Gå til innhold

BMW dieselmotorer, nyttig info


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med å finne gløderelet i min 1998 318tds E-36 touring?

Har søkt på forumet men ikke funnet nøyaktig plassering, har sjekket att glødeplugger skal være i orden (disse er byttet for 20000km siden), tenkte da å bytte tempføler men fikk tips om att det burde kommet feilmelding i dash om denne var syk.

Ble "forsikret" om att det er gløderelet som må byttes, har kjøpt nytt å glana i "timesvis" etter et rele som ligner det jeg har kjøpt men finner ikke.

Skulle å gjerne fått tak i mekkebok på denne bilen, så om noen har tips om hvor jeg kan få tak i det blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Veldig bra info du kommer med her inne. Setter stor pris på det, ingen tvil om det.

Ang. det som kommer til å skje til neste år...

Kommer du med noe til M47 eller går det stort sett på de "ordentlig" motorene, R6 diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et bra oppsett på til m47 ;) for første gang har jeg tenkt "denne bilen er faktisk ganske sprek" etter å ha kjørt en slik en med det aktuell oppsettet.

Men det viktigste er at motoren "føles helt original".. altså ikke som typisk tuning.. ikke noe røyk, ikke noe hard gange, ikke noe ketchup, osv..

Mer og utfyllende info vil komme når det nærmer seg.. håper folk motstår fristelsen å spørre om all slags tuning her inne, da jeg ikke liker å kommentere på hva hver enkelt spesifikt leverer. Jeg har ikke tenkt å markedsføre meg på å mene noe om alle andre, kun på at mine produkter er bedre, og det vet de som til nå har fått jobben gjort av meg (fikk nylig en telefon fra en meget fornøyd kunde som benka sin e46 330cd til ca 650nm).

ellers takk for fine kommentarer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså jeg er jo i "mood" for chipping, det må jeg si.

Den har jo bare rullet 250000 km og da er det jo på tide, mener jeg.

Hadde egentlig tenkt å chippe før jul, med 166hk/335nm, men jeg aner ikke så mye mer enn det. Bare det at det i nedre del av de fleste andre kan tilby.

Men jeg litt betenkt mht kat og mottrykk, så jeg vet ikke.

Kan ikke få et oppsett fra deg før de andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pm sendt Otis ;)

bmwmann, sånt skjer med disse :P synd å si det, men dette er en motor jeg ville styrt unna. spesielt mtp hvot høyt priset den er.. hadde den nå endelig vært billig så hadde saken vært en annen.

er vel bare å lempe inn en 2,5tds istedetfor da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er her fremdeles ja, men får ikke tatt din bil av tidl nevnte grunner.

Jeg må lage et helt nytt dpf bypass til deg, og det er litt jobb. har ikke tid til det før jeg drar.

Når jeg kommer tilbake står du derimot først i køen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuningen min ivaretar original girkassebeskyttelse..

Min bil var tidl (samme bil som din) mappet til 240/510 av et annet firma. Bilen var ganske brutal på lavt turtall, den føltes faktisk sprekere enn med mitt eget map som er gir enda mer. Dette er fordi i 1,2 og 3 er det beskyttelse av kassen.

Når det gamle mappet ble kontrollert litt mer så jeg at denne beskyttelsen var tukla med, den var der, men referasneverdiene var endret, noe som betyr at i virkeligheten var den ikke der.

Og bilen går bedre med mitt map, og mye "renere". Den føles bare ikke så idiotisk brutal i 2 gir og i skiftene.

Men, for å bevise at det ikke er noe problem med kassen har jeg fått endra litt på beskyttelsen, og tatt ut enda mer i min bil en på kundemappet.

Bilen har gått 240 000, ingen problemer med kasse. siste 70 000 har den vært trimma. Da blir bilen min også en grei bil å prøve for dem som er nysgjerrige.

Men det er klart det er noe å være obs på, spesielt om du vil ha større turbo. Dette blir jo da ganske dyrt, rett og slett fordi turbo er dyrt.Men dette er du sikkert klar over.

Får desverre ikke hjulpet deg i år, men sommeren neste år kommer jeg sterkt tilbake. Om du kan vente så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...