Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men Lakken har begynt å løsne langs hele kanten der falsen er brettet inn. (innsving/kuven)

På selve luken på den store falten det ser ut som det er lakkbobler - store - er vann heldig vis.

8n5hdzaada8e5gomzzz2.jpg

Er knappest lakk på jo... Dette er vel desverre helt vanlig å se på biler nå til dags. På plasser der det ikke viser er det bare et tynt skikt med lakk.... Bilprodusentene sparer nok store summer på dette totalt sett, selvom de må bytte ut noen deler på rustgaranti...

Skrevet
Fikk bekreftete som PingviN at min også skulle fikses på garantien, samt leiebil.

Dette er hos Strandveien Auto (BMW trd) :D greie gutta som ordner opp når ting skjer. :D

Men det er bare bakluka som har hatt problemet på pre faclift. Pga et plastdeksel under glassluka som gnisser på lakken og tar den ut - samt med kittkvalitet i falsene :( Dette er utbedret på facliften iflg Strandveien Auto.

Så sen E6x skal være greit valg for rustbiten - vedrørende F serien må vi vel vente 4-5 år før vi får seriøst svar på hva skjer i forhold til rust :D

Dette er bullshitt. Facelift utgaven har akkurat samme problem, hadde min til lakkering for ikke mange mnd siden.

Det er jo lite smart av BMW og ikke forbedre dette på faceliften da :(

Men hvor hadde du rusen på luka? Nede i falsen eller under glassluka?

Jeg har begge plassene :(

Den under luka skulle iflg Strandveien Auto vært utbedret - pga at plastdeksle gnikket vekk lakk så at vannet kom til - nye avstandsholdere i gummi eller så har ordnet problemet ?

Nede i falsen kommer det inn vann tydligvis som ikke kommer seg ut!!! Er det lyktepakninger eller?

Skrevet

Hadde under glassluka. Under listen er det et typiskt sted for saltvann å samle seg.

Så hver gang jeg vasker, bruker jeg i tillegg en qtips til å dra under for overflødig vann og smuss. Bare for å være sikker.

Man har 2 års garanti på lakkrepp fra BMW selvom ett annet firma tok oppdraget for dem. Husker nå ikke hva dette firmaet heter men det var på lillestrøm ett eller annet sted.

Skrevet

Da er det vel ikke mere og gjøre enn å holde ekstra rent der :( og bruke sommeren til å gjøre det vinter klart med polich ol :(

merarbeid :D jiiipppiiii :D

Men når de skal ordne min snakket de om å legge inn gummiputer ol slik at den ikke lå nede på lakken som forårsaket lakkskade som ble til rust. Håper det vil funke :D

Skrevet

Hmm, gummiputer hørtes ut som en vannmagnet. Håper disse putene ikke er av denne typen ialfall.

Skrevet

Vet ikke :( Skal inn 21 mars med bilen - 3 dager.... :( men får leiebil da :D

Skal prøve å få noe mere info om saken da! :D

Da kommer info om hva de gjør for at det ikke skal komme tilbake :D

• 5 months later...
Skrevet

De modifiserer (forkorter) plastrammen under bakruta slik at det blir en liten glippe mellom rammen og lakken. Slik eliminerer man gnisseproblemet.

Noen ganger lakkerer de øverste delen av bakluka, og andre ganger blir hele luka byttet ut med ny. Dette avhenger av hvor store problemer det er med sinkslipp og/eller falsene.

• 4 months later...
Skrevet

Fikk lakkert om øvre del av bakluka på garantien på en 3.5 år gammel E61 som var bruktimportert av en Volvo-fohandler i Østfold. Morris Auto i Tønsberg tok jobben.

Hadde bilen vært privatimportert måtte jeg påkostet alt selv. Tidligere skader/reparasjoner i samme området hadde også medført mye diskusjoner.

Dette er altså LCI E61, rart ikke BMW klarte å fikse problemet fra pre-facelift!

Skrevet

At du fikk utbedret skaden har ingenting med privatimport eller ikke å gjøre. Derimot har det alt å si om noen har gjort uautoriserte reparasjoner tidligere. At dette var tilfelle, og Morris likevel fikk godkjent reklamasjonssøknaden er enten goodwill fra Morris, BMW AG, eller begge deler.

Skrevet

Med privatimport har du ikke 5 års reklamasjonsrett. Etter mye lesing på dette forumet og en prat med Morris, så står dette frem som alfa og omega. Hvilken annen info sitter du på?

Skrevet

Skaden i ditt tilfelle har ingenting med reklamasjon å gjøre, men repareres av BMW i inntil 12 år (avhengig av reg. dato). Det finnes flere gode eksempler. Ring f.eks. BMW karrosseriverksted Terje Schie eller BMW Norge.

At bilen tidligere har vært rettet og/eller lakkert av et ikke-autorisert BMW verksted forpurrer selvsagt saksgangen. Ellers er det altså ingen spørsmål -inntil 12 år.

Skrevet

Stemmer! Fikk utbedret dette gratis på min 1999mod 328CI som var trillet 240 000km. dette var da i 2007, dvs bilen var da 8 år.

Skrevet
har ikke erfaring ved lakken/rust. men hadde en e46 328 som chassie sprakk ved bakakselen, noe som er et kjent problem med den modellen og motor. tok kontakt med både den lokale bavaria, og bmw norge, uten hell. fikk beskjed om at det ikke var deres problem selvom det var produktsjonsfeil på det chassie. hvis bavaria skulle fikst "skaden" så hadde d kostet meg 40k +-.

så min erfaring er at de ikke er veldig behjelpelig når det gjeller slike saker.

Subframe disaster skjer vel ved grisekjøring/burnouts.. Kan vel ikke klandre BMW for ikke å erstatte d:P Er ikke bare din type bil som opplever dette! MEN JA! Kjedelig er det.

Skrevet

En kamerat av meg sin e46 318i fikk subframe disaster, og der vet jeg at bilen absolutt ikke ble grisekjørt eller herjet med på noen som helst måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...