Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

har problemer med å få startet min BMW 320d.

kommer bare klikkelyder. batteriet er heilt nytt. og har prøvd med start kabler. mistenker at det er starteren?

bilen er gått 180000. hadde problem med det tidligere (et par uker siden) men da skudde vi den i gang. og etter det funket starteren osv. men nå klikker det bare igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har surfa litt på forumet her ang. problem med servoen på min 320i. Ved fullt rattutslag kommer den normale "stress"-lyden fra tannstangen, men når hjulene rettes opp igjen og turtall økes så kommer det en tannhjulslyd fra fra pumpen, og rattet vibrerer intenst. Lyden og vibrasjonen øker i samsvar med turtall, og kan sammenliknes med lyden som oppstår når en kjører i revers (flate tannhjul mot hverandre kontra skråtannhjul).

 

MEN, etter litt kjøring og lite svinging så forsvinner lyden...

Har sjekka beholderen og den er full, tannstangen er 8mnd gammel. 

 

Eneste som kan forårsake dette er vel servopumpa sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har en 325d E91 facelift som er chippet med ESS Steg 2 og fjærnet DPF (285hk og 600nm) Når jeg gir full gass i lyskryss så kjennes det ut som at bilen "vrir" seg litt til den ene siden når jeg gir gass/girer kjapt. Er dette normalt eller kan det være noe som ikke stemmer helt?

Bilen har nylig blitt senket med eibach fjærer samt tatt 4-hjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 325d E91 facelift som er chippet med ESS Steg 2 og fjærnet DPF (285hk og 600nm) Når jeg gir full gass i lyskryss så kjennes det ut som at bilen "vrir" seg litt til den ene siden når jeg gir gass/girer kjapt. Er dette normalt eller kan det være noe som ikke stemmer helt?

Bilen har nylig blitt senket med eibach fjærer samt tatt 4-hjulskontroll.

 

Hvis du har normale 4hjuls vinkler.

Ville jeg tatt en god titt på foringer i alle stag..  og sjekket etter sprekker / slitasje /slakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe som heter geometrisk akse. Dvs bilens toe-in skjæringsvinkel ift senter på travers bak og framme. Hvis den avviker så dog tracker bilen. Det vil si danser med ræven ved akselerasjoner. Har bilen tidligere vært I ulykke/fått en smell I understellet/travers star litt ut av vinkel. Tok du hjulstilling hos BMW? 

 

Nå antar jeg at den vrir seg med ræva og ikke front?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen info om at bilen har vært kræsjet iallefall.

Ja det var hos min lokale bmw forhandler jeg tok 4-hjulskontrollen. Åja, det stemmer at der er ræva som vrir seg. Må nesten prøve å få sjekket dette opp litt nærmere da. Men det er ingen problem å kjøre med, bare at jeg føler jeg må styre litt med rattet når jeg gir gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...