Gå til innhold

Er det mange Z8 i Norge?


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Z:

La Ferrari vil garantert havne på bruktbørsen etter lanseringen, som du sikkert vet, men de vil koste myye :o..

Hvor mye koster en F50 på norske skilter, hvis du vet? Det er favoritten :)

Takk for svar btw. Han er i allefall med på oljeeventyret :D

Joda, den vil komme på bruktbørsen, men ikke nå. De første bilene blir levert først i 2014 og jeg er ganske sikker på at Ferrari skriver kontrakt med kjøperen på at den ikke kan selges det første året av eierskapet. Var ihvertfall slik de gjorde med Enzo. Så tidligst om 1,5år.

Vil tippe mellom 4-5 millioner for en F50. Den er en av mine favoritter også, har faktisk kjørt en sånn på norsk jord. HERLIG bil :mrgreen: Men den er også en av de dyreste Ferrariene å eie. Service intervallet for ventiljustering er veldig hyppig, man må splitte motoren for å utføre dette. Motoren er jo basert på en eldre F1 motor. Instrumentet er av dårlig kvalitet(Digitalt) byttes ofte på disse. Rundt 100 000,- for ett nytt :D

Hadde tatt den i GUL:

1995_ferrari_f50.jpg

Har blitt litt på siden av tråden dette, men går RH Z8en i Stavanger ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå ble det litt mye utenom Z8-diskusjonen her, men jeg satser på det går greit for larserso. :)

Den F40-en som er brent som du nevnte, er dette en norsk bil, eller er det noen som har importert et vrak? Den andre er vel den med AR(?)-skilter som bl.a. har vært på Gatebil og litt rundtom. Husker den lå på finn.no for sikkert nærmere ti år siden for rundt to million. Vil tro den har hatt en grei verdistigning siden..

En annen bil jeg kom til å tenke på er Jaguar XJ220. Noen som vet hvor mange det finnes av de? Jeg vet det er en grønn som var endel i media i forbindelse med noe svindelgreier. Dette er i likhet med de andre også en bil jeg har tilgode å se i virkeligheten (har min egen lille "liste" :D).

Nei, tror ikke det er en Norsk bil. Tror det er en som har importert ett vrak, mye av bilen bygges opp i England nå har jeg hørt. Den andre er den Dag Høili importerte en gang på 90 tallet, derfor AR reg. Så stemmer det. Er vel verdt ca 4mill nå ja :applause:

Vet ikke om noen Xj220 i Norge for øyeblikket, men den grønne er eksportert ut av landet igjen. Var vel Petter Sundt som kjøpte den. En av dem som jobbet for Autostrada Sport, hadde også jobbet på LaStrada. Han fortalte meg at han hadde servet denne.

Her er noen gamle bilder av bilen utenfor gamle LaStrada, nå Autostrada Sport:

fgbrtsnyt.jpg

dthn.jpg

Utafor-Ferrari-Maserati-sja.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet jeg limte inn tok jeg i april på Bryne.

Takk for info ang. XJ220. :) Finnes det andre tilsvarende rariteter i Norge? Vinner jeg (en betydelig sum) i Lotto skal jeg hente hjem en CLK-GTR. :D

Ang. bilsamlinger har jo Ugland-familien en ganske bra. Ligger både info, bilder og filmer fra denne på nettet (er på mobilen nå). Er også en her lokalt som har en relativt stor samling, men der går mest i eldre "vanlige" biler. Det mest spennende der er vel en Lotus og noen Mercedeser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z:

Takk for svar, mann :) Heldig du da, bare sett en rød en på messe :) Da jeg var 16 år (nesten 13 år siden) skulle jeg ta langdistansefly og var egentlig ikke så bilinteressert på den tiden. Men jeg plukket opp daværende norske entusiastbladet Drive og den hadde F50 som hovedartikkel :) Den artikkelen har jeg lest ca. 25 ganger siden den tid og har fortsatt bladet enda. Det var med det bladet at jeg ble helt besatt av superbiler (eller, sportslige biler generelt), så F50 vil for alltid være en noe spesielt for meg :) (egne penger hadde gått til Carrera GT, uten tvil, pga. rimeligere inngangsbillett og bedre driftssikkerhet).

Bare 4-5 millioner? Trodde de koster et par mer enn det, da USA-prisene ligger på ca. 700.000 USD for tiden (aldri sett en til salgs på mobile.de, men der sjekker jeg ikke denne modellen så ofte heller)... Kjenner til en kar i USA som solgte sin F50 og kjøpte 550 Maranello i stedet, siden det kunne gått flere måneder fra bestilling av gåen del til mottak... Ferrari er ikke kjent for å prioritere bruktbilkunder akkurat...

Du bør tipse han karen om BMW M1, de er spådd å bli neste "1 million dollar" biler :)

Dette ble veldig off topic, sorry. Kanskje vi kan lage egen "Superbiler i Norge" tråd? Er jo tydeligvis noen slike entusiaster her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes 3 stk. registrerte Carrera GT, en haug Aston Martin av diverse modeller norges (nordens?) eneste Lexus LFA og sikkert masse annet snacks her i Stavangerdistriktet.

Ja, Stavanger har blitt Norges nye bil mekka, har vel nesten tatt over tronen fra Oslo. F.eks så vet jeg om 5 Ferrari California i Stavanger. Autostrada har vurdert/vurderer å åpne en butikk i Stavanger område. De siste 3 årene har vi sendt en trailer fulle av Ferrari/Maserati/Bentley for å være med på en messe der nede. Responsen har vært knallbra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet jeg limte inn tok jeg i april på Bryne.

Takk for info ang. XJ220. :) Finnes det andre tilsvarende rariteter i Norge? Vinner jeg (en betydelig sum) i Lotto skal jeg hente hjem en CLK-GTR. :D

Ang. bilsamlinger har jo Ugland-familien en ganske bra. Ligger både info, bilder og filmer fra denne på nettet (er på mobilen nå). Er også en her lokalt som har en relativt stor samling, men der går mest i eldre "vanlige" biler. Det mest spennende der er vel en Lotus og noen Mercedeser.

Kult, da er Z8en i området ennå :D

CLK-GTR er helt værst, men interiøret skuffer så til de grader. Har du sett instrumentet, likner noe fra en 190E :lol:

Pagani Zonda R har jo motoren fra CLK-GTR. Den låter jo ikke så værst i den bilen ihvertfall :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z:

Takk for svar, mann :) Heldig du da, bare sett en rød en på messe :) Da jeg var 16 år (nesten 13 år siden) skulle jeg ta langdistansefly og var egentlig ikke så bilinteressert på den tiden. Men jeg plukket opp daværende norske entusiastbladet Drive og den hadde F50 som hovedartikkel :) Den artikkelen har jeg lest ca. 25 ganger siden den tid og har fortsatt bladet enda. Det var med det bladet at jeg ble helt besatt av superbiler (eller, sportslige biler generelt), så F50 vil for alltid være en noe spesielt for meg :) (egne penger hadde gått til Carrera GT, uten tvil, pga. rimeligere inngangsbillett og bedre driftssikkerhet).

Bare 4-5 millioner? Trodde de koster et par mer enn det, da USA-prisene ligger på ca. 700.000 USD for tiden (aldri sett en til salgs på mobile.de, men der sjekker jeg ikke denne modellen så ofte heller)... Kjenner til en kar i USA som solgte sin F50 og kjøpte 550 Maranello i stedet, siden det kunne gått flere måneder fra bestilling av gåen del til mottak... Ferrari er ikke kjent for å prioritere bruktbilkunder akkurat...

Du bør tipse han karen om BMW M1, de er spådd å bli neste "1 million dollar" biler :)

Dette ble veldig off topic, sorry. Kanskje vi kan lage egen "Superbiler i Norge" tråd? Er jo tydeligvis noen slike entusiaster her også :)

Siden dette blir svært off topic, kan jeg godt lage en ny tråd. Godt forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for en egen tråd. "Superbiler og andre rariteter i Norges land" eller noe i den duren. :) Håper den får livets rett, så kan vi fortsette der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for en egen tråd. "Superbiler og andre rariteter i Norges land" eller noe i den duren. :) Håper den får livets rett, så kan vi fortsette der inne.

Har laget en tråd nå :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne befinner seg i sør-Rogaland. RH-skilter.

[ Bilde ]

Traff faktisk denne på vei sørover ca ved flekkefjord i kveld, så den er fremdeles i bruk. Klarte ikke se hvem som kjørte den, men den har iallefall i flere år vært eid av en av eierene av bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...