Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bleh.. skulle brukt hodet litt før!

Parkeringssensorene bruker jo en form for ekko-signal (enkelt forklart) og dette gir jo ut lyd. Tenkte at det ikke var i det hørbare området, men bestemte meg for å prøve likevell. Joda, giverene gir ut en liten "klikke/skurre" lyd når jeg setter tenningen på og bilen i revers (uten å starte motoren siden den støyer for mye), men jeg måtte legge øret heeelt inntil giveren. Alle utenom en giver ga denne lyden og det var den som var høyre bak. Byttet ut den giveren og nå fungerer PDC som normalt igjen :D

Samme gjor jeg i sommer, men problemet var der fremdeles etter jeg hadde byttet den som var død, den vedsiden av virker så jeg byttet plass mellom de og den som virket virket plutslig ikke når den ble flyttet ett hakk bort, men den som var død virket ved plass bytte. :roll::(

Skrevet

Parkeringssensorene bruker jo en form for ekko-signal (enkelt forklart) og dette gir jo ut lyd. Tenkte at det ikke var i det hørbare området, men bestemte meg for å prøve likevell. Joda, giverene gir ut en liten "klikke/skurre" lyd når jeg setter tenningen på og bilen i revers (uten å starte motoren siden den støyer for mye), men jeg måtte legge øret heeelt inntil giveren. Alle utenom en giver ga denne lyden og det var den som var høyre bak. Byttet ut den giveren og nå fungerer PDC som normalt igjen :D

Samme gjor jeg i sommer, men problemet var der fremdeles etter jeg hadde byttet den som var død, den vedsiden av virker så jeg byttet plass mellom de og den som virket virket plutslig ikke når den ble flyttet ett hakk bort, men den som var død virket ved plass bytte. :roll::(

Da høres det nok ut som om det er hjernen/ledningsnettet som er problemet på din ja. Heldigvis så fungerte det ved bytte av kun sensor hos meg. Du får ha lykke til med din!

Skrevet

Da høres det nok ut som om det er hjernen/ledningsnettet som er problemet på din ja. Heldigvis så fungerte det ved bytte av kun sensor hos meg. Du får ha lykke til med din!

Ja må nok være det, jo takk for det:)

• 2 years later...
Skrevet

Tar opp denne igjen, da vi har klikking i kun en sensor, altså 3 døde bak... prøvde trikset med å ta borti sensor når pdc sto aktivert, og kun en laget lyd... er det da hjernen som er død...? Var helt tørt i hjulbrønn, og null antydning til fukt eller skade på pdc hjernen...

Skrevet

Høres jo veldig rart ut at alle 3 sensorene skal dø samtidig da, så vil jo nesten ha troa på defekt hjerne.

Men det er jo vanskelig å si at det faktisk er det som er defekt å da. Du kan jo flytte den sensoren som virker til en annen som ikke virker, og se hva som skjer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...