Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er så stusselig med å ha forsøkt seg på et saklig innlegg i denne tråden,er at det er de bøse uttalelsene so blir lest,de andre simpelthen skummet igjennom.

• Svar 472
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå orket jeg ikke lese de siste 7 sidene her, men det ser jo ut til å være rimelig enveiskjøring på at syklister er noen svin, og at det er greit å "straffe" dem ved passering.

Håpløs tankegang. Vel... "tankegang". Det er nå en gang slik at sykling er en svært utbredt sport, og når det gjelder respekt i trafikken, så er det vi i bil som skal respektere myke trafikanter.

MANGE kommentarer her som er helt "høl i hue". Det er lov å tenke LITT selv om en sitter bak rattet i en bil.

Skrevet

Jeg respekterer syklistene og plages så og si aldri av dem heller, men jeg leser og hører at noen kan være agressive på sykkelhjulet og det går jo egentlig bare utover individet da han er mye mykere enn bilen..

Så det er jo opplagt at mange av dem tenker at bilen bak greier å stoppe uansett hva syklisten gjør..

Her jeg bor er de faktisk veldig forutsigbare, men jeg prøver også å lese signalene jeg får fra dem da spesielt i 60 sone og lavere :)

Skrevet

To ting slår meg med historien din: Dama di har ikke lært seg trafikkreglene til tross for at hun tydeligvis har førerkort, og du innrømmer langt på vei at du planlegger overlagte brudd på de samme reglene i framtida.

Jeg håper ikke folk som tilfeldigvis er innom denne sida er like ivrige etter å skjære en hel gruppe over én kam som du er, for jeg ønsker ikke å bli tillagt slike holdninger og slik uvitenhet som du og dama di viser bare fordi vi deler interessen for BMW.

LJ

Det var da veldig da! :shock: "Dama mi" (jeg foretrekker å bruke litt finere ord men) og jeg har den samme oppfattelsen som 90 % av alle andre billister av at syklister har ingenting med å oppholde seg i veibanen og ta palss, til tross for at det ikke er noen regel som forbyr det! Dette har ikke noe med å ikke kunne trafikkregler eller ei, det som er saken er at vi MENER og SYNES de ikke skulle hatt lov til å ferdes i veibanen og være til hinder og fare for annen trafikk [-X

Hvis du skal være så innihælvette hårsår så får du logge deg ut av Bimmers en stund til denne debatten har lagt seg! Gi pokker i å kommenter og kveruler på hva jeg mener er riktig(selv om det ikke er i henhold til loven)! Makan til idiot!! :evil:

Skrevet

Neste gang Asker Cykeklubb ligger med tre i bredden i 30km/t i 60-sonen og prøver å få igjen pusten,kommer jeg nok en gang til å vente på en luke jeg nesten aldri får,trå på ut i motsatt fil (forhåpentligvis ikke til fare for noen) og banne når jeg passerer.

Hva med å ta kontakt med sykkelklubben og oppfordre dem til å følge reglene og ikke ligge tre i bredden. Det er ikke usannsynlig at det har større effekt enn at du banner for deg selv inni bilen.

Skrevet

Det var da veldig da! :shock: "Dama mi" (jeg foretrekker å bruke litt finere ord men) og jeg har den samme oppfattelsen som 90 % av alle andre billister av at syklister har ingenting med å oppholde seg i veibanen og ta palss, til tross for at det ikke er noen regel som forbyr det! Dette har ikke noe med å ikke kunne trafikkregler eller ei, det som er saken er at vi MENER og SYNES de ikke skulle hatt lov til å ferdes i veibanen og være til hinder og fare for annen trafikk [-X

Hvis du skal være så innihælvette hårsår så får du logge deg ut av Bimmers en stund til denne debatten har lagt seg! Gi pokker i å kommenter og kveruler på hva jeg mener er riktig(selv om det ikke er i henhold til loven)! Makan til idiot!! :evil:

Det var da voldsomt til reaksjon.

Hvor fant du statistikken som viser at 90% av bilister er imot at syklister skal få bruke veibanen?

Mange jeg kjenner mener at samhandling er det viktigste, framfor å skulle kaste ut en gruppe trafikanter fra en trafikkarena.

Hvis du skal være så inni helvete hårsår får du logge deg ut en stund eller la være å lese svar på egne innlegg. Hvis du ikke tåler å bli minnet på hvordan reglene er bør du kanskje revurdere hva du buser ut med på offentlige fora.

Skrevet
Så kan du kjøre denne strekningen HVER dag. Når du kommer til rundkjøringene kan du være sikker på at syklistene sykler mellom bilene, og han du nettopp kom forbi etter 1km og 2min tapt tid, sykler forbi deg igjen.. Da blir man ganske frustrert etterhvert. Spesielt når man også vet at sylistene som skjelden sykler fortere enn 30kmt på flat mark (helt greit å bruke bilveien i nedoverbakker når man kan følge trafikken) har et fullgodt alternativ rett ved siden av.. Det må da være ganske frustrerende for dere når såpass mange viser sinne (og hisser dere opp) hver gang dere skal bedrive hobbyen deres? Jeg hadde sluttet med styrkeløft hvis noen hadde satt meg i unødvendig risiko fordi de ikke liker at jeg trener.. Videre kan jeg ikke se gleden av å måtte stå på det "dere" tydeligvis opplever som deres "rett", når det er så frustrerende for alle andre, og dere vet at folk taper tid for at du på død og liv ikke skal ta hensyn til dem.

Hva hindres du mest av i trafikken til daglig? Syklister eller andre bilister? Her i Trondheim kan det ta en time å komme seg ut av sentrum på ettermiddagen, og det er IKKE syklistenes feil.

Skrevet
Johoo!! Jeg diskuterer med en på 10år som klarer å lese at jeg kjører fort bare fordi jeg trives i mitt eget tempo. Mitt eget tempo kan være med cruisecontrollen på 90kmt (noe jeg har hatt gjennom flere laserkontroller uten å bli tatt, da misvisningen på speedo er såpass stor at reell fart er mellom 80 og 85kmt en plass) Det er nok til at jeg tar igjen folk. Da disse vingler fra 70-90 på speedo. Så kanskje jeg kjører fortere enn hva du føler er "behagelig" på svingete veier uten å bryte fartsgrensen. Sannheten er at jeg ikke har vært i en farlig situasjon som er forårsaket av mitt kjøremønster hvertfall de siste 2årene. (selvom jeg har krasjet i forbikjøringer 2ganger) Da har det i tilfelle vært uobservante medtrafikkanter,- noe som igjen vises av at forsikringsselskapene har idømt de andre partene som skyldige..

Hvor skriver jeg at jeg synes du kjører for fort?

Synes du virkelig at det å ha "bare" ha krasjet to ganger ved forbikjøringer er en prestasjon verdt å nevne? Det understreker jo bare poenget mitt. Det er sånne som deg som gir andre høyere egenandel på bilforsikringa. Det er en stor kilde til irritasjon for mange, så hvis du skal følge din egen logikk fra tidligere, bør du slutte med bilkjøring. Bilkjøring er en av dine interesser, ikke sant?

Skrevet
Det som er så stusselig med å ha forsøkt seg på et saklig innlegg i denne tråden,er at det er de bøse uttalelsene so blir lest,de andre simpelthen skummet igjennom.

Sånn er det å diskutere på internett. Mange mener forøvrig anonymitet er en god grunn til å være drittsekker, og da blir ikke mange slike diskusjoner særlig konstruktive.

Jeg har forøvrig opplevd drittsekker på sykkel når jeg har kjørt bil, og drittsekker i bil når jeg har sittet på sykkel.

Min teori er at en drittsekk er en drittsekk, uansett hva slags kjøretøy han befinner seg på eller i.

LJ

Skrevet

Hva er strafferammen for å vaske frontruta på bilen ved passering av sykkelister da? Greit å vite til neste gang jeg møter en.

Hvorfor trenger du å vite det?

Skrevet

Hva er strafferammen for å vaske frontruta på bilen ved passering av sykkelister da? Greit å vite til neste gang jeg møter en.

Arild. Jeg holder meg til gang- og sykkelsti når jeg sykler terrengsykkel. Neste gang du går langs gang- og sykkelvei og er i veien der jeg kommer syklende, er det greit at jeg spruter litt sportsdrikk på deg for å fortelle at jeg er irritert?

Skrevet

Arild. Jeg holder meg til gang- og sykkelsti når jeg sykler terrengsykkel. Neste gang du går langs gang- og sykkelvei og er i veien der jeg kommer syklende, er det greit at jeg spruter litt sportsdrikk på deg for å fortelle at jeg er irritert?

nei, fordi du har faktisk ikke lov til å sykle der hvis du ikke holder gå gangfart. :wink:

Trafikkreglene § 18.3, særlige bestemmelser for syklende

”Sykling på gangveg, fortau eller i gangfelt er tillatt når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående. Slik sykling må ved passering av gående skje i god avstand og i tilnærmet gangfart”.

Skrevet

nei, fordi du har faktisk ikke lov til å sykle der hvis du ikke holder gå gangfart. :wink: g holder du gangfart og spruter på meg så hadde du ikke syklet noe særlig mer den dagen.

Trafikkreglene § 18.3, særlige bestemmelser for syklende

”Sykling på gangveg, fortau eller i gangfelt er tillatt når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående. Slik sykling må ved passering av gående skje i god avstand og i tilnærmet gangfart”.

Skrevet

Siterer denne for å spare den. For en absolutt strålende måte å vise hvilket intellektuelt nivå man befinner seg på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...