Gå til innhold

Probleme med knapp på ene hendelen.

Sungam
 Share

Anbefalte innlegg

For en måneds tid tilbake sluttet knappen på blinklyshendelen og funke. Det er den knappen som skifter mellom klokkeslett, forbruk, temp osv

Har ikke hatt noe problemer tidligere, men nå funker den iaf ikke. Den står konstant på temp.

Noen som aner hvordan jeg kan enklest fiks dette?

Må jeg ha ny hendel, eller er det noe annet som skal gjørest?

Har ikke hatt tid til å sett noe på det før nå, er rimelig lei av å kunn se hvor kaldt det er hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hendlene har nok ingenting med sleperingen å gjøre!!

prøv å ta av dekselet rundt rattstammen. se om det går an å dele hendelen på noe vis. kanskje en dusj med elektrorens ect kan gjøre susen. tror ikke det skal være så komplisert å bytte det heller. deler kjøper du brukt bare. nytt er vell håpløst dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet ikke hva som er galt jeg nei, blinkers og slikt funker jo fremdeles helt fint så hendelen er vell ikke helt ødelagt. Så kanksje en elektrorens kan hjelpe ja. Må så om jeg få tullet meg til gjøre det.

Ja nytt er nokk dyrt ja, trur jeg så det kostet over 3000 om jeg ikke så feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

sliter fremdeles med tid til å få fisket dette her, men burde få det til i helgen.

Men noen som kan forklare meg hvordan jeg fjerner rattet slik at jeg komme til hendelen? og er det noe jeg må obse siden det er airbag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta av minuspolen på batteriet 30 min før du starter er en god begynnelse :wink:

Er litt forskjellig avhengig av ratt, men er to T30 torx på baksiden på de gamle tre/firkanta airbagene. Så er det bare å koble av airbag og løsne sentermutter.

Husk å ta på rattlåsen før du tar av rattet så du ikke ødelegger sleperingen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en ledning fra airbag til slepering. Kobler den av på sleperingen. Må av med rattet for å komme til den. Vanlig stikke der du bare dytter ned en liten plast-pinne for å frigjøre den :wink:

Lurt å koble av strømmen 20-30 min før du starter ja. Hvis du ikke gjør det kan airbagen gå av når du kobler den av/på

Må ha 17mm og forlenger til sentermutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo funnet ut hva du har ment med koble av airbag vist jeg bare hadde startet på jobben :) og det gjorde jeg.

Nå ar jeg fått tatt av rattet men finner ikke helt ut hvordan jeg fjerner dekselet rundt rattsammen. Jeg må vell nesten av med den vist jeg skal klare og splitte blinkers hendelen regner jeg med?

Liker ikke å fjerne plastikk jeg, er så lett å ødelegge noen plastikk fester eller noe slikt vist man ikke gjør det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...