Gå til innhold

Bilferie sommeren 2010

skrape
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg og dama vurderer bilferie i sommer og trenger derfor tips til reiserute :) Munchen og BMW museum er i tankene, men muligens noe langt med kun en uke til rådighet? Bilen som skal kjøres er BMW 00' 318Ci.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat kjørte ifjor først til Amsterdam, deretter Nürburgring, så til England, tilbake til Frankrike via bil-tog, ned til Luxemburg, Nürburgring igjen, så til Østerrike og Sveits, deretter hjem.

En tur som anbefales. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien opp til Ørneredet skal visst være en av de bedre. Sjekk ut reisebloggen til E28 turbo. Mange gode forslag til aktiviteter.

Jeg bruker ca 8timer fra Bergen til Svinesund med stopp og forsvarlig aktiv kjøring. Videre er du i København etter 5-6timer? Deretter tar det vel bare noen timer til Tyskegrensen. Slik jeg har forstått det er det greiest mulig å få bilen på tog i Danmark og sove på toget for å spare bensin og km på toget. Nå er motorveien gjennom Sverige det nærmeste jeg har kommet Autobahn, og etter å ha lagt i 140-150 i et par timer begynner det å bli kjedelig. Da i en A6 med DSG kasse og knappe 22-2300omdr. Tror ting blir litt værre i en 318, men absolutt gjennomførbart. Sikkert litt mer slitsomt bare. For mitt vedkommende vil en tysklandstur bestå av serverdigheter og opplevelser, disse er i mitt hode utenfor bilen. Etter å ha kjørt ca 400mil på ca 1uke i sommer var det eneste minnet jeg husker i dag jeg opplevde i bilen når en kjørte i siden på meg.. Når/hvis jeg skulle gjennomført en slik tur, ville store deler av distansen blitt med tog for å spare tid (sove på toget) og kjøre på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørneredet er verdt å se, men du får ikke kjørt bil opp dit :) Må parkere nederst og ta en buss. Men uansett en fin tur med spektakulær utsikt. Kan også anbefale å kjøre langs Franske/Italienske rivieraen, mye fint å se der :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...