Trondbrandsen Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Jeg tror man vil måtte betale for både bensinen og en 6ekser, men sånn er det bare. Litt artig kommentar fra en president Henrik i BMWCCN på søndag Valle Hovin, som hevdet han havnet på snittforbruk tidlig 0,8 tallet på 2,2 M54 moteren etter montering av kompressor med 275hk.. Tviler ikke. Egentlig litt fristende tanke
CrZyWiz Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Det kan jeg skrive under på at stemmer, siden det var jeg som hadde den bilen før han og "bygde" den. På langkjøring gikk den ned på 0,58 ved pen kjøring, dette mye pga den gikk overalt på 5 gir.
Trondbrandsen Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Da hadde jo fort bensinforbruket gått drastisk ned, faktisk en bedring av miljøutstlipp generelt også. Men kunne Biltrangsynet godkjent et sånt oppsett, neida det gidder de ikke.... Kunne fått aksept av samboeren til dette tror jeg, da hun stod og hørte det fra Presidenten, som faktisk er en bekjent av henne også Hadde spart inn MYE penger på bensin på f.eks 5 år, også kunne man fått masse power og morro på toppen Faen altså
larserso Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Hei, lurer på om noen har en komplett tabell eller oversikt over bensinforbruk på forskjellige bmw"er? I mitt tifelle gjelder dette en E46 320IAT 2002mod 2,2L 170HK www.autoweek.nl har det meste av data
thoslags Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Skal du ha 6'er diesel med rå lyd må du gå for M51B25 motoren (525TDS/325TDS), den er skikkelig grov i målet og sikkert enda råere med trim... Der kan sikker e34_525tds svare redelig for seg... Ja en r6 diesel høres litt likt ut som en lastebilmotor( iallfall 525tds), mens en r4 diesel høres ut som en traktor. 525tds er veldig fin lyd i og blir sikkert enda råere med høgre turbotrykk osv.
ropa Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 Hei, lurer på om noen har en komplett tabell eller oversikt over bensinforbruk på forskjellige bmw"er? I mitt tifelle gjelder dette en E46 320IAT 2002mod 2,2L 170HK http://www.autoweek.nl har det meste av data Jaha,fant data om min bil, 0,69L/mila ved landveiskjøring, bykjøring 1,25L/mila og blandet kjøring 0,9L/mila. Har målt den til 0,75 før jeg fikk problemer med tenningen el hva det nå enn er som er feilen Idag var jeg igjen på verksted, feilen lå i at jeg måtte bytte ut alle 6stk coils til Merket bosch,tok enda 6 nye tennplugger mens jeg var igang. Glad som jeg var at bilen endelig skulle være fikset. Men nei par timer senere kommer det gule motor lyset i displayet igjen,wtf Nye 6tusen ut av vinduet. Skal ringe verkstedet imorgen jeg var på i dag og si at problemet er tilbake!! Hva annet kan det være? Må liksom fyre opp bilen opp til 3-4 ganger på morningen før den begynner å gå skikkelig på tomgang. Dette må jeg gjøre pga at bilen kveles de første gangene. Ganske lei dette problemet nå. Bensinforbruket er også høyere pga den feilen og kan umulig være bra for motor osv når man må starte bilen så mange ganger etter hverandre. Tenker på tanke på slitasje osv. Men når jeg kjører litt så går bilen helt normalt. Men som sagt trur jeg forbruket er høyere nå. Trenger tips fra folket
ropa Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Er vel defintift noe med tenning eller drivstoff å gjøre, kjedelig feil detta.
CrZyWiz Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Tatt diagnose? Sjekk kamsensorene og luftmassemåler neste.
Lars89 Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Kan få opp feilkode for feiltenning ved feil med veivhusventilasjon også... Kjent feil. Men dette er en såpass stor jobb at man ikke gjør den hvis man ikke er helt sikker på at den er defekt. Skal bytte min i helga. Gleder meg ikke... Slitt med høyt forbruk og at bilen dauer ut ved kaldstart jeg også.
Richie85 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Bruker nok suppe denne bilen din! Men BMW og automat er kjent for å henge sammen med noe økt forbruk.. Selv ligger jeg på 0.97 på blandet kjøring med bilen min.. dog manuelt gir, hjelper nok en del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå