Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få satt på de nye flate vindusviskerene på min E39??

Ser at det feste som er på visker armen ikke passer til min bil. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike visker enten originalt eller uorginalt? eller eventuelt hvordan jeg kan skifte visker arm??

På forhand tusen takk

Johnny

S.Hafsmo: Endret trådtittel

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

De selger slike på Biltema som skal passe eldre biler, og hadde nok prøvd de selv alt hvis de ikke var utsolgt for riktig lengde!

Flott hvis noen har tilbakemeldinger på disse siden jeg i utgangspunktet er skeptisk til å putte noe fra Biltema på bilen.

Skrevet

Hvem er overrasket over det..

Samme type feste som på originale slik viskere?

Hadde vært veldig greit om man fikk slike til å passe. Kan tenke meg de er snillere med frontruten også, noe som hadde vært spesielt greit på E39 som sliter med at viskerne gnager på ruten.

Skrevet

Jeg har letet en stund etter slike viskere til min, uten hell.. Festene på e39 er utrolig sære, og det er bare bosch som jeg kan finne passende viskere av. Disse koster jo seff drøye 500 kroner stk..

• 5 months later...
Skrevet

Jeg har også leita etter slike flate viskere til min E39 uten hell. Kjøpte til og med et par i fra Kina som eBay-selger lovte skulle passe, men nei.

Jeg har brukt flate viskere på alle bilene mine og jeg digger de enormt! Det å bruke vanlige viskerblader igjen nå er som å gå tilbake til steinalderen...

Noen som har forsket mer på temaet med noe hell?

Jeg har vært inne på tanken å bytte selve visker-armene slik at festet til viskerbladet passer. E46 f.eks har krok på festene, så den kan bruke slike flate viskere. Men her er ikke innfestningen nederst (dvs under panseret) lik som E39, og leddet på armen er forskjellig størrelse/tykkelse på E39/E46. Kanskje ikke så rart, 3'er og 5'er... Samt 5 år i mellom akkurat disse bilene jeg målte på.

Kanskje det går å bruke armene fra en nyere E39 eller nyere 5'er?

MÅ ha, bare MÅ ha :cry:

• 2 months later...
Skrevet

Heisann.

Jeg var innom Jæger og kjøpte en veiv sensor, og i samme sleng spurte jeg om de flate viskerene. De sier at de har nå laget til den gamle 3 serien og mener at det ikke blir så lenge til før de kommer til 5 serien også. JIPPI

Skrevet

Vet ikke hvilke viskere det her er snakk om men hadde en Audi med spesielle fester og ingen hadde viskere som passet.

Dro til forhandler og fikk viskere montert for 300 spenn. Rått. Trodde de skulle bli mye dyrere enn uoriginale men nei da

Skrevet
For ordens skyld; et lite bilde av en slik "flat" visker:

922bumv34os7rbvfj4gm.jpg

Takker :lol:

Kan ikke si at jeg har vært borti "flate" viskere før.

Skrevet

Sendte en mail til Bosch i dag, og fikk svaret:

Det er desværre rigtigt at Bosch ikke har Aerotwin til nævnte model.

I øjeblikket er der ikke planlagt produktion for nævnte model.

Æsj, da må man jo tenke kreativt igjen...

Skrevet

Det er jo mulig å kappe av armene, og sveise på en arm fra en annen modell som har en kurant festemetode. For så å kjøpe viskere i korrekt lengde.

Skrevet
Det er jo mulig å kappe av armene, og sveise på en arm fra en annen modell som har en kurant festemetode. For så å kjøpe viskere i korrekt lengde.

Så kappe e39 armer, og sveise på festemaknismen fra f.eks e34 armer?

Hørtes ut som mye styr for å få montert andre viskerblader.

Er dem virkelig så mye bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...