Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hør hør!

Da min ble født,ble hans første biltur i en E39 - ikke noen pinglebil den heller,i alle fall ikke i 60-sonene fra sykehuset. Men jeg kjørte på eggeskall allikevel.

Hvis man først skal ha en bil med noen år på baken så er jo E39 absolutt det beste alternativet! Den er i allfall blandt de sikreste du kan finne som er konstruert på midten av 90 tallet. Kusina mi har akuratt fått unge og de leter etter en sikker men billig bil til rundt 80 000! De kikka på Volvo 850 og 940 men etter at jeg viste de FiftGear testen der en spinkel men ny Renault blir kjørt i fronten på en 940 og Renulten kommer best ut av det så droppa de det. Etter mye overbevisning fra min side så fant de seg nettopp en 97 523I Touring med skinn og greier, og de er så fornøyde med at de har en bil som er deilig å kjøre, fin å se på, sterk, romslig og sikker! Ikke værst så få i "pose og sekk"! Det er BMW det :wink:

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Med eldre volvoer så er man omtrent som en klinkekule i et metallboks.. Laguna mener jeg hadde 4 eller 5stjerner i NCAP da den kom. Hva som angår elektriske feil er en annen historie.

Skrevet

Offtopic:

Var det ikke deg jeg så stående å vente på å få kjøre ut ved Løvdal Auto på Nedenes i dag Lars89? Så iallfall ut som E46en i linken din :)

Stemmer. Jobber der :wink:

Er mye flaks og tilfeldigheter som avgjør om man overlever eller ikke. Å kræsje 5 min fra ullevåll var nok en fordel...

Jeg traff heldigvis bare 1 bil selv om det var kø i begge retninger. Hadde ikke levd i dag om det hadde kommet flere. Slapp billig fra det. Kun et knust bein/kne/fot, en knekt finger og masse sår/merker. Kommer aldri til å bli helt 100 igjen, men jeg kunne fort endt livet på E6... Var lenge usikkert om jeg kunne gå igjen. Da tenker man mye rart...

Skrevet

Ja det var det jeg synes jeg så :wink:

Angående gamle Volvoer se her:

Jeg ville ikke sittet i den Volvoen :shock: Det som hadde vært mer interessant er den Volvoen mot en E34 Touring :roll:

De har i allfall kjørt en 940 sedan og E34 sedan i hverandre:

Detta hadde jo fått dødlig utgang men nå må det legges til at Volvoen er noe nyere enn BMWen da selv om det blei ganske likt

Sett så en 97 modell E39 mot en Laguna fra samme år og kjør de i hverandre i 60 km/t. Da kan NCAP poengene til Laguna få noe å bryne seg på!

Her er iallfall en kræsjtest av E39 og det ser jo ikke så galt ut:

Skrevet
lastebilen gikk igjennom betong-midtrabatten, letta på den, og landa oppå kupeen på transporteren og pløyde seg igjennom halve bilen... Han montøren hadde hjulspor over hele seg, ...de måtte skjære han ut på biltilsynet..det som var igjen av han...forferdelig..

Tull og tøys. Hvem på biltilsynet mener du skal skjære ut sjåføren?

Alt det beste personellet og utstyret fra brannvesenet møter på ulykkesplassen nettopp for å redde/klippe den forulykkede ut av bilen på stedet. Man flytter ikke vraket til Økern med den forulykkede i for så å skjære der.

kompissen min jobber som brannmann, han VAR Der. den forulykkede var allerede dau, de fikk han ikke ut der... men keen på å krangle om det?

Jobber selv med bilberging og det er veldig vanlig at biler med fasklemte lik fraktes bort slik at hjelpemannskaper kan jobbe i fred, dette med tanke på at pårørende og lignende

faktisk kan dukke opp på ulykkesstedet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...