Gå til innhold

Trenger hjelp av alle Bimmere til og finne 840 / 850 i Norge

huldra66
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner noen til denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22360949

Noen grunn til at den er begjært avskiltet? Og 180`kr for en bil som har gått 180`km, når jeg ser andre biler som har gått like langt til høyere pris... Hva kan være galt med den?

180t er nok en riktigere pris enn flere av de dyreste 850i som ligger ute denne lå tidligere i år ute for 209t.

Har snakket med flere eiere som bare har bilen for salg for at kona skal være fornøyd, og priser den der etter :lol:

Sportseter og manuell gir trekker opp prisen på slike biler , denne har ikke det men har sports understell ser det ut som.

Årsavgift er ikke betalt så kansje derfor den er begjært avskiltet ( neste EU er oktober 2011 )

På generelt grunnlag så kan jeg gi tekniske opplysninger som buildsheet og bilder av Norske biler, men eventuelle skader og feil må bli mellom kjøper og selger.

Her er buildsheetet til denne bilen ( en av to kjente med denne fargen i Norge )

Vehicle information

VIN long XXXXXXXXXXXX04969

Type code EG21

Type 850CI (ECE)

Dev. series E31 ()

Line 8

Body type COUPE

Steering LL

Door count 2

Engine M70

Cubical capacity 5.00

Power 220

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour GRANITSILBER METALLIC (237)

Upholstery ANTHRAZIT BUFFALO (0180)

Prod. date 1991-01-17

Order options

No. Description

214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION

226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS

240 LEATHER STEERING WHEEL

245 STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC

298 BMW LM RAD/TURBINENSTYLING

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

416 SUNBLINDS

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W MEMORY F DRIVER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)

656 BMW BAVARIA C PROFESSIONAL

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

801 GERMANY VERSION

945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man importerer fra det store utland, hvordan bestemmer man bruktprisen på tilsvarende bil i Norge? Hvis det du og flere sier om at bilene på finn er generellt overpriset, så vil kalkylen min på alternativ beregning være for lav i forhold - finnes det en måte å dokumentere reell bruktpris?

Legger inn en nypris på 1 550 000 for en ny 850Ci `93, kjørt 98 000km, og koster rundt 10 000 euro, tilsvarende bruktpris 180 000,- og får mva + engangsavgift på ca 80-90 000...

Hva vil tollerne si til de dataene lagt frem? For lav bruktpris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man importerer fra det store utland, hvordan bestemmer man bruktprisen på tilsvarende bil i Norge? Hvis det du og flere sier om at bilene på finn er generellt overpriset, så vil kalkylen min på alternativ beregning være for lav i forhold - finnes det en måte å dokumentere reell bruktpris?

Legger inn en nypris på 1 550 000 for en ny 850Ci `93, kjørt 98 000km, og koster rundt 10 000 euro, tilsvarende bruktpris 180 000,- og får mva + engangsavgift på ca 80-90 000...

Hva vil tollerne si til de dataene lagt frem? For lav bruktpris?

Regner med att du tenker på alternativ tollbehandling da den andre måten uansett ikke vil svare seg pga bilene er billigere i Norge enn de vil koste med vanlig avgift + MVA + kostpris.

Jeg tok selv min inn og tok den på alternativ og sparte noe på dette, de bruker annonser som veiledning + div annet så det er litt lotto med alternativ tollbehandling.

MEN en kan klage selv om de sier noe annet ( jeg klaget to ganger )

Ser att viss en kjøper en i Tyskland for 10000 Euro så blir det omtrent 175000 på alternativ VISS de setter bruktpris til 180.000 så virker ikke til og være mye spare + risiko med og hente selv i Tyskland.

Ville ha sjekket ut noen Norske før jeg importerte en Standard 850.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en nydelig hvit DJ-registrert 850Ci i Tønsberg? Eieren har en haug med BMWer, så skulle ikke forundre meg om han var i registeret ditt allerede.

Har den ja , eneste hvite i Norge og ser nydelig ut selv om jeg egentlig ikke er fan av hvite biler.

Har bilder av bilparken hans og nydelige biler alle i sammen.

Legger ut ett bilde her der regnummer ikke viser.

fme1dzyyxyckaz6u0ei3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Møtte en rød RH registrert i Charlottenberg ikveld. Mulig i ditt register?

Finnes en Brilliant rot RH17XXX registrert i registeret, 850i med full CSI styling

Denne kansje ? Nydelig bil som har stått til salg tidligere på Finn. Viss du har mere opplysninger så er det interessant ( mangler enda ca 15 Norske biler )

xnjdtrucg0veqah7mcwr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 100% sikker på at jeg så avdøde Tommy Moen sin 850 idag på Nordkjosbotn i Troms. Den hadde forhandlerprøveskilter som jeg tror stammer fra Nordstrand Bilservice fra samme plass.

Den er blåmetallic av farge å har Rondell eller BBS felger. Tror dem heter 58 eller noe.

Fikk ikke tatt bilde da den sto på en privat eiendom...

EDIT: Rudolf Moen er den nye eieren sier fattern :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 100% sikker på at jeg så avdøde Tommy Moen sin 850 idag på Nordkjosbotn i Troms. Den hadde forhandlerprøveskilter som jeg tror stammer fra Nordstrand Bilservice fra samme plass.

Den er blåmetallic av farge å har Rondell eller BBS felger. Tror dem heter 58 eller noe.

Fikk ikke tatt bilde da den sto på en privat eiendom...

EDIT: Rudolf Moen er den nye eieren sier fattern :P

rilnlmsojun8uo0xzl0i.jpg

Fikk faktisk vite om den bilen for tre uker siden, og har snakket med Rudolf, bilen kom fra Sverige og var antatt vraket i det Svenske systemet , men var en overaskelse da den dukket opp i Norge i live

Disse bilene er delvis dokumentert hos 8coupe.com og der var den antatt vraket pga Svenske lister.

Dette er en av få CSI,er som fortsatt er igjen , det ble laget 1510 CSI'er men kun 1125 av disse er full spec. venstrerattet, bakhjulstyring,kjøling bakaksel,sporseter ( OPTION da USA modellen kun kom uten) CSI speil ( også kalt M3 speil men CSI hadde disse 8mnd før M3 )

Mye tall her men av disse 1125 ble det laget 57 Alpina 5.7 så rene CSI modeller er desto lavere.

Det er antatt ca 370 - 400 Full spec CSI igjen i dag.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...