Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hovedpoenget er at alle disse bilene er biler som er verdt og ta vare på, tøft at det finnes også en 4 cyl M-motor i sortimentet. Men hadde vært tøft om de hadde klart og putte nedi M88/3 (6er på 286hk) som ble levert i M5 og M6/M635Csi fra samme tidsepoke :)

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ok, nå skal jeg komme med mine synspunkter her.

Både E30M3 og Sierra Cosworth ble designet og produsert som homologerings-modeller til WTCC og DTM på 80-tallet, det vet de fleste med litt bilinteresse. Da måtte de lage X-antall biler for salg over disk (5000stk i disse tilfellene) før de kunne godkjennes for baneløp. Etter hva jeg har lest så valgte BMW en 4 sylindret utgave mye pga. vekt og turtallsvillighet. Det siste vet jeg nå ikke om stemmer, jeg regner med at de hadde klart å konstruere en turtallsvillig sekser også om de ville. Da måtte også gate-versjonen ha denne motoren. Derfor 4-er! Det samme gjelder jo Cosworth, men de valgte å overlade motoren.

Jeg regner med at Just Turbo sitter inne med god info om Cosworth også, siden han klarer å få tak i 330-kit til 8 tusen. DET skulle jeg like å se. Bare IC og eksos, og du er over 10 tusen :applause: Da mangler "bare" dyser, 3bar mapsensor, turbo, toppakning, luftfilter, chip, div rør til IC....

Dessuten hadde også den et ganske aggresivt utseende da den kom

5q78t3iulb2ejnr75d6g.jpg

Nå er dette en RS500 da, men foruten noen små modifikasjoner så ser den lik ut som vanlige vingebilen. Disse ble levert som Torek sier, med 204hk, 224hk i RS500. Sistnevnte kjørte i 1988 med en effekt på over 550hk i DTM og WTCC.

Skrevet

jau, dreiv med ford og har hatt cosworth, så litt bør jeg da kunne. Samme farge og alt som den over her.. :) var moro bil det, men solgte før det blei trøbbel, syns bensinbiler ikke er verdt å skru på..er for kjedelig lyd.

Skrevet
jau, dreiv med ford og har hatt cosworth, så litt bør jeg da kunne. Samme farge og alt som den over her.. :) var moro bil det, men solgte før det blei trøbbel, syns bensinbiler ikke er verdt å skru på..er for kjedelig lyd.

ikke kjedelig lyd i en bmw-sekser iværtfall... men skal si meg enig i at lyden av en Vel oppjustert turbodiesel med 6-10 cyl med stor eksos, mye svartrøyk og turbohyl er beintøft :D

Skrevet

ikke kjedelig lyd i en bmw-sekser iværtfall... men skal si meg enig i at lyden av en Vel oppjustert turbodiesel med 6-10 cyl med stor eksos, mye svartrøyk og turbohyl er beintøft :D

nå ere mye finære låt i m51d25 enn om603a, men litt tøff film jeg fant i farta, finnene har skjønt stilen :applause:

Skrevet

Enig i at E30 M3 er noe oppskrytt og overprisa, men så ille som JT skal ha det til er det definitivt ikke. Etter 3 år med en sånn bil har jeg ikke så mye negativt å si faktisk. For min del fikk bilen altfor mye oppmerksomhet. Folk stoppet i bilene sine, tok bilder og skrøt uhemmet av bilen, fikk sjelden stå i fred hvis jeg vasket bilen i vaskehall osv. Men disse bilene er relativt sjeldne her oppe.

Min var slettes ikke nervøs på veien. Var det noe den bilen hadde, så var det veigrep. Helt fantastisk.

Jeg skjønner godt de som liker disse bilene og de som misliker dem. Selv er jeg ikke så glad i gamle biler, men hver sin smak og alt det der. Interiøret føles gammelt, men det er jo tidsriktig, så man kan ikke klage. Da får man heller kjøpe nyere bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...