Sjøbuse Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 det er nok fordi du har sport/manuell funksjonen. har jo muligheten til å dytte spaken sideveis. så er nok derfor den kan føles løs. den kan jo gå flere veier. vanlig automat går jo bare frem og tilbake og kan derfor ikke rikkes sideveis i det heletatt heller. men jeg har den stort sett i manuell og girer med F1 gira. så holder ikke så mye i spaken at jeg merker noe vingling i spaken.
S.Arnesen Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Det jeg ikke forstår med steptronic greine er hva er vitsen? Kassa girer jo ned eller opp om det er nødvendig uansett. Det er jo bare en funksjon som later som at man har noe å si på giringen. Hvorfor ikke bare ha en sportf unksjon på kassa der den girer mer aggressivt...
Yngvejos Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Det jeg ikke forstår med steptronic greine er hva er vitsen? Kassa girer jo ned eller opp om det er nødvendig uansett. Det er jo bare en funksjon som later som at man har noe å si på giringen. Hvorfor ikke bare ha en sportf unksjon på kassa der den girer mer aggressivt... Det er egentlig ikke så mye vits i det. Den eneste fordelen jeg ser, er at jeg kan bruke det for å ha klart det giret jeg vil ha før en forbikjøring. Men sport bruker som regel å gjøre susen.
Robin L Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Det jeg ikke forstår med steptronic greine er hva er vitsen? Kassa girer jo ned eller opp om det er nødvendig uansett. Det er jo bare en funksjon som later som at man har noe å si på giringen. Hvorfor ikke bare ha en sportf unksjon på kassa der den girer mer aggressivt... er sportfunksjon på begge kassene. da ligger den i ett lavere gir hele tiden og girer lettere ned ved pådrag, og holder litt lengre på girene. fint om man kjører på veldig svingete veier, så holder den girene gjennom svingene istedet for å gire opp når man slipper gassen inn i svingene for så å gire ned igjen når man gir gass etter svingen....
Gjest Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 yngve; da er det jo ikke tvil om at det er noe med kassa. skal ikke si at denne er grunnen til dårlig respons, men kan jo være en sammenheng. tilbake til stepronic, automat er jo automat uansett. det fine med å kjøre i "Manuell" er at du har kontroll på hvilket gir du ligger i, og kan gjør det klar til en forbikjøring som yngve påpeker, bakke, osv. En kasse kan aldri med all verdens elektronikk se hva som kommer, den kan kun ta avgjørelse basert på nuet. litt irriterende at den girer opp om du gir på til sperra ja. men at den til slutt girer ned av seg selv er jo bare fordi man "glemmer" å gire ned når en bremser. Den lar motoren falle så langt på turtall at det aktuelle giret er helt ubrukelig før den girer ned. en annen ting som er litt irriterende med adaptiv kasse (mye skyldes også grunn parameterne) når man kjører mye "sportslig" er at selv i auto så vil den ikke gire opp om du gir på til ønske hastighet for så å holde gassen bare litt, da vil den vente en stund fordi den tolker dette som en nedbremsing inn mot sving.
justemann Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Det jeg ikke forstår med steptronic greine er hva er vitsen? Kassa girer jo ned eller opp om det er nødvendig uansett. Det er jo bare en funksjon som later som at man har noe å si på giringen. Hvorfor ikke bare ha en sportf unksjon på kassa der den girer mer aggressivt... Det er egentlig ikke så mye vits i det. Den eneste fordelen jeg ser, er at jeg kan bruke det for å ha klart det giret jeg vil ha før en forbikjøring. Men sport bruker som regel å gjøre susen. Dette kan ein jo gjera med ein tradisjonell automat også, skilnaden er jo berre korleis ein gjer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå