Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

skal ta oppkjøring snart, bor i rogaland, å her er det fullt til august, men har sitt på vegvesnet sine sider mangen andre plasser er det ledig.

Mitt spørsmål er har noen en gode plass å anbefale, som kan gi meg gode sjanse å bestå ? Har sitt på en plass som heter otta i oppland og ørsta, og stord blant annet.

tar også imot råd , takk!

Skrevet

Kan anbefale Elverum jeg og. Fine omgivelser å kjøre i, og ikke altfor komplisert.

Tenk som en gammel tante at alle biler du ser er farlige, og avpass fart om det er biler som kjører fort inn mot deg, både foran og bak. Husk rattgrep og se i speil. Si alltid at sensor har rett om han sier noe som bullshit. Rattgrep i rundkjøring er spesielt viktig, her glemmer mange seg. Ikke snakk med sensor, det gjør deg ukonstrert og gjør at du kjører over fartsgrensen eller veldig under, og sinker trafikken. Forklar dine feil på slutten av timen, om du føler du har noen, da sensor spør. Jeg tilltatte meg å kommentere for sensor at han burde notert opp nr på idioten av en 80 gammel dame som kjørte foran oss vimsete, uten blinklys og med 80 bremsetouch på 1km. Det fikk jeg faktisk positiv kommentar på mot slutten, at jeg var svært oppmerksom på omgivelsene, og evnet å se farer i alt :lol:

Skrevet
Oslo--majorstua krysset, sinsen krysset, fredag rushtid...

det er best for oppkjøring :lol:

nesten agree....fredag er det normalt litt mindre kø, torsdag ettermiddag er best. Men heller tvilsomt at du rekker Majorstua --> Sinsen på den tiden som er satt opp til oppkjøring, for her går det sakte. :twisted:

Skrevet

Fagernes i Valdres :wink: Jeg kjørte opp der. Ingen rundkjøringer, ingen lyskryss og null folk :P Jeg kjørte i tre kvarter, og møtte på en bil. Meget fint sted for oppkjøring :D Hehe

Skrevet
Fagernes i Valdres :wink: Jeg kjørte opp der. Ingen rundkjøringer, ingen lyskryss og null folk :P Jeg kjørte i tre kvarter, og møtte på en bil. Meget fint sted for oppkjøring :D Hehe

Det er gledelig notert :mrgreen:

Skrevet

Er man engstelig og redd eller synes rundkjøringer og lyskryss er vanskelige burde man vurdere om man burde drøye oppkjøring litt eller i det hele tatt ha lappen :bom

Skrevet

Regner med at du vil ta oppkjøring et annet sted fordi du vil naturligvis ha lappen fortest mulig!

Tok selv lappen i Oslo, var LETT, bare å kjøre fornuftig, rolig og varsomt!

Har vært mye i Valdres(familie og hytte) og Fagernes er absolutt et fint sted å ta oppkjøring! Dog litt reisevei for kjørelærer og deg. Husk leie av en eventuell skolebil!

Skrevet
Hei

skal ta oppkjøring snart, bor i rogaland, å her er det fullt til august, men har sitt på vegvesnet sine sider mangen andre plasser er det ledig.

Mitt spørsmål er har noen en gode plass å anbefale, som kan gi meg gode sjanse å bestå ? Har sitt på en plass som heter otta i oppland og ørsta, og stord blant annet.

tar også imot råd , takk!

Stord er en ganske lett plass å kjøre på !

Bor her selv.

Skrevet

Tusen takk folkens=)!

og nei er ikke engstelig eller noe, men det er snakk om å få lappen for første gang, og kunne gjøre hva jeg vil , når jeg vil osv, alle her har vel vært nervøse under oppkjøring? Runderkjøringer osv takler jeg fint, men når det er ikke ledig i mitt fylke og min kjørelærer anbefaler di plassene jeg nevnte så er det for det ska gå smertefritt som mulig. men kjøre kan jeg, øvelseskjørt siden jeg var 16, og er 19år nå=) måtte bare forklare.

Skrevet
Har sitt på en plass som heter otta i oppland og ørsta, og stord blant annet.

Otta og Ørsta er hyggelige steder. Det spørs om det uansett ikke ville være en fordel å ha en eller to kjøretimer eller annen kjøretrening på stedet for å trene på lokale særegenheter/trafikkfeller.

Otta har vel noen jernbanekryssinger det kan være greit å kjenne, mens Ørsta har en rundkjøring som kanskje ikke er av de mest oversiktlige. :)

Skrevet

Grunnen til at jeg tok oppkjøring i Fagernes, var pågrunn av at i Oslo var det 2-3 måneders ventetid, mens i fagernes fikk jeg oppkjøring 4 dager etter jeg fylte 18! Har hytte like ved, så jeg var der oppe uansett. Men viktig det som en annen nevnte her. Leie av skolebil der du skal kjøre opp!! Jeg holdt på å drite meg ut på dette :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...