Gjest Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Hei, etter å ha lest gjennom _en del_ tråder her inne har jeg ikke blitt så veldig my klokere på hva jeg skal gjøre med min bil, som bare har 6 høytalere. Jeg hadde tenkt å montere stage 1 kit fra bavsound, da dette så ut til å passe meget bra, men innså at det ikke kom noe lyd fra mellomtone forran og diskant i bakdørene. Sjekka litt til og fant ut at jeg nok bare har 6 høytalere. Jeg er altså ute etter å holde dette så originalt som mulig, gjerne også rimelig. jeg skal ikke ha noe sinnsyk lyd, jeg skal ikke ha sub (selv om jeg har dette liggende, gidder ikke å dra rundt på slik dødvekt som tar opp såpass mye bagasjeromsplass). Jeg er heller ikke noe særlig interessert i å drive å trekker uoriginale kabler. Så da kommer spørsmålet, hva gjør jeg med min bil? Jeg har spiller delen fra 97 DSP bil liggende, og jeg har dørene fra samme bil. er dette noe jeg kan bruke? Jeg vil altså gjerne oppgradere til en høyere original lydpakke, for så å montere bavsound settet. Men, jeg forstår det slik at biler med lydpakke har en forsterker, som jeg ikke har siden jeg bare har 6? Noen som har noen råd og erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Alpejohn har noen tråder med åssen får MYE bedre lyd uten mye problem. Har gjort noe veldig samme har også bare 6 høytalere. viewtopic.php?f=10&t=143674 (oppgrader forsterker til høytalere kan gjøres alla samme selv om du ikke har en orginal forsterker, kobles via cdspiller i steden for) viewtopic.php?f=10&t=145119 (front sett) viewtopic.php?f=10&t=145522 (for taket, evt. hvis du har touring) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Hei, har lest gjennom begge de to. men han bruker jo kontakten til original forsterkeren baki der..? og jeg har vel ikke det? Har forøvrig en 2001 530d sendan og leste at frontsettet slo i dørpanlet.. :S forsåvidt så kan jeg jo bruke bavsound komponentene foran, men har fremdels bare to foran, og ingen i døra bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Jeg har JBL høytalere foran, slår ikke i gittere, kan være han sine bygger mere ut. Altså som jeg skreiv, så trur jeg hvis du har org. cd spiller har den samme kontakt bak på den som forsterkeren har, så kan gjøre på samme måte, blaupunkts ledningsnett er LAAANGT! så går fint og trekke bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 ok.. men da har jeg fremdeles bare 6 høytalere... ikke noen måte å oppgradere til 10 eller flere på? pnp saken koster altså ca 5k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 2895kr MEN husk kabelsett, trenger en til forsterkeren og en til din bil. Vel jeg har også vudert legge opp en ekstra i dørene, men må da dele opp med et delefilter, men siden det spiller bra nok for meg, så er det bare i huet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 men du vet altså ikke om ledningene til de ekstra høytalerne ligger klar? tenker ta ikke på i døre, men i ledningene som går til døra, på bil siden? takk for svar og hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 Ring til Audio-Art, kan alt om E39 og stereo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 men du vet altså ikke om ledningene til de ekstra høytalerne ligger klar? tenker ta ikke på i døre, men i ledningene som går til døra, på bil siden?takk for svar og hjelp De ligger ikke klart mener jeg, fant ikke noe på min. Veit at de større høytaler pakkene har eget ledningsnett, så må evt. legge opp selv og bruke delefilter på de bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 ok. takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 Hei,har lest gjennom begge de to. men han bruker jo kontakten til original forsterkeren baki der..? og jeg har vel ikke det? Har forøvrig en 2001 530d sendan og leste at frontsettet slo i dørpanlet.. :S forsåvidt så kan jeg jo bruke bavsound komponentene foran, men har fremdels bare to foran, og ingen i døra bak.. Hei, Jeg bruker kontakten til orginalforsterkeren ja, men den vil jeg tro du og har Har selv bare 6 høytalere, og standard stereo Forsterkeren ligger i radio modulen som ligger under gulvet i bagasjerommet Her du kobler imellom med det ledningsnettet, og henter ut signaler til blaupunkt forsterkeren Har selv vurdert dette DSP greine, men har ikke helt funnet ut hva dette består av, og hvordan det skal kobles, og hva som hører til for å bygge om til DSP, eller 10 høytalere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet August 15, 2010 Share Skrevet August 15, 2010 Som jeg har sett på delefilmen til bmw, så har de med 10 høytalere et eget ledningsnett (evnt. delefiltere) som vi ikke har og egen subwoofer over batteriet. Har faktisk selv vudert og legge opp delefilter med høytaleren i taket til egen diskant til dørene bak. Kansje litt arbeid men vill vært kult om det funka bra Og foran måtte vel gjort noe samme med eget delefilter for fylt ut de 2.5" tomromet som egentlig skal være der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 15, 2010 Share Skrevet August 15, 2010 ville hatt i pnp forsterkeren, og montert et skikkelig komponentsett forran, og noen ok høytalere bak. frammi du skal høre strengt tatt. ang. høytalere i bakdørene: her går det kun diskant på e39, og jeg synes det kan være litt plagsomt med diskant her til tider, om man sitter på f.eks og har setet langt bak, så får man diskanten nært hodet.. ikke at jeg pleier å ha framsetet i baksetet men... ang. det tomrommet framme så er det vell noe der om man har telefon i bilen?!? en kompis av meg monterte komponentsett frammi, da koblet vi bare fra den originale diskanten ved speilet og monterte den nye bak dette dekselet. så byttet vi høytalere bak og satte inn den pnp saken. ble bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet August 16, 2010 Share Skrevet August 16, 2010 brodern har 530d med full dsp stereopakke, så om d er noe jeg kan se etter så skrik ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 16, 2010 Share Skrevet August 16, 2010 Hei, takker for gode svar. Det ser ut som det blir utstatt å gjøre noe med dette, da jeg gjerne ville hatt en "original større lydpakke" å bygge på. hvis ikke blir det pnp forsterker, og muligens bavsound kittet (eller noe i den duren). mulig jeg da kan koble opp resterende høytalere, og bruke delefiltre i dørene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå