Gå til innhold

Audi A8 kontra BMW 7Serie?


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du skulle valgt en av di under, hvilken ville du valgt og på hvilket grunnlag?

Fint om 18 åringene som ikke har peiling ikke kommenterer da jeg er ute etter serriøse innlegg.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21983100

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21298516

Hva er di største forskjellene og plussene og minusene ved disse bilene?

Noen som har kjørt begge typene før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg godt klar over og det er nettop synspunktene til figurer som deg Hagenisse som intresserer meg.

Takker for innspill.

Men hvordan er det tekniske nivået,motornivået,komfort,delepriser og andre ting på den ene kontra den andre her?

Er det greit å si at om man kjører først den ene også den andre så får man ingen WOW følelse i den forstand fordi di er nokså lik hverandre? og at det koker ned til pris,årsmodell,km,motor OG utseende da sikkert er rimelig lik på overnevnte ting (komfort,delepriser osv) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se. Vi kan jo ta de udiskutable faktaene først.

Audien er:

- Billigere

- Nyere

- Mer gamp (selv om det bare er 2)

- Trekker på dobbelt så mange hjul som 7eren (og har nøyaktig samme svingradius som E65 tross quattro)

- Veier mindre

- Trekker tyngre henger

- Dobbelt så lang rustgaranti (12 års rustgaranti mot BMWs usle 6 år)

I tillegg kommer da argumentene med innslag av subjektivitet. Jeg syns Audien ser nyere ut. Performancemessig er de helt like (tross firehjulsdrift på Audien!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting å tenke på er vel at begge de du linker til her var ganske nye på markedet så jeg ville ha sjekket godt opp om barnesykdommer og slikt er vanlig på disse årsmodellene.

Tror uansett hvilken man velger av denne type bil så blir man mer en godt nok fornøyd. Fra en e46 så er jo dette mange klasser opp.

Personlig så synes jeg nok Audien er tøffest, mens mann igjen kanskje sliter litt mer med forhandlere en mann gjør på bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett A8`n live flere ganger, og selv om den ser ganske A4`ish ut på bilder så er den virkelig ett flak av en bil. Interiøret er litt penere i den og jeg har ett inntrykk av at selv om begge bilene er i samme segment så virker audien litt mere "classy" og "sjelden" ? Dette med rustgaranti trekker jo veldig opp da, for ikke å snakke om 4x4...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt 7 serie, dette grunnet bl.a tester jeg har lest og ikke etter egen erfaring. Har ikke kjørt noen av dem. Men her er en vintertest av dem, der er så klart A8 med sin 4WD vinner, men det står under "betyg" at på sommerføre er 7 serien den virkelige vinneren og det er det viktigste for meg. Dersom jeg bodde i vinterland og skulle kjøre halve året på snødekte veier ville det vært litt annerledes. Har også lest at A8 har problemer med girkassen sin, det er sikkert ingen billig fornøyelse. Men her er testen :

http://www.automotorsport.se/biltester/ ... haeton+W12

Det ligger dessuten en masse tester av både 7 serien og A8 på denne siden. Totolt over 3500 biltester God fornøyelse :

http://www.automotorsport.se/biltester/test-prov.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er en "7 serie mann" så hadde jeg valgt Audien.

Som det er beskrevet lengre opp så er det faktisk vinter "halve året" i Norge og det er utrolig behagelig og ikke bekymre seg om å bli stående fast, det er kanskje en "bedre halvdel" som også skal benytte bilen?

Synes forøvrig listen til Gunnar lengre opp her sier det meste.

Bilkjøp i denne klassen dreier seg nok derimot ofte om følelser så det er vel ikke sikkert slike faktaopplysninger nødvendigvis gjør det enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få steder i Norge der det er vinter halve året, de fleste av oss må dessverre kjøre på saltede veier det meste av vinteren og da trenger man ikke 4WD. Dessuten er 7 serien ingen dårlig bil på vinteren. Personlig hadde jeg uansett hatt to biler og ikke kjørt daglig på vinterføre med den uansett, men det var jo ikke jeg som skulle ha bil.

Balansen er nok mye bedre i BMW'en noe som gjør det hyggeligere i svingene, selv har jeg Audi 100 4 syl 2 liter, tung i nebbet den også ved litt raske svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne klassen så er det vel en ballanse imellom fornuft (dele priser, verksted priser og holdbarhet) og hva du selv liker best som avgjør. Selv hadde jeg valgt A8. Rett og slett på grunn av at jeg ikke kan fordra den 7'ern der. Håper du velger på samme måte også :) Uansett hva valget faller på så får du deg jo en fantastisk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg er normalt kjempeopptatt av balanse, respons og slike ting, men i denne klassen har det virkelig null og niks og si. Her er det cruising og mest behaglig transport fra a til b som er målet. Kjøre aktivt med slik bil? Bare tøys!

For noe tull Hagenisse. Man merker godt understyringen i slike biler også og det er ikke så morro. Selv om man ikke kommer sidelengs rundt svingene er balansen viktigfor at det skal føles litt godt i svingene. Dette vet jeg av erfaring. Man kan jo kjøre med bra hastighet i svingene på norsk landeveg med slike biler ikke bare cruise i 60 km/t .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten tvil valgt 7 serie selvom A8 ser mye finere ut. Hvis du er en normal person så betyr driftskostandene på å eie en bil ganske mye men. Audi A8 er en fryktlig dyr bil og holde i drift. Du må belge deg på en del dyre verksted besøk. 7 serien med bensinmotor er det mindre feil på. Men service på merkeverksted koster selfølgelig en del også på en 7 serie.

Begge bilene er helt rå. Så velg det du føler for. Begge bilene er uansett veldig dyre i drift/deler/serivce

Du har ikke vurdert en e46 m3 da? Koster litt mer en de du ser på nå, men du sparer nok en god del på driftskostandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull Hagenisse. Man merker godt understyringen i slike biler også og det er ikke så morro. Selv om man ikke kommer sidelengs rundt svingene er balansen viktigfor at det skal føles litt godt i svingene.

Jeg har aldri kjørt 7'er eller A8, men jeg har kjørt endel S-klasser av forskjellige typer, og det er vel den minst kjøreglade av disse. IMO er understyring absolutt ikke noe problem. Det skal nemlig ikke "føles godt" i svingene med en slik bil. Man skal kjøre rolig og behersket slik at ting ikke aker rundt i kjøleskapet! :wink:

E46 M3? Hvis man ser på 7'er og A8 er vel 3-serie rimelig langt unna..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...