Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan stemme det med E60 for da var det (525 g 530 D) inntil 05/06 mod.

Men jeg har ikke sett noen av de 520d i E60 (de har jeg sett mest på) at noen av de har 150 hk i Norge, alle jeg har sett har 163 HK NM er jeg usikker på..

Men på E90/91 mener du at det kun det første halvåret av faceliften kom en utg av 320d som var på 177 hk og etter det så har det blitt 184 hk eller er det en slags alternativ man kan velge mellom (tviler litt på det i og med at det ikke er så stor forskjell i effekt) ..

Fortell meg gjerne om noen svakheter som E90/91 har...

Eksempel på 07 e60 520d med 150hk.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36495571

Beklager det med første halvåret, det blir halvannet år, siden 184hk/380Nm kom 03/2010 og faceliften kom 09/2008.

Dvs at 177hk/350Nm var fra 09/2007 til 03/2010. :)

Tøft, dette visste jeg ikke, så vil det da si at man kunne få disse til 150 hk, eller var dette kun norsk solgte BMW`er som hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de forskjellige motorversjoner på 320d e9x. :)

05 - 07 modellene hadde 163hk / 340Nm, og i Norge ble denne levert i en nedtrimmet LE versjon med 150hk/340Nm.

08 mod fikk 177hk/350Nm, og nå ble "norgesutgaven" 163hk/350Nm.

Faceliften kom på 09 modellen, men fikk ikke ny motor, 184hk/380Nm, før i 03/2010, og "norgesutgaven" er nå 163hk/380Nm.

Så her er det viktig å sjekke nøye.

Er du heeeelt sikker på dette?

Hvordan kan da en 5 serie som kom i vel 04 (noen ble reg i 03) ha 2.0 med 163 hk?

Mener bestemt at Norge ikke har noen "strupede" motorer når det gjelder BMW, tenker heller det er USA og Japan som elverer strupede til Norge grunnet avgiftene og utslippet..

- BMW har drøssevis av strupede motorer som leveres til Norge og Belgia grunnet perverse avgifter. Min 2009 320dT LCI har 177hk og 350Nm mens den norske har 163hk og 360nm mener jeg. De nye har 184hk men motoren er lik på alle. Eneste forskjellen er at DME er kodet forskjellig. Det er faktisk så å si helt lik motor N47D20 som i de nye 3-seriene og X3'n med små modifikasjoner. Den kommer i fem forskjellige hovedversjoner hvor en utmerker seg mer enn andre, nemlig 204hk som har biturbo og et hinsides moment som voldtar de fleste dekk og får DSC til å gløde rødt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med hifi proff. logic 7, idrive og aux/usb her? Hvordan får jeg styrt musikken fra idrive når iphone er tilkoblet? Når jeg kobler på det aux/usb interfacet så får jeg bare "unkown device".

Kun Aux som er tilgjengelig når dette er tilkoblet, Og da må jeg styre alt fra iphone noe som jeg helst vil slippe.

Noen som vet?

Y kabeln er kjøpt på ebay og ikke orginal BMW, men ser på utenlandske forum at det ikke har noe å si. Kabel er kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de forskjellige motorversjoner på 320d e9x. :)

05 - 07 modellene hadde 163hk / 340Nm, og i Norge ble denne levert i en nedtrimmet LE versjon med 150hk/340Nm.

08 mod fikk 177hk/350Nm, og nå ble "norgesutgaven" 163hk/350Nm.

Faceliften kom på 09 modellen, men fikk ikke ny motor, 184hk/380Nm, før i 03/2010, og "norgesutgaven" er nå 163hk/380Nm.

Så her er det viktig å sjekke nøye.

Er du heeeelt sikker på dette?

Hvordan kan da en 5 serie som kom i vel 04 (noen ble reg i 03) ha 2.0 med 163 hk?

Mener bestemt at Norge ikke har noen "strupede" motorer når det gjelder BMW, tenker heller det er USA og Japan som elverer strupede til Norge grunnet avgiftene og utslippet..

- BMW har drøssevis av strupede motorer som leveres til Norge og Belgia grunnet perverse avgifter. Min 2009 320dT LCI har 177hk og 350Nm mens den norske har 163hk og 360nm mener jeg. De nye har 184hk men motoren er lik på alle. Eneste forskjellen er at DME er kodet forskjellig. Det er faktisk så å si helt lik motor N47D20 som i de nye 3-seriene og X3'n med små modifikasjoner. Den kommer i fem forskjellige hovedversjoner hvor en utmerker seg mer enn andre, nemlig 204hk som har biturbo og et hinsides moment som voldtar de fleste dekk og får DSC til å gløde rødt. :)

Så det vil si at en omprogramering vil gi deg 204 hk fra opprinnelige 163 hk noe som ikke vil gå utover hverken motor eller understell prestasjoner? Altså ikke noe jalla trimming, rent omprogrammering hos autorisert BMW verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Noen med hifi proff. logic 7, idrive og aux/usb her? Hvordan får jeg styrt musikken fra idrive når iphone er tilkoblet? Når jeg kobler på det aux/usb interfacet så får jeg bare "unkown device".

Kun Aux som er tilgjengelig når dette er tilkoblet, Og da må jeg styre alt fra iphone noe som jeg helst vil slippe.

Noen som vet?

Y kabeln er kjøpt på ebay og ikke orginal BMW, men ser på utenlandske forum at det ikke har noe å si. Kabel er kabel.

Hei

1. Du må ha orginal kabel

2. For at du skal kunne styre iphone via idrive må du ha noe som heter combox. Ellers er idrive slave og iphone master

Du kan finne mye om combox på internett.. Det eren modul som muliggjør blant annet trådløs musikkavspilling, internett via blåtann etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er cic? og hvordan får jeg lastet opp på den hardisken? har en sandisk minnestick å den ble unknown device i handskerommet også.. da var det musikk jeg tenkte å legge inn.

Og ang org kabel så er det alle som ikke bruker det?

Combox? så det går uansett ikke å styre iphone på idrive bare uten videre selv med org kabel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cic er siste utgave av idrive (09.2008->)

Det er ikke sikkert du har støtte for å laste opp musikk. Send meg siste syv i chassisnummeret ditt så kan jeg sjekke utstyret på bilen din.

Du trenger ikke bme kabel hvis du har combox. Da trenger du ikke kabel i hele tatt.

Det er veldig diffust for hva som trengs og BMW er ikke helt åpen om alt dette og ikke mange vet i detaljer hvilket utstyr trengs da det er kombinasjon av utstyr som er viktig og varierer fra marked til marked. Send meg siste syv i chassisnr så kan keg sjekke.

Jeg har f.eks alt utstyret nesten som kom på bilen i 2009 men kan ikke styre iphone via idrive da jeg mangler combox som først kom i 2010 og finnes på alle nye idag med navi pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. For at du skal kunne styre iphone via idrive må du ha noe som heter combox. Ellers er idrive slave og iphone master

Feil.

Så lenge man har 6FL i utstyrslisten (noe man har om man har USB-kontakt under midtarmlenet) kan man styre iPhone/iPod fra iDrive, helt uavhengig av hvilken type/modell iDrive man har. Combox er nødvendig om man skal kunne spille av musikk via bluetooth, samt få opp cover og slike ting.

DCA: Om du har den nye typen iDrive (CIC som nevnt) så kan du benytte USB-kontakten i hanskerommet til å laste musikk inn på harddisken. Du må selv velge import innunder multimedia på iDrive. Det er mulig minnepennen må formateres som FAT32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må modifisere og presisere mitt svar litt:

Hvis du skal spille musikk trådløst uten kabel og styre iphone/pod med idrive trenger du combox.

For alt annet 6FL som awt skriver. Jeg styrer min ipod mini via idrive men må bruke orginalkabel.

USB må være formatert som FAT32 ellers vil bilen ikke klare å tyde infoen. Husk å ta vekk låsen på minnepinnen også.

Det skal også gå an å dele internett fra telefonen og koble bilen til nettet. Men jeg får diffuse svar fra BMW og holder på fremdeles å finne ut av det siden bilen min er fra Tyskland og har utstyr som ikke støttes i Norge (BMW Assist, BMW Online etc..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cic er siste utgave av idrive (09.2008->)

Det er ikke sikkert du har støtte for å laste opp musikk. Send meg siste syv i chassisnummeret ditt så kan jeg sjekke utstyret på bilen din.

Du trenger ikke bme kabel hvis du har combox. Da trenger du ikke kabel i hele tatt.

Det er veldig diffust for hva som trengs og BMW er ikke helt åpen om alt dette og ikke mange vet i detaljer hvilket utstyr trengs da det er kombinasjon av utstyr som er viktig og varierer fra marked til marked. Send meg siste syv i chassisnr så kan keg sjekke.

Jeg har f.eks alt utstyret nesten som kom på bilen i 2009 men kan ikke styre iphone via idrive da jeg mangler combox som først kom i 2010 og finnes på alle nye idag med navi pro

PM sendt! :)

Har fått en ny kabel nå, men har byttlånt bil med muttern så får ikke testa før fredag.

Siden det går for noen med uorginal kabel så skal det da gå for alle!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva kan eg få til vedrørande appledingsebongsar og idrive?

Eg har hifi professional og navigation professional. Ein ledning i hanskerommet som passar apple-produkt, cd-skifter bak og aux-inngang i midtkonsollen.

Eg prøvde å koble til ein iphone ein gang, men det skjedde ingenting.

WBAVT91010KV69246

Tips?

2006 e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...