mye fine takbokser. et allternaltiv man burde vertfall ta en liten titt på når man skal ha nyere større stw. er skoda superb stw. om man ikke er alltfor merkebevist. den har høy standar og god kvalitetfølelse, god å kjøre, mange muligheter og myyyye plass og man kan få mye bil for 400`+- min bmw er foresten til salgs. ligger på tilsalgs forumet. skal kjøpe meg hus. og husprisene her jeg bor er så vannvittige at jeg må rettogslett kvitte meg med bilen til jeg har gjort meg ferdig med huskjøp. Har faktisk sett på din bil, og jeg synes den ser veldig bra ut Skoda Superb er en veldig bra bil slik jeg har forstått, og innvendig har den jo nesten størrelsen til en lang 7'er, virker det som Likevel synes jeg denne ser litt i overkant gubbete ut Da har jeg lagt ut bilen på bimmers med bilder...http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=153622 Ser ut som en veldig pen bil. Dersom det blir E91 så er denne veldig aktuell A4 med Quattro og sportseter/sportunderstell syns jeg er like morsomt å kjøre som any BMW jeg har hatt så langt. Lite feil har det vært enda også. Har faktisk kun bytta et hjullager(kom en liten lyd så ble byttet av rent estetiske lyd messige årsaker Kan jo ikke ha noen ulyder..) og regreim (ble bytta pga alder på bil). Bilen er en 04 modell med 73k km på tellern.Har prøvd Skoda Octavia RS TDI som du har sett på og syns den rett og slett er for plastik og får dårlig skrudd sammen. Hvertfall om man er vandt med MB/BMW/Audi. Uansett lykke til med valg, jeg ville nok kanskje endt opp på en MB utifra dine kriterier. Audien overrasket meg VELDIG, og jeg har hatt den litt i tankene siden jeg prøvekjørte den. Dersom det blir Audi A4 vil det imidlertid bli en av den nye typen (2009 -->), og når denne har Quattro og S-line så er den tilnærmet like dyr som en E61 facelift, som jeg har mer lyst på... Mercedes 270/320cdi! 2005 modell er bilen for deg W211 før 2005 er i alle fall ikke stort å samle på, så dersom det blir MB så blir det 2005 -->. Nå har jeg jo den grommeste 320 CDI motoren (V6'ern) som er ganske oppskremt så motormessig er jeg innstilt på en nedgradering uansett. Derfor tenker jeg mer på årsmodell og driftssikkerhet enn på stor motor denne gangen, siden jeg skal ha denne bilen i flere år Fortung forfinet Skoda til samme\høyere pris av BMW og Mercedes, i mine øyne faller Auda'en imellom 2 stoler(BMW og Mercedes). Mnjaaa skeptisk! Rent patetisk at Audi enda holder på med register reim. Visst man ser under panseret på en Audi, så skjønner man hvorfor BMW'en er såpass mye bedre å kjøre friskt med. Kjenner jeg Cato rett, så vil han ha en så ny bil som mulig. Nettopp pga minst mulig feil. Audien var faktisk veldig fin å kjøre; prøvde den fra Tromsø til Gibostad, og på retur Tromsø kjørte jeg via Sørreisa, slik at jeg fikk testet den litt på veien "vår" - en oppgave den klarte veldig bra At Audi/VAG-biler fortsatt har registerreim skjønner jeg heller ikke stort av, men på Caddyen er intervallet 5 år/120.000 km så det er jo forsåvidt levelig med. Ellers så har du rett i dine tanker; helt en så ny bil som mulig med lavest mulig km på telleren, så får det heller gå på bekostning av motorstørrelse og til dels utstyrsnivå. Med de veiene vi har i Troms & Finnmark + at du kjører så mye som det du gjør så mener jeg at det ikke er så mange alternativ.MB W211 stasjonsvogn, en milsluker, god plass etc etc. Det er stort sett mye feil på alle biler i dag pga sensor her og sonder der og all annen elektronikk lager til feil. Så jeg trur nok ikke at det er mere feil med en MB enn noen andre. En W211 facelift (2007 -->) er nok en meget bra bil. Er storfornøyd med CLS'en jeg har nå og kommer neppe til å få en like bra milsluker igjen, men en W211 er jo absolutt en verdig erstatter. I forhold til kjørelengden jeg tilbakelegger i løpet av et år så er nok W211 og E61 de mest fornuftige valgene - men også de dyreste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå