ropa Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Hei, lurer på om noen har en komplett tabell eller oversikt over bensinforbruk på forskjellige bmw"er? I mitt tifelle gjelder dette en E46 320IAT 2002mod 2,2L 170HK Ser på kjørecomputern at den ligger på 9,8L/100Km landevei og 18.8/100KM i kjøring,wtf Har en feeling at jeg har brukt flere tusen kroner på unødvendig bensin Har bestile 6 nye coil og 6 nye tennpluger som blir satt på neste uke, da jeg har hatt tenningsproblemer med bilen en stund nå. Trur også at dette har skylden i høyt bensinforbruk. Eller kan det være andre ting jeg bør sjekke ut?
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Må ta det forbruket som kommer opp på OBC med en stor klype salt. Fyll opp tanken helt samtidig som du nullstiller tripptelleren, så kjører du 200-400 km, topper tanken og finner ut hvor mye du har brukt på de km du har kjørt
ESveen Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Drit i kjørecomputeren. Mål ved tanking/trippteller som nevt over. Nesten alle 6'erne jeg har hatt, uansett om det er 3' eller 5' serie har brukt c.a 1,2 pr. mil på 80% bykjøring og 20% landevei. (min type bilbruk) kjører rundt 55 mil på en 70 liters tank. Nullstiller alltid trippteller når jeg fyller, så det har blitt en vane. Men nå har jeg byttet til en 2004 316iT (hundebil) og jammen merker jeg det på bensinregninga. Har gått ned en tredel i forhold til 525iA jeg hadde før.
Trondbrandsen Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Hei, lurer på om noen har en komplett tabell eller oversikt over bensinforbruk på forskjellige bmw"er? I mitt tifelle gjelder dette en E46 320IAT 2002mod 2,2L 170HKSer på kjørecomputern at den ligger på 9,8L/100Km landevei og 18.8/100KM i kjøring,wtf Har en feeling at jeg har brukt flere tusen kroner på unødvendig bensin Har bestile 6 nye coil og 6 nye tennpluger som blir satt på neste uke, da jeg har hatt tenningsproblemer med bilen en stund nå. Trur også at dette har skylden i høyt bensinforbruk. Eller kan det være andre ting jeg bør sjekke ut? Haha, er relativt bensintørst denne motoren ja, hjelper vel ikke til å ha automatgir heller. Men god ytelse og fantastisk lyd og respons får man ihvertfall for bensinkronene Selv har jeg store mengder bly i høyrebeinet, og man kjører jo tross alt ikke BMW for å spare penger heller Jeg ble egentlig litt lurt av hjemturen på svinglatt vinterføre til Oslo etter kjøp av bilen i Trondheim. Den gikk da på 0,75 l/mil, noe jeg synes var veldig bra utgangspunkt egentlig. Når jeg så begynte å bruke bilen i kø til og fra jobben i Oslo sentrum, med nevnte høyrefot, dro snittforbruket opp i godt over 1,5 l/mil... Jeg trodde noe var galt faktisk Etterhvert har det stabilisert seg på 1,1-1,2 l/mil ca i totalt gjennomsnitt. På langtur til påskefjellet, med endel "frisk" kjøring endte forbruket på 0,85 l/mil, med fullastet bil og skiboks. Kan legge til at jeg så og si ALLTID bruker trippteller`n til kontrollmåling, og kjørecomputeren min lyver ihvertfall ikke, stemmer spot on så og si! Tør ikke tenkte på hva 320i`en min ville brukt som trekkvogn for båten jeg trailer rundt med f.eks, Golf TDI`en min går til sammenligning på lukta av diesel og minst like bra... Meeen, Golfen var jo satt ut av spill i lange tider i vinter pga kulda, da var det digg å starte bensinbimmern som også blir varm fort, noe dieselen ikke ble uansett. Må innrømme at jeg skjelden tar meg råd til å fylle 98 oktan eller høyere, litt for kort tid mellom hver gang tanken må fylles. Noen som har en idè om hvor mange hk som skiller mellom 95 og 98 oktan? Men bare lyden i denne motoren alene er jo priceless egentlig!
ropa Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Hehehe, viste jo igrunn at bilen ville bruke litt pga denne motoren. Men viste ikke hva forbruket lå på, nå skal jeg skifte alle 6 coil og 6 nye tennplugger,regner med å få ned forbruket litt til normal bruk som virker å være 0.8-1.2l Mila. Men lyden og feelingen av å kjøre en slik bil er jo akkurat "prizeless" Hvilke dieselbiler har rekke 6er? vet At feks 330d og 530d har rekke 6er. Hva med 525TD/D og 325TD/D Og blir lyden av denne motoren mindre siden det er diesel? Siden jeg vurdere slikt maskineri som neste bil. Kjøpe en 330d el 530d og chippe den, tipper det vil dra nokså godt Takk for alle svar så langt
Trondbrandsen Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Faktisk må jeg korrigere litt ang. lyden, for det var først når jeg fikk på åpent luftfilter lyden kom til sin rett Både jeg og mekanikeren min opplevde flere ganger å kvele bilen ved igangkjøring, fordi vi ikke hørte motoren i det hele tatt. Kan tenke meg at de du nevner også kan være vel støydempet? Er jo uansett diesellyd, selv om man har sekser, men høres uansett mye bedre ut enn en firer
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Hvilke dieselbiler har rekke 6er? vet At feks 330d og 530d har rekke 6er. Hva med 525TD/D og 325TD/D Og blir lyden av denne motoren mindre siden det er diesel? Siden jeg vurdere slikt maskineri som neste bil. Kjøpe en 330d el 530d og chippe den, tipper det vil dra nokså godt Takk for alle svar så langt 525TD/D og 325TD/D er 6'er.
ropa Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Oki, takker,høres bra ut Må vel være futt å hive en chip på en 325D el 525D da Her er noen tall: Modell CCM KW HK NM HK NM HK NM Original Med Chip Økning % 3er E90 325d 2993 145 197 400 258 489 31% /22,3% 3er E90 330d 2993 170 231 500 299 594 29,4%/18,8% http://www.bestchip.no/index.php?menuid ... nd=1,11,13 Så lyden av en diesel 6er ekke det samme som bensin? vil diesel lyden overdøse lyden av 6ern eller?
CrZyWiz Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Diesel er diesel, den er ikke litt lik lyden fra en Bensin R6, så den tanken kan du bare glemme med en gang
Gman Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Jeg syns forbruket ditt kanskje er litt høyt sett i forhold til hva min 330 bruker..med Automat. Langkjøring fra Bergen over fjellet til Drammen, inkludert 4 timer tomgangskjøring pga stengt tunell,hadde jeg et forbruk på 0,8L/mil. På blandet kjøring ligger min på 1-1,1L/mil.Må si jeg er godt fornøyd med det.
CrZyWiz Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Gman: Ikke så unormalt det, nettopp pga din motor er mye sterkere. og jobber mye lettere på høyere gir under vanlig kjøring.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Skal du ha 6'er diesel med rå lyd må du gå for M51B25 motoren (525TDS/325TDS), den er skikkelig grov i målet og sikkert enda råere med trim... Der kan sikker e34_525tds svare redelig for seg...
ropa Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 Dette blir isåfall ikke før til neste sommer. Syntes bare bilen brukte unormalt mye suppe Bensinprisene er ikke som i gammle dagene,hehe.. Kommer tilbake om forbruket går ned når jeg får skiftet til nye coil og tennplugger. Vis jeg kjøper diesel som neste bil, så blir det nok noe som er fra 2006 og nyere. Noen forslag til en grov maskineri?
ropa Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 Eller for man noe rått til 300-400k i det hele tatt? Dyrere bil kan jo tenkes til den tid, om man har vunnet i lotto eller noe sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå