Gå til innhold

Michaelw's 1990 BMW 535i


Michaelw
 Share

Intreør farger.   

29 stemmer

  1. 1. Hva ville passet best av intreørfarge kombinasjoner?

    • Brunt som hovedfarge, med en litt varmere brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og på alle sømmer. (Som Luis Vuitton fargene) (allt det lusebrune i alcantara)
      0
    • Sort som hovedfarge, varm brunfarge i senter av setene, midten av dørtrekk og alle sømmer i brunfargen (allt brunt i alcantara)
    • Sort med sort alcantara i midten av seter. Røde sømmer.
    • Sort med grå farge i senter av setene, og midten av dørtrekk. (allt grått i alcantara)
    • Sort, med varm brunfarge i senter av setene og dørtrekk. Alt i skinn, sømmer i samme farge som senter av seter og dørtrekk.
    • Annen kombinasjon? Fortell!
      0


Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, jeg er storfornøyd 8):D

VINKELSLIPER først ja :shock: Dristig. Ble vanvittig bra dette. Kule felger.

Tror jeg har spurt om det før, men hva med panseret og grillramma? Lakke? eller har du planer om hellakk? Høyre bakdør i kant med hjulbuen. Stor glippe der eller?

Hehe, ja :) Ja, snakket med en kompis i ste så skal få nummeret til noen lakkerere. Har snakket med fler andre som har sakt de skal gi meg pristilbud, så hører man ikke mer.. Har V8 front liggende, må bare kjøpe nye forskjermer også. Har lyst på hellakkering, så blir alt strøkent! 8)

Høyre hjulbue bak er bulka pga en dust på Rudskogen i fjord vinter. Jeg begynte og kjøre forbi han, og når vi var side om side begynte han og sladde, noe han ikke hadde så god kontroll på tydligvis. Han traff meg med fronten sin, så fjærbein, bærearm, hjulbue, dør felger etc ble ødlagd/bulka/bøyd på bilen min.. :roll:

Hva gjorde du for å få kanten så fin? var ikke felgene ganske kantkjørt? har du fremdeles de dokumentene fra bavaria angående timing av toppen? Hadde du evt giddet og kopiere de og sende de som en pdf fil?

Nei, har ikke dokumentene lengere. Ble borte i pc kræsj :( Felgene var veldig kantkjørte, slipte med vinkelsliper først, så gikk vi over til 40 papir når bilen sto på bukker og gikk og så finere og finere ;)

Men blir det ikke merker i kanten da? for du mangler litt metall liksom? du fyllte ikke igjen de gropene? har du ikke noen flere bilder av ytterkanten? Skal gjøre det samme i sommer på mine rondell felger derfor jeg lurer litt på fremgangsmåten.

Var jo mye merker når vi begynte, dype spor etc. Men grovt slipepapir tok jo dette. så er det bare og gå gradvis til finere og finere papir, så blir det glatt og smud. Jeg har ikke fylt igjen noe, kun slipt og man ser ikke at det er gjort noe med de. På den ene felgen, som var bulka og heeelt "ødelagt" ser man et bittelite merke. Men det er det eneste ;)

Felgene ser slik ut på kanten nå:

556226_10151708626095363_891385362_24340369_652683268_n.jpg

Også, et par bilder til :)

554820_10151707371330363_891385362_24335172_237327508_n.jpg

551682_10151707370420363_891385362_24335167_297715944_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det blir noen tuber "pol" ( som forøvrig nå heter wenol!! ) på meg :D

hehe, ja det funker jo dritbra!

På onsdag valser jeg hjulbuene på jobben og på fredag blir det Yellowstuff R bremseklosser rundt om, ny bremsevæske, M5 bakplate og 10mm spacere forran :) Da er den klar for Vålerbanen på søndag 8) + en skikkelig rydding og vasking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker stilen, kjører du powerflex i opphenget på denne eller?

har masse powerflex liggende, men har ikke summa meg til og montere noe av det enda :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det må du jo få på, hvertfall i forstillinga, blir utrolig mye bedre ;p

Ja, får vel ta en helg og bytte forran og bak ;) Men, skulle gjerne sandblåst og malt opp bærearmer og bakstilling i samme slengen, har ikke lyst til og montere powerflex uten og gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan jeg forstå, bak er jo en del jobb og faktisk. Foran er jo en enkel kveldsjobb hvis du har presse tilgjengelig. Foringene i casterstaget sitter godt originalt, siden jeg ikke hadde presse måtte jeg brenne de ut / kappe de ut. Men funka fint på en kveld det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra her!

Hvordan var det med montering av coilovers? Måtte noe sveises?

Neida, jeg leverte de orginale fjærbeina forran til norsk bildelesenter (som er hovedimportør av KW i Norge) så sendte de fjærbeina til KW i Tyskland. Fikk de tilbake ferdig sveist. Gikk veldig greit og montere. Måtte ha nye hjullagere (83mm hvis jeg ikke husker feil) forran :)

Nei det kan jeg forstå, bak er jo en del jobb og faktisk. Foran er jo en enkel kveldsjobb hvis du har presse tilgjengelig. Foringene i casterstaget sitter godt originalt, siden jeg ikke hadde presse måtte jeg brenne de ut / kappe de ut. Men funka fint på en kveld det og.

Står på jobben og skrur, så har bukk og stå på og presse tilgjengelig heldigvis! :D

Er litt dritt når man ikke har alt utstyr ja :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan jeg forstå, bak er jo en del jobb og faktisk. Foran er jo en enkel kveldsjobb hvis du har presse tilgjengelig. Foringene i casterstaget sitter godt originalt, siden jeg ikke hadde presse måtte jeg brenne de ut / kappe de ut. Men funka fint på en kveld det og.

Står på jobben og skrur, så har bukk og stå på og presse tilgjengelig heldigvis! :D

Er litt dritt når man ikke har alt utstyr ja :?

Det er faktisk en helt jævlig jobb å få ut fordingene til bærebroene bak, for de får du ikke inn i en vanlig presse. Måtte lage min egen presse for å få de ut og kutte ytteringen i foringen og banke den ut. Størtste drittjobben jeg har gjort på en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan jeg forstå, bak er jo en del jobb og faktisk. Foran er jo en enkel kveldsjobb hvis du har presse tilgjengelig. Foringene i casterstaget sitter godt originalt, siden jeg ikke hadde presse måtte jeg brenne de ut / kappe de ut. Men funka fint på en kveld det og.

Står på jobben og skrur, så har bukk og stå på og presse tilgjengelig heldigvis! :D

Er litt dritt når man ikke har alt utstyr ja :?

Det er faktisk en helt jævlig jobb å få ut fordingene til bærebroene bak, for de får du ikke inn i en vanlig presse. Måtte lage min egen presse for å få de ut og kutte ytteringen i foringen og banke den ut. Størtste drittjobben jeg har gjort på en bil

Jaja, skal vel få det til etter litt om og men :P Men kan ikke si jeg gleder meg så mye nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...