Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den laveste hastigheten over fartsgrensen du har blitt knipset i en fotoboks ?

Her er min:

Sted: Borre (Vestfold)

Fartsgrense: 50

Knipset i 65km/t

15km/t er da laveste hastighet over fartsgrensen foreløpig.

Skrevet
Hva er den laveste hastigheten over fartsgrensen du har blitt knipset i en fotoboks ?

Her er min:

Sted: Borre (Vestfold)

Fartsgrense: 50

Knipset i 65km/t

15km/t er da laveste hastighet over fartsgrensen foreløpig.

89 i 80 sone. De fleste blinker ikke viss du ligger mellom 1-8 km/t over grensa.

Skrevet

Du store verden, for en tråd! :lol: Har aldri blitt blinket, men kjører stadig gjennom fotobokser 5-6-7 kilometer over fartsgrensa på speedometeret.

Skrevet

Min mor blei fotografert i 91km/t i 80 sona! Min far blei avbildet i over 120km/t i 70 sona for mange år siden, har ikke hørt noe ennå og detta var i 2002 eller noe :wink: De må ha fått et dårlig bilde, selv om det vistnok blinka så han så stjerner i 5 minutter etterpå :wink:

Skrevet

Poenget her er jo at det alltid er en feil margin på både speedometer og fotoboks. De fleste bilene jeg har sett på dette på har en gjennomsnitts feil, på rundt 7km/t. Da at speedoet viser 7km/t for fort.

Er bare og se på GPS'en, den er 99,9% nøyaktig(med mindre du har en super crappy en). Men for all del, ikke kjør 7km/t fortere pga. det her, jeg vil ikke ha skylda for no :P

Skrevet
Poenget her er jo at det alltid er en feil margin på både speedometer og fotoboks. De fleste bilene jeg har sett på dette på har en gjennomsnitts feil, på rundt 7km/t. Da at speedoet viser 7km/t for fort.

Er bare og se på GPS'en, den er 99,9% nøyaktig(med mindre du har en super crappy en). Men for all del, ikke kjør 7km/t fortere pga. det her, jeg vil ikke ha skylda for no :P

temlig feil det du sier der. svær få speedometer viser 7 km/t feil hele tia. her er det snakk om % feil:) det er faktisk påbudt og at speedometeret viser for mye. alle speedmotere viser mellom 3-12% for mye:)

Skrevet

temlig feil det du sier der. svær få speedometer viser 7 km/t feil hele tia. her er det snakk om % feil:) det er faktisk påbudt og at speedometeret viser for mye. alle speedmotere viser mellom 3-12% for mye:)

Også leser vi inlegget mitt igjen. Gjerne også det uthevde feltet.

Skrevet

kommer litt an på hvor store felger du har faktisk. Merker litt forskjell på speedometeret på 15 toms vinterdekk og 17 toms sommer. Med sommerdekkene stemmer speedometeret helt når jeg kjører for bi "din fart" skilt. Mens med vinterdekkene som har mindre rulleomkrets viser speedometeret 3-5 km for mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...