Gå til innhold

Kjekt å bli slått ned på riksvegen...


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De sivilbilene jeg har sittet inni har hatt videosjermer, policepilot osv alt integrert i dashbordet og ingen ekstra synlige antenner. Godt mulig de har hatt en haifinne og en ekstra antenne, men ikke noe mer enn det.

De må være to stk eller ha videobevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det enkelt sånn at alle skjønner det og vi slipper mer kverulering så får jeg bare si at da gjelder det å holde et øye med hva som følger etter deg på motorveien! Speilene skal man jo følge med i uansett så hvis en legger seg ut og følger akkurat ditt kjøremønster så ville jeg roan ned litt!

Og hvis dere tar en titt i Facebook gruppa Sivilpolitibil sin bildebase så vil dere se at 99% av sivilbilene der har "mistenkelige" antenner!

Av alle sivilbilene i Tromsø har jeg enda til gode å se en med misstenkelig antenne.

Her er verstingbilen i Tromsø, kjent for å provosere til race før den tar deg etterpå...

n534366824_887490_3541.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et sånn sugekoppkamera, og skru det på når du får sånne vrange sivilpolitifolk bak deg. Ypper de til race ved å på noen måte bryte trafikkreglene som f.eks legge seg svært nærme deg ol kan du banne på at de får oppstramming fra sjefene sine når du viser dem på film. Spesielt da du sier du vil gå til media med det! :lol:

Dette er ikke noe jeg tror, men noe jeg vet som et faktum :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg oddis. Det samme gjelder laserkontroller osv. Slik jeg har forstått det kan ikke politiet måle deg i sving eller tunneller. Og hvor mange ganger står de ikke å måler deg i sving/tunell?

Kamera som alltid filmer de siste 5minuttene av kjøreturen kan være greit å ha. Da vil du stille sterkere i ulykker osv også dersom det skulle oppstå tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, apropos sving og tunnel: Vålerengatunnel fotoboksen i Oslo er prakteksemplaret: I en tunnel, i en sving OG gjemt. Den tar mange ass. Selv jeg som bor ved siden av og kjører forbi ofte blir tatt på senga av og til fordi den kommer helt plutselig (er jo som sagt gjemt, du oppdager den først når det er for sent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noekult: Det er jo en fotoboks, det er noe annet når det er vektsensorer som registrerer farten. Det som er med sving er at farten ikke blir reell siden du forflytter deg "sidelengs" også. Og i tunneller kan tunellveggene påvirke laseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle sivilbilene i Tromsø har jeg enda til gode å se en med misstenkelig antenne.

Her er verstingbilen i Tromsø, kjent for å provosere til race før den tar deg etterpå...

n534366824_887490_3541.jpg

Hadde jeg fått den Subaruen etter meg så hadde jeg ant uggler i mosen med en gang! Jeg vet at Politiet er glad i hissige Imprezaer og at de har flere av de også var det dette med de ekstra lysa da! Greit nok at den ikke har antenner, men på en sivilbil så er det mye annet man også kan se etter som jeg ramset opp i ett tidligrere innlegg.

Jeg mener jeg alltids skulle klart å "avsløre" en Sivilbil, det er helt umulig å gjemme den utrustingen de har sånn at ingen ser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når har jo den Imprezaen rullet noen år på veien og er derfor godt kjent, men fortsatt tar den sinnssykt mange biler. Dessuten går det ganske mange av disse bilene i Troms så det er fort gjort å glemme seg av. For oss som vet om den er den ikke så alt for stort problem.

I Troms bruker de helt alminnelige Toyota avensis som spanebiler, en typisk sølvgrå som tatt ut av parkeringsplassen til en vanlig borger.

Denne er vel som tatt ut av den gjengse forståelsen av hvordan en sivilbil ser ut:

n589867176_2779052_4492075.jpg

Disse her er litt værre.. Audien er lik som mange andre litt fete audier eid av personer i midten av 30-årene, den har dog ei antenne på taket . Passaten går på innlandet i Troms og har ikke noe nevneverdig som kan kjennes igjen. Men så klart, passer man på og følger med i speilene så skal det godt gjøres at man berges...

6254_223368035004_895315004_7902884_7340205_n.jpg

5412_121789527988_603087988_2440322_5346742_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med en sivilbil er jo (selvfølgelig) at den er mest mulig anonym så man ikke aner noe før man plutselig sitter i saksa.

Ser alltid ekstra opp for svarte A4 avanter da det går flere slike som er veldig flinke til å hisse opp folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...