Gå til innhold

Wickys E65 Saga Ends... Life will never be the same again!


 Share

Anbefalte innlegg

Fant ut at den har 211hk/301nm.. 0-100 på 8,2 sek.. ikke en dragster akkurat med sine 5,02meter og 1800kg tørrvekt så er det likevel ikke ille... Forbruket er på 1,07 blandet kjøring er ikke SÅ ille..med tanke på gammel konstruksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant ut at den har 211hk/301nm.. 0-100 på 8,2 sek.. ikke en dragster akkurat med sine 5,02meter og 1800kg tørrvekt så er det likevel ikke ille... Forbruket er på 1,07 blandet kjøring er ikke SÅ ille..med tanke på gammel konstruksjon...

Knapt 1800 Kg er faktisk hele 150-200 Kg mindre enn for en tilsvarende S-klasse og 7-serie fra den samme tiden. Jaguar var teknisk svært langt fremme med XJ (X300) fra perioden 1994-97 med bl.a utstrakt bruk av aluminium i chassiset. For LWB versjonen er derfor vektforskjellen enda større i relasjon til de tilsvarende lange S-klassene og 7-seriene.

Jeg synes ikke at din XJ med den lille motoren er treg, men bilen blir selvfølgelig litt hurtigere med den store rekkesekseren på 3980 cm3. Den har ikke så veldig mange flere hestekrefter med sine 245 HK, men dreiemomentet er ganske mye større med 392 Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jo meget bra ut den jaggen din der da! staselig bil for pengene dette! har dritlyst på en sånn selv jeg. minner meg sykt om den gamle 730n min faktisk.

men jeg lurer og på hvordan disse er. god å kjøre regner jeg med. men hvordan er kvaliteten...

så meget bra ut uten senk faktisk ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jo meget bra ut den jaggen din der da! staselig bil for pengene dette! har dritlyst på en sånn selv jeg. minner meg sykt om den gamle 730n min faktisk.

men jeg lurer og på hvordan disse er. god å kjøre regner jeg med. men hvordan er kvaliteten...

så meget bra ut uten senk faktisk ja :D

takktakk :) er ganske stas igrunn.. veldig mange eldre folk som synes bilen er dritfet :)

Er veldig god å kjøre og kvaliteten er iallefall etter min mening ganske så grei.. etter litt surfing på nett har jeg funnet ut at det sånn typisk vanlige feil på dem.. Lite rust på x300 (de forrige rustet kraftig!)

Og ja...senken utgår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at den har 211hk/301nm.. 0-100 på 8,2 sek.. ikke en dragster akkurat med sine 5,02meter og 1800kg tørrvekt så er det likevel ikke ille... Forbruket er på 1,07 blandet kjøring er ikke SÅ ille..med tanke på gammel konstruksjon...

Knapt 1800 Kg er faktisk hele 150-200 Kg mindre enn for en tilsvarende S-klasse og 7-serie fra den samme tiden. Jaguar var teknisk svært langt fremme med XJ (X300) fra perioden 1994-97 med bl.a utstrakt bruk av aluminium i chassiset. For LWB versjonen er derfor vektforskjellen enda større i relasjon til de tilsvarende lange S-klassene og 7-seriene.

Jeg synes ikke at din XJ med den lille motoren er treg, men bilen blir selvfølgelig litt hurtigere med den store rekkesekseren på 3980 cm3. Den har ikke så veldig mange flere hestekrefter med sine 245 HK, men dreiemomentet er ganske mye større med 392 Nm.

Jeg synes ikke din e46 er treig, men med m3 motoren og tåkelys så blir den MYE fetere..

Første avsnittet ditt er interessant.. Det andre ser jeg dessverre på som rent tull.. Det er vel normal logikk at en motor med mer hk/nm er raskere? Du er fornøyd med en liten motor.. Jeg er fornøyd med en liten motor! Men kan iallefall smykke meg med sekser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte hjem fra jobben istad.. kom til en sving..skleid og smalt bakhjulet på førersiden.. smalt no såååå jævlig og hele bilen rista... Men ingen skader i felg... kjørte 30m videre til parkeringen min.. starta sjuern og kjørte videre da snøfallet ble ekstremt...

se3pon384hs3fskw329m.jpg

Får vel sjekke bilen når det blir tørt ute og se hvor mange skader det blei...

Og ja..sjuern er ganske mye større selv om lengden er ganske lik..

75uuh1qkyhgqocuw7chw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar X300 serien kom virkelig til sin rett med den 3980 cm3 store sekseren, eller storebroren XJR. Den ble også levert i V12, og det var vel særlig disse tre motorene som gav XJ-serien den motoren den fortjente. Den tungpustede 3.2 litern måtte virkelig jobbe for å flytte den vel 1800 kilo store bilen, og den fikk mye pepper av Jaguar-fansen, som uttrykte skuffelse over kraftoverskuddet fra "minstemann". For å sitere Jag-lovers siden fra storbritannia:

"Don't buy the smaller engined cars. The 3.2L in particular is a real dog. Avoid the 3.2, the mileage factor vs the 4.0L is a lot like the 2.9, but it's also a lot slower than the 4.0, might as well just got for the bigger engine, I mean, if you're that worried about mileage, why are you looking at a 4,000lb Luxury Car? The 3.2 is a well-engineered motor though. I just think that if you want a Jag, go for one with some "oomph"!

001-1.jpg

Men fin bil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...