le0n Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Ryggesensoren på min E39 er som sagt overfølsom. Den fungerer i praksis ikke vinterstid eller ved minusgrader, om sommeren funker den kun en sjelden gang visst bilen er nyvasket evt. visst den føler for det. Er tydligvis noe gale, og lurte på om noen som vet hvordan man fikser dette? Bytte noen sensorer? Evt. hvor får en kjøpt det, og er det dyrt? Utrulig irreterende at den ikke virker og enda mer irreterende at det piiiiiper (konstant pip) når bilen står i revers.
mudbug Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Du kan kjøpe brukt på ebay, det er billigere. Ta en diagnose for å se hva er galt?.
S.Arnesen Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Sliter med dette på min e46 også. Det er ofte jeg må satte den i revers to ganger for at den skal slutte og pipe og fungere skikkelig. ar kjørt diagnose påmin, men fant ingen feil...
Gjest Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 rart du ikke fant noe feil på diagnose, det lagres vanligvis uten problem. Men, den enkle måten å sjekke dette på er å sette bilen i revers og høre etter om du finner den sensoren som ikke tikker (De tikker da dette er ultarlyd).. evt en som tikker svakt og eller ujevnt.. da har du funnet den som er defekt. se også etter lakkflassing (spes på nyere modeller), da er det i praksis defekt.
le0n Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 Takk for det, fant ut at ene sensoren ikke tikker så får vell av med den og se om det er noe og gjør. Kommer man til sensoren fra bagasjerom/lykt eller må man av med fangeren?
Otis Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Trenger bare å ta av listen rundt støtfanger for deretter å plukke ut sensor.
le0n Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Ja var det jeg og kom frem til ette og ha plukt ut lykt og halve bagasjerommet:P Men fant ikke helt ut hvordan jeg skulle ta av lista uten og skade den, før jeg tok kveld. Noen tips der?
Otis Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Jeg startet på høyre eller venstre siden, rett etter der hvor støtfanger bøyes bakover. På siden av bilen. Med en skarp plast skrape/ skru jern og flat handa. Stakk den inn mellom listen og fangeren.
oakland Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Men jeg har et spørsmål. Trenger du å starte bilen for å sette den i revers,? med tanke på feilsøking,(tikking av sensor).
S.Arnesen Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Men jeg har et spørsmål. Trenger du å starte bilen for å sette den i revers,? med tanke på feilsøking,(tikking av sensor). Bare vri om et hakk på tenninga og sett den i revers så kan du høre sensorene...
nimitz Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Den enkleste måten for og finne om det er sensorer som ikke virker er og sette en liten tape strimle over en sensor om gangen. Hvist en sensor ikke virker så vil det ikke pipe i ryggesensoren.
Kjennern Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Opplevde ofte at hele PDC systemet slutta å virke på min E39. Da var det sensor feil som var årsaken. Bytta par stk på 2 år. Men når en sensor feiler så vil den vel ikke pipe annet en "Feil på pdc" pipinga. Beste er å sette på PDC og sjekke etter tikking i hver enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå