Lanzin Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Synes min 520 bruker vanvittig mye bensin på småkjøring.. mye bedre på langkjøring.. Men den har dårlig drag under 3500rpm og passer til Vanos-problemet med rasling i register osv.. Det er vel logiskt at den bruker mer bensin når man må presse den mer? Ligger på ca 1,3-1,4 på meget pen småkjøring..(automat) 0,75 på e18\e6 100kmt Min e39 523 automat brukte mye mindre på småkjøring...(og mye sprekere)!
Johnsen86 Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Det er logisk ja. Må du på høyere turtall for å finne kraft bruker man mer bensin. Du må nok ta en titt på vanos ja.
Robin L Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 523 bruker faktisk ikke mye mer, da den jobber MYE mindre anstrengt. 520 går rett og slett dass, og at du må litt oppå turtall for å få litt krefter ser jeg ikke noe unormalt i.....
Lanzin Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Skrevet Juni 27, 2010 Når M50 har dårligere drag frem til 3500 enn tilsvarende M20 så er det noe galt.. vet at dette ikke er noen rakett.. men det får jo være grenser.. 523en jeg hadde før var helt nydelig i forhold:)
teexeln Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Hiver meg på her siden jeg har samme problemet. Er det sånn at hvis man bytter oringene i vanos så er den ok igjen?, eller er det andre ting med vanos som kan gå i stykker?
Lanzin Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Skrevet Juni 27, 2010 Etter hva jeg har lest trenger man bare bytte ringer så blir det bra.. oljen slipper igjennom og får ingen kraft til og justere?! Men ikke bare-bare å bytte på enkel vanos.. Trenger spesialverktøy.
teexeln Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Hvor kan man få kjøpt ringene eller repp sett? å hva koster det?. Er det helt umulig å bytte det uten spesialverktøy for en passe flink "hjemmemekaniker"? i såfall hvor får man tak i det verktøyet å pris på det?
Lars89 Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 http://www.drvanos.com/ http://www.beisansystems.com/products.html
Kenni Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Vurderer også å bytte disse o-ringene. Vil tro at haynes boka beskriver dette greit. Har selv en e39 520IAT og til vanlig ligger forbruket på rikkekjøring på 1,2 på mila. Når jeg kjørte til Spania så var snittforbruket 0.95 på mila. Kjørte for det meste på motorveier i 125-130km/t men også noe by og bygdevei. Bilen er da stappa full og med takboks og to voksne og tre barn. Målte her om dagen på motorvei her nede forbruket på ren motorveikjøring i 140km/t med stappa bil. Og da var forbruket 0.88. Merket da godt at disse bilene er bygd for komfort i høye hastigheter.
teexeln Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Så det er ingen som skaffer dette å låner ut verktøy i norge da? Noen som vet om det er lang leveringstid hos dr. vanos og beisan? er det kun de ringene å den rakleringen til 30 dollar pr. stykk som trengs? (på beisan sin side)
Duplex Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Skulle tro en 520 ville brukt mindre enn 1.4 l/mil på bykjøring ja, det man har jo ikke bruk for nå "krefter" på slik småkjøring (med mindre du er sent ute til alt hver dag). Min 528iAt ligger på 1.4-1.5 l/mil på bykjøring og 0.85 l/mil på sverigekjøring.
Haug530D Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Så det er ingen som skaffer dette å låner ut verktøy i norge da? Noen som vet om det er lang leveringstid hos dr. vanos og beisan? er det kun de ringene å den rakleringen til 30 dollar pr. stykk som trengs? (på beisan sin side) De Raklerringene trenger man ikke å bytte på E39, så det er bare de Oringene man trenger. Verktøy kjøpte jeg her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Sing ... veQ5fTools Men han sender desverre ikke til Norge, så jeg brukte Jetcarrier for å få en Amerikansk adresse, verktøyet regner jeg med å få denne uken og skifte Vanos o-ringene på lørdag
teexeln Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Syns egentlig det er sykt at ingen i norge skaffer disse ringene siden det er et såpas kjent og omtalt problem også her i norge Mener å ha lest her på forumet en plass at schmiedman skaffet reppsett til vanos men finner det i affal ikke på sia demmers. Så spør jeg igjen er det ingen som vet om noen har klart å bytte dette uten det verktøyet?
Haug530D Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Syns egentlig det er sykt at ingen i norge skaffer disse ringene siden det er et såpas kjent og omtalt problem også her i norge Mener å ha lest her på forumet en plass at schmiedman skaffet reppsett til vanos men finner det i affal ikke på sia demmers. Så spør jeg igjen er det ingen som vet om noen har klart å bytte dette uten det verktøyet? Joda de selger Vanos Repsett, men dette er ikke disse O-Ringene som Beisan selger:
teexeln Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Løser man problemet da med reppsettet fra schmideman? ka er forskjellen? unskyld mye spørsmål men er jo grønn på området
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå