Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Fått montert på bmw performance eksos på min e91 touring veldig fornøyd med resultatet. Motoren føles også litt kvikkere

 

Det ble veldig bra. På engelske forum har jeg lest at eksosen også skal hjelpe på kraften ikke bare utseende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra 18 til 19 på min E90. jeg synes komforten er den samme, men mye kommer an på dekkene da. Min er er også senket med 25-30 mm :)

 

Vender tilbake til temaet 19" OEM felger og dekkdimensjon litt - 

 

Ser det er noen på bimmerpost som kjører 235/35-19 framme og 275/30-19 bak på OEM 19" felger (8" framme og 9" bak). Rulleomkretsen er tilnærmet identisk her (xdrive), men hvordan kan det påvirke kjøreegenskapene? Jeg tenker sporing osv. Er klar over at det kommer an på dekkmerke. Og går 275 greit på 9" felg uten at det blir ballongdekk?

Tenkte i utgangspunktet 225/35 og 255/30 men tanken om bredere dekk har streifa meg pga. at felgen blir mer beskytta når dekket er breiere (sideveggen høyere), og kanskje også da komforten blir bedre? Når det er sagt har jeg ikke prøvd ut disse dimensjonene da, så kan være jeg blir positivt overrasket.

Til info - er Style 230 på en 320 xdrive det er snakk om.

Regner med jeg går for originaldimensjonen som står i vognkortet (225 + 255) til slutt, men tenkte nå å hive ut spørsmålet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Spørsmål om angel eyes: 

Jeg har en 2007 E90 318D som jeg har lyst til å installere angel eyes på. Er det mulig å gjøre dette billigere og lettere enn å kjøpe et helt sett med lykter? F.eks bare sette på halo rings? (eks: http://www.ebay.com/itm/WH-RD-YE-GN-BU-CCFL-Halo-Rings-For-BMW-E90-Angel-Eyes-DRL-Devil-Demon-Headlamp-/111720818658?hash=item1a031467e2&vxp=mtr) I så fall, er det bare å koble disse på tåkelysene slik som du kan gjøre på e46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei :) har netopp byttet ut min e60 525d til fordel for en e91 320d

Har et spørsmål til dere, gass demperene i bakluken, er de veldig svake? Altså du må dytte opp luken hele veien eller er det mine som er på hell? Noen som har lyst å dele ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ikke dytte luka hele veien hvertfall. Hjelper til litt helt i starten så siger den sakte opp resten av veien av seg selv.

Ok :) takk for svar! Då må jeg sikkert bytte de ut :) som sakt må jeg dytte luken hele veien selv...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dytte luka nesten hele veien, men når den først er oppe holder den seg på plass. Vært sånn i nesten et år, så hvis du orker å dytte den opp er det ikke noe hastverk med å bytte ;)

Tror jeg bytter de, vant med e60 der du bare trykker på bakluke knappen på nøkkelen, så går lokket hele veien selv [emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Noen som har byttet pærer i kjørelysene på E91? Er en 2008- modell med halogenpærer, H7.

Hvis jeg har forstått den tyske instruksjonsboka rett skal man presse opp og dra ut, men pæra vil ikke ut. Har funnet videoer av hvordan man bytter pæra, men alle disse har variant 1 (ifølge instruksjonsboka) av lyktene mens jeg har variant 2.

Tips mottas med stor takk!

 

Edit: Da klarte jeg endelig å få ut pærene. Den første dro jeg ut med en tang og ganske mye makt. Når jeg skjønte hvordan jeg skulle sette den inn gikk det mye greiere å bytte den andre. Trikset er å vippe baksiden av pærene oppover med kontakten på. Bare vippe, ikke dra. Da spretter de ut av låsene nederst og er bare å løfte ut.

Byttet til Osram nightbreaker pærer. Lyset ble uten tvil hvitere og kraftigere. Blir spennende å se hvor lenge de holder, har lest en del om dårlig levetid på dem etter jeg kjøpte. Jeg burde kanskje blitt litt skeptisk når han bak kassa var fornøyd med at hans nightbreakere hadde holdt et helt år uten å byttes..

Endret av Mjukas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...