Gå til innhold

BMW dieselmotorer, nyttig info


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

e34_525tds; Ja det er mulig at lyden kommer fra reim/hjul.

Er det en kostbar affære å få den vibrasjonsdemperen fikset? Eller er det slikt man ringer et par kompiser og får gjort en kjapp ettermiddag?

Har tilgang på bukk osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for supert innlegg=) Bilen min har vært igjennom litt trøbbel opp igjennom.. "Swirl flap kom vel også på denne, kort fortalt spjeld i ene settet med innsugskanaler, skruene kan løsne og da har du motorhavari" dette skjedde med min bil ved 138,000 da ble det kjøpt ny motor ifra tyskland(tidligere eier)

Jeg har hatt turbohavari på tur til verksted rett etter at jeg kjøpte bilen, for jeg skulle bytte åndefilteret, dieselfilter, oljefilter og olje.. men rakk ikke det, så den reprasjonen kostet meg 14,000, tidligere eier delte regninga med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e34_525tds eller noen andre, jeg lurer på om dere har noen flere råd til hva jeg skal gjøre med bilen min..oppgitt!!

-Bil: e36 325tds 94mod

-Symptom: motor fjusker/jager fælt på tomgang og under kjøring hvor motor ikke blir særlig belastet (f.eks om jeg slipper opp gassen eller kjører sakte i kø).Er nødt til å holde et høyt gir eller gi på for at motor skal gå som den skal (virker derfor som den får den dieselen den trenger så lenge jeg gasser på). motor/bil rister såpass til tider at den hadde revet ene motorfeste i to og revet løs en bit av traversen på andre sida(oppdaget det når jeg skulle bytte motor).

-Ting som er gjort: byttet dieselfilter, luftfilter, gjort reint grovfilter i tank, sjekket at diesel renner lett fra tank til motor, forsøkt å bytte motor. flyttet da alt utv. over fra den gamle, sendt inn og overhalt/benket dieselpumpe, byttet styreenhet da denne var eira inni (alle nr stemmer overens).....skal ta en diagnos på bmw lille julaften...

har kommet fram til at feil må ligge igjen på bil en eller annen plass..men har gått tom for ideer og snart penger..HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har en E60 525 diesel 2004 modell. Problemet mitt er at når jeg gir gass/øker turtall, uavhengig av hastighet, så begynner det å blåse kald luft via ventilasjonsapparatet. Har snakket med et verksted, og de vet ikke helt hvor de skal starte. Er dette et kjent problem?

mvh

Thomas

kremt, vet ikke helt hva jeg tenkte på når jeg skrev verktøy :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen av dere diesel guruer som har noen flere tips her?

viewtopic.php?f=1&t=173653

for å sjekke om det er glødereleet som er feilen så kan man gjøre to ting, man kan høre etter et klikk i releet når du vrir på tenninga, eller du kan kortslutte kretsen på releet med å ta en spiker/skrutrekker fra pluss til minus for å være sikker, hvis den da gløder og starter som normalt, så vet du hvor feilen ligger. Hvis den ikke gjør det, vil jeg tro du har problem med dysebank, det kan være temperaturavhengig da trykket på dysen gir en mer tisstråle enn tåke, noe som gir problemer ved kalde temperaturer, da vil den selvsagt hoste og kødde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

min bruker (e34_525tds) har bare forduftet fra siden,sammen med alle innleggene mine.

For de av dere som har lest denne tråden (mener det var over 4000 visninger) og som nå savner den infoen som var der så fortvil ikke, jeg har det hele lagret på dataen jeg opprinnelig skrev det på.

Det kommer opp her igjen så fort som mulig.

Problemet er at alle andre svar jeg har hatt på alt bare er borte. Håper admin kan fikse dette.

edit: ser at vi nærmer oss 6800 visninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har prøvd å få tak i meg, eller sendt PM som jeg ikke har svart på, må sende disse på nytt til ny konto, så svarer jeg så fort jeg har mulighet.

Godt nyttår til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...