Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en e30 1986 320i m-technic, som motoren er gåen på, lakken er ikke så pen lenger, og det elektriske fusker en del...

Lurer på om noen vet om noe sted i Tyskland som kan være stedet å sende den til for å bytte motor og elektrisk anlegg og lakkere hele bilen?

Hva vil det koste sånn ca med deler og arbeid? forskjell i Norge og Tyskland?

Takk! :D

Skrevet
Ville sendt den på høggern og kjøpt en ny om det ikke er en M3

En god idee :shock:

Finnes mange verksteder i polen/LitauenLatvia men er en STOR fordel om du har noen kjenta der fra så du ikke blir lurt .

Vet du får hel lakering for ca 7 lapper på BMW i litauen.

Skrevet

Jeg ville nok også sendt bilen til høggern, men jeg har faktisk sendt en bil til Tyskland for motorbytte og oppgradering. Det var i 1987 med en Porsche 924. Bilen ble sendt med Kielfergen (til Kiel selvfølgelig) og hentet der av en representant for Porscheverkstedet i Kiel. 2-3 uker senere tok jeg og en kompis toget ned til Lübeck og deretter bussen til Kiel for å hente Porschen som var oppgradert etter alle kunstens regler. Ny motor, ny clutch, oljetemperaturmåler istedenfor klokke i midtkonsollen... og et par nye originale sportstoler. Det var dyrt, men absloutt verdt det hele. Vi kjørte deretter Kiel-Trondheim direkte via Østerdalen og Røros... og tilbragte et par dager på Samfunnet i samvær med bl.a E.C Dahls og Iggy Pop... 8)

Skrevet

Jeg ville nå ikke kasta bilen, man må jo ta vare på de få gjenlevene E30! Men å fått tak i en heller strøken delebil i fra Tyskland kunne jo vært en måte å starte på, og heller satt lakkering osv til Sverige eller noe :)

Skrevet
Jeg ville nå ikke kasta bilen, man må jo ta vare på de få gjenlevene E30! Men å fått tak i en heller strøken delebil i fra Tyskland kunne jo vært en måte å starte på, og heller satt lakkering osv til Sverige eller noe :)

du ville ikke kasta en røten norsk E30 men kjøpt en strøken fra tyskland og "vraka" den istede?

Skrevet

du ville ikke kasta en røten norsk E30 men kjøpt en strøken fra tyskland og "vraka" den istede?

Hvis lakken er gåen på den Norske så er det jo bare å flytte over motor, elektrisk og interiør fra den Tyske. For så å koste på den Norske en lakk og mulig rustbehandling! Tror det kan bli noe dyrt å importere en E30 320 for å registrere den på Norske skilt, uten at jeg har undersøkt noe som helst

Skrevet

På tilsalgs delen her inne, og på bmwccn sine sider.. Du kan jo kanskje oppgradere til 325motoren når du først er i gang?

Motoren du har i dag heter m20b20 og 325motoren heter m20b25

Skrevet

Du må ha 51mm fjørbein foran og skivebremser bak for å få det godkjent.

Det må kunne dokumenteres hvilken bil delene kommer fra.

Skrevet
Er det lov å bytte til 325 uten å gjøre noe med bremsene?

Er ikke lov til en dritt uten å søke først i dette landet her. Kjører du på med for store felger skal det også godkjennes, så det sier vel litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...