donjouan Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Hei! alle sammen jeg har fått et tilbud fra en kar som vil selge facelift hella lykter til meg for kr 2000 med xenon pluss original tennere alt i ett. problemet er at jeg har manuell høydejustering fra dashbordet men når jeg starter så regulere lysene seg selv automatisk. jeg har en bmw e39 97 modell uten xenon, hva kan jeg gjøre her? jeg har prøvd de og de fungerte fint på bilen min. jeg tenkte mest på høydejusteringen at jeg ikke blender folk i trafikken. samtidig så har jeg ikke lyktespylere på bilen der det en vansklig oppgave? hjelp
*MrB* Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Hvis du skal montere Xenon på en bil som ikke har dette originalt, så trenger du både sensorer for automatisk høydejustering, og lyktespylere. Sensorene er nok langt verre å montere enn lyktespylerne... Blien blir i hvertfall ikke godkjent uten at dette er på plass. Hvis du monterer originale xenonlykter på din bil, vil jeg tippe at de bare lyser rett i bakken (laveste innstilling), ettersom de ikke får signal fra noen sensorer. Da antar jeg at xenonlyktene ikke passer mot den manuelle høydejusteringen som er på din bil fra før. Som du sier så har du et hjul i dashbordet for dette. E39 med xenon har ikke dette, da den henter signalet rett fra 2 stk sensorer. 1 på fremre bærearm, og 1 på bakre.
bjalle Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Kjøp orginal hella facelift uten xenon nytt,tror nesten det vil bli billigere enn å kjøpe ekstra ting til de brukte.
Otis Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Men da blir lysbildet annerledes. Nytt retrofit kit koster vel rundt 9000,- eller.no fra koed.no Det er bare å koble på xenon lyktene på din bil, alt vil virke foruten den automatiske høydejusteringen ved evt last og humper. Det gjør ikke så mye, sålenge lysene er korrekt justert. Ingen kommer til å bry seg om dette før en evt. EU kontroll.
donjouan Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 hvor er lysene korrekt justert? også lurer jeg på at jeg fått litt støv inni lyktene hvordan kan man åpne dem og rense dem innvendig jeg mener selve glassene?
Haug530D Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Om du har fått lyktene trenger du jo bare høydejusteringen + ledningsnett, mener den justerings saken koster ca 700,- + ledningsnett da. Du må også ha lyktespyling om du ikke har dette.
donjouan Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 lyktespylere er ikke noe problem å skaffe, vet hvor jeg for tak i justerings saken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå