Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å selge denne her: viewtopic.php?f=40&t=155024

Men responsen har vært lik 0... :roll:

Kan jo hende jeg har prisa den feil, men folk kan jo prute hehe.

Andre som har opplevd dårlig respons på salg av bil om dagen?

Om annonsen kan gjøres bedre/mer salgbar så tar jeg imot tips.

Skrevet

hehe. allt er lett og selge til riktig pris. husk at caben er en dyr bil for alder. og med 54700 biler til salgs på finn.no har folk myyyye å velge i.

har selv en bil ute for salg som har vert laber respons på.

Skrevet

Er ikke noe problem å være tålmodig. Har vel insett det. Men uansett greit å høre andres erfaring med bilsalg i disse tider :)

Skrevet

Fin bil du skal selge, gått lite og pen fargekombinasjon. Prisen ser ut til å ligge riktig i følge de andre cab'ene på finn.no (utifra motor og km)

Men ville ha skrevet om de 2 første avsnittene angående service. Du skriver at servicer er fulgt frem til 75'km.(litt negativt fremlagt, folk ser den har gått mer og tenker at du har avsluttet servicer) Gjør om det og skriv at alle servicer er fulgt og at bilen har nylig fått 100'km service og er klar til sommersessongen.

Hvis dekkene dine er bra så ta med det også, samt dimensjon.

Bilde av vinterhjul?

Skriv gjerne at bilen er eid av en entusiast og kanskje referere til bimmers også.

Få med at bilen er ripefri og bulkfri, ikke kollisjonskadet. (Hvis dette stemmer da :) )Hvis du har polert og vasket bilen mye så gjerne få med det også.

Altså ta med alt som fremmer at de som kjøper bilen ikke vil få utgifter.

Lykke til med salget

MVH

Martin

Skrevet

Cab'en din er jo automat, hvilket jeg vil anta gjør den noe mer "tungsolgt" enn en tilsvarende bil med manuell, men det er jo bare å vente så dukker den personen opp som vil ha med automat før eller senere :)

Skrevet
Kan jo skrive det, men for meg er det naturlig at heftelser blir slettet ved bilsalg...

Heftelser skremmer de fleste, og tror det vil bli mye styr med det.

Skrevet

Verdi = tilbud X etterspørsel. Får man ikke napp er som regel prisen for høy, enkelt og greit. På denne tiden av året er det vel grei etterspørsel etter cab?

Av erfaring finner jeg det vanskelig å selge en bil over middelpris. Da er man i allefall avhengig av at det er spesielle ting ved bilen som gjør den ettertraktet, f.eks lav km-stand for alder, spesielt utstyr eller eksemplarisk historikk. Evt. så må man smøre seg med tålmodighet og vente på at rett kjøper dukker opp. Generelt er vel markedet for cab mye smalere enn for andre modeller.

Etter hva jeg forstår mangler den av alle ting klimaanlegg? Drar ikke akkurat opp salgsverdien om man skal være pirkete.

Skrevet

Jo mangler automatisk klima, er manuell AC på den. Syns faktisk det er bedre på en cab. Letter å justere temp når taket er nede merket jeg meg.

Skrevet
Kan jo skrive det, men for meg er det naturlig at heftelser blir slettet ved bilsalg...

Heftelser er vel ikke noe problem? Ganske mange som har lån på bilene sine, i allefall i denne prisklassen. Det er jo ganske enkelt å ordne transaksjonen gjennom en bank som tar det videre til kreditor. Da får selger kun rest av salgssum etter at kreditor har fått sitt. Uproblematisk.

Skrevet

Heftelse i seg selv er jo ganske enkelt å løse. Man ber banken man har sine penger i løse ut heftelsen, deretter overføre rest beløpet til selger av bil. Da får jo selger salgssum - restbeløp på heftelse. Men sikkert mange som er skremt av heftelser ja. Men sjelden man kommer unna at noen har lån på bil idag vil jeg tro. Når man kommer litt opp i pris vel å merke.

Kunne jo sånn sett betalt den inn da det ikke er mye igjen på den men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...