babjorn Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Hat forsikring i Gjensidige i 10år,liker å være en god trofast kunde..men snakket med banken,å da var det snakk om 2800kr å spare hvis jeg gikk til dem,så da skjønner man hvorfor i helvete hva vitsen med å være trofast,skjønner hvorfor folk bytter selskap..sjekk grundig opp før du bestemmer deg,å ja ikke altid billigst er best.
Trollet_ Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 betaler meg ihjel på e39'en min hos gjensidige, er 21 år, har 40%bonus (hatt forsikring siden jeg var 18), har full kasko, er NAF medlem, 8000km i året og betaler litt i overkant av 14 000.- i året... betalte vel 18 000.- for 16000km i året... synes det er urimelig dyrt, men ikke i forhold til IF som skulle ha 44 000.- i året med 16000km i året...
awt Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Ja, jeg har jo firmabil... Som jeg har kjørt skadefritt med i 4 år, men jeg skatter ikke av firmabilen og bruker den kun derfor i jobbsammenheng til og fra oppdrag i løpet av dagen. Man må vel skatte av firmabilen for å kunne benytte seg av det der. Jeg har selv benyttet meg av denne "ordningen". Jeg har aldri hatt noen fast firmabil (og heller aldri skattet for bruk av firmabil), men har benyttet meg av forskjellige biler på jobb. Fikk daværende arbeidsgiver til å gi meg en skriftlig bekreftelse på dette som jeg igjen sendte til forsikringsselskapet. Dette gjorde at jeg fikk begynne med 50% bonus.
Werther Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Hvis noen skulle være misfornøyde med forsikringsavgiftene sine, så kan jeg trøste med at en bekjent med 20% startbonus betalte 7500 kr pr mnd (!!) for fullkasko/fri km på en 6 år gammel Skoda hos Gjensidige...Blir svett bare av å tenke på de summene det blir pr år
steinar84 Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 hadde mine første biler registrert på min mor, men husker da jeg skulle ha forsikring første gang på meg selv da ringte jeg if først. de skulle ha 17000,- i året på en 93mod 318is med 16000km i året og delkasko. ringte gjensidige og de skulle ha 8000,- for samme forsikringa. har etter det hatt gjensidige. e46`n 320i fikk jeg for 9000,- med full kasko med 20000km. e91`n 318d fikk jeg for 8600,- i året med full kasko 16000km i året. jeg har 70% opptjent på 4 år. jeg jobber med bil og kjører mye på jobb. det hjelper på om arbeidsgiver kan gå god for at du har kjørt skadefritt i arbeid. da kan du få økt bonusen din. men anger i dag på at jeg ikke forsikra mine første biler i eget navn. da kunne jeg hatt mer bonus. men den dag i dag med husforsikring, barneforsikring, reiseforsikring, dyreforsikring, invalideforsikring. så er det vel egentlig totalen som er interesant. har alle mine forsikringer hos gjensidige bortsett fra en seat alhambra den var de 5000kr dyrere i året på en "enter forsikring". enter er en del av trygg vesta.
Trollet_ Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 dumt at unge ferske sjåfører med høyere ulykkesrisiko må kjøpe gammle usikkre biler pga nye sikkre biler er så dyre og forsikre...
-Roger- Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 betaler meg ihjel på e39'en min hos gjensidige, er 21 år, har 40%bonus (hatt forsikring siden jeg var 18), har full kasko, er NAF medlem, 8000km i året og betaler litt i overkant av 14 000.- i året... betalte vel 18 000.- for 16000km i året...synes det er urimelig dyrt, men ikke i forhold til IF som skulle ha 44 000.- i året med 16000km i året... Da hadde jeg tatt noen tlf'er til andre selskaper... Evnt Spør Ellingsen her på forumet om han kan gå gjennom forsikringen din igjen og se om noe kan gjøres. Han jobber i Gjensidige.
Eksos Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg betaler 8000 i året for ansvar på en 91 modell 318i, har 50% bonus og 12k km i året.... Latterlig dyrt egentlig, men andre selskap er ikke noe billigere..
-Roger- Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg betaler 8000 i året for ansvar på en 91 modell 318i, har 50% bonus og 12k km i året.... Latterlig dyrt egentlig, men andre selskap er ikke noe billigere.. Merkelig. Samme som jeg betalte på en e30 318i med delkasko, 20% og 18 år...
Trollet_ Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 har ringt rundt til mange selskaper, men etter og ha trykkt og regna en stund sier de bare: "nei vi kommer nok ikke under den prisen du har fått hos gjensidige". eneste grunnen til at jeg har gjensidige er prisen jeg har fått, hadde en e30 325i før, der fikk jeg tilbud om 10% bonusøkning dersom jeg gikk over til IF, prisen på forsikringa ville bli rundt om den samme. ringte da gjensidige og fortalte om tilbudet jeg hadde fått, og fikk da tilbud om 10% mer i bonus der også siden det var over et halvt år siden jeg hadde bonusøkning sist. synes dette var kjempegreier, og valgte og fortsette med gjensidige... ringte etter en mnd for og høre at bonusen var økt siden beløpet på avtalegiroen ikke var endret. og hadde da enda 10% for lite... ringte ca en gang i mnd i et halvt år, for og få ordnet dette uten hell, etter ca et halvt år var gått ble det endelig orden på bonusen, og etter dette måtte jeg vente et år for neste bonus-økning... hva i all verden var da poenget med og velge gjensidige fremfor IF? skrev langt klagebrev og hadde kontakt med sikkert 5-10 forskjellige saksbehalndlere hos gjensidige. og fikk til slutt svar at :"10% bonusøkning i året var det normale". gadd da ikke bruke mer energi på de 10%, og så snart jeg får et bedre tilbud fra annet forsikringsselskap skal jeg skifte så fort som mulig.
noekult Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Alt blir bedre når dere fyller 25 og har spart rundt 70% i bonus Betalte helt syke forsikringspriser når jeg var 19 med første bil, fy faen... Nå får jeg M3 fullkasko til 13000 kr, samme med Evo/STi, Boxster osv., så det blir bedre etterhvert (også bor jeg jo i Oslo by, ofte dyrere her). Min førstebil var en Mercedes diesel med 136 hk, og jeg betalte 15000 kr i kun ansvar. Betaler når 3500 kr for delkasko på Bimmern min i dag Skulle ønske jeg også hadde tilgang til fancy ordning... Mener å ha hørt om en som fikk 70% i startbonus fordi faren flyttet 6-7 forsikringer til det selskapet. skrev langt klagebrev og hadde kontakt med sikkert 5-10 forskjellige saksbehalndlere hos gjensidige. og fikk til slutt svar at :"10% bonusøkning i året var det normale". gadd da ikke bruke mer energi på de 10%, og så snart jeg får et bedre tilbud fra annet forsikringsselskap skal jeg skifte så fort som mulig. Hadde ca samme opplevelse. Postbanken frista med 10% økning hvis jeg flytta over, og med det skulle jeg spare ca 500 kr. i året også, så jeg sa ja til å gå fra Gjensidige til Postbanken. Da gikk jeg fra 50-60% tror jeg. Men så bytta jeg bil, og ville tilbake til Gjensidige fordi de var billigere, ringte og fikk vite at kun 50% hadde blitt overført i bonus fra Postbanken. Så jeg hadde i grunn ikke fått "10% mer" likevel.. Som deg gadd heller ikke jeg å krangle om de 10%ene men faen, har dem gitt deg slik tilbud bør det holdes som et løfte.
-Roger- Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Alt blir bedre når dere fyller 25 og har spart rundt 70% i bonus Betalte helt syke forsikringspriser når jeg var 19 med første bil, fy faen... Nå får jeg M3 fullkasko til 13000 kr 7700kr i året med e46 m3 på meg... Synes ikke det var dårlig! Er 26 år og 70%bonus!
noekult Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Alt blir bedre når dere fyller 25 og har spart rundt 70% i bonus Betalte helt syke forsikringspriser når jeg var 19 med første bil, fy faen... Nå får jeg M3 fullkasko til 13000 kr 7700kr i året med e46 m3 på meg... Synes ikke det var dårlig! Er 26 år og 70%bonus! Da er du veldig heldig 25 år, 70%, 8000 km., kasko med 4000 kr. i egenandel Men men, til en så "farlig" bil å være så syns jeg det er en fin pris. Overrasket i det hele tatt over at jeg får forsikra den
Eksos Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg betaler 8000 i året for ansvar på en 91 modell 318i, har 50% bonus og 12k km i året.... Latterlig dyrt egentlig, men andre selskap er ikke noe billigere.. Merkelig. Samme som jeg betalte på en e30 318i med delkasko, 20% og 18 år... Ja, har vell noe med ulykkesstatistikkene til E36 å gjøre.. Gjensidige har dessuten satt opp prisene sine for ungdom, på nytegning i år, og for de som allerede har forsikring der vil det nok sikkert merkes ved neste termin vil jeg tro..
flobben Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 "Alle" selskaper har 50% startbonus hvis du har et dokument hvor arbeidsgiver dokumenterer skadefrikjøring i min. 3år. Bonusen er da din og kan fint tas med til annet selskap. spm er vel heller finnes det noe regelverk som sier maks 20% i startbonus. Eller er det det forsikringselskapet har bestemt selv? vil tro at det ikke finnes noen offentlige regler på dette, og er bare hva forsikringsselskapene ønsker å føre av praksis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå