Gå til innhold

Bremser fra Biltema, Erfaringer??


stiva
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte bremseskiver og klosser fram på en E46 323CiA 2000 mod. Synes at pris for originalt er stivt i forholdt til f.eks. Biltema, er det noen som har prøvd Biltema sine og vil dele sine erfaringer??

Positive eller negative??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Biltemas bremseklosser på en E36, vil si at kvaliteten er som originalt, skiftet klossene ganske tidlig etter kjøp(så erfaring med originale klosser er ikke stor), men har ikke noe å utsette på disse!

Bremseskiver har jeg ingen erfaringer med fra biltema, men til normal kjøring er det helt sikkert godt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på biltema sport skivene på min E39 med org klosser. Ikke noe antydning til skjevhet enda. Bilen blir kjørt normalt :) Hadde kjøpt de på nytt igjen.. klossene har eg null erfaring med, har ikke lyst til å ha erfaring med de heller. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt endel bremser oppigjennom og kan nevne at sportskivene var pakket i akkurat samme embalasje som EBC sine skiver. Nå sier ikke eg at de er identisk, meeen biltema produserer ikke disse selv.. rustbeskyttelsen var også helt topp.

Har det vært problemer med varmgang i sportskivene også?? (Disse er borra og slissa) Funker helt topp på min iallefall. Kunne tenkt meg å kjøre med de på banekjøring en gang for å teste de skikkelig, (ikke på ringen ;) ) de virker meget bra i mine øyne iallfall. Har før kjørt med org, ebc, brembo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene er vel feil plass å spare penger? bremseklosser er jo i utgangspunktet billige deler.

Er enig i det, men det er heller ingen vits i å betale for mye hvis kvaliteten på Biltema sine er bra! Bilen skal IKKE på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene er vel feil plass å spare penger? bremseklosser er jo i utgangspunktet billige deler.

Er enig i det, men det er heller ingen vits i å betale for mye hvis kvaliteten på Biltema sine er bra! Bilen skal IKKE på bane.

Nei det kan jeg være enig i. Mulig det bare er jeg som liker å betale det lille ekstra for merkevarer så jeg vet hva jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet i dag er at samme vare kan pakkes inn i mange forskjellige kartonger(les:merker) og derfor spør jeg før jeg handler for det er mange her inne som har mye kunnskap å dele.

Får jo tak i originalt til 2582,- så hvis de er bedre er de verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klosser hadde eg ikkje kjøpt på biltema. Skiver kjøper eg gladelig der, Iallfall de sportskivene. Konsekvensene av dårlige klosser kan føre til null bremser mens konsekvensene av dårlige skiver fører bare til kast. Det er iallfall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før jeg skulle bytte inn BMWen så bytta jeg en god del slitedeler for å få mest mulig i innbytte, og da bytta jeg bla bremser og skiver foran. Disse blei kjøpt på biltema og montert på Bavaria og makan til kvining skal du lete lenge etter, elendige bremser rett og slett. Den en skiva blei til og med litt skeiv etter en kraftig nødbremsing (Jækla neger på sykkel midt i veibanen)!

En kamerat kjøpte nettopp bremseklosser til sin 523 på Biltema og samme historien om kvining ved bremsing i lave hastigheter gjentar seg og det med orginale skiver! Styr unna er alt jeg vil si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med klosser fra biltema, og til mitt bruk er det helt fint. er et år siden jeg bytta de, og ikke antydning til at noe er galt enda.. Bytter de snart uansett, pga "rutine" har også hørt at skivene fra biltema er bremboskiver.. skal ikke si at det er sant, men jeg kan ikke se at det skal være så elendlig kvalitet på dette, da det må passere visse krav for at de har lov til å selge dem.. er jo andre bmw deler fra biltema som er helt like org deler, bortsett fra noen nummer og tall.. Hvis bilen skal brukes normalt, så ville jeg ikke brukt mer penger enn nødvendig.. Kan jo uansett levere skivene etter en mnd, hvis det skulle bli noe galt:) og det pleier jo å bli kast i skivene etc før det har gått en mnd:P kjør på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...