Odd-M Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Ved å bare helle såpevann på overflaten renner den rett av. Skummet har til hensikt å skape en effekt av at såpa "henger" på bilen for å mykne opp skitt, dritt, sand etc. Etter høytrykksspyling skal man da ha et best mulig utgangspunkt for håndvask. Svamp er forferdelig fordi sandkorn legger seg i porene og dras med rundtomkring på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 detailersclub.no er nok er godt sted for noen her inne å begynne på. Der ligger det mye bra info og mye bra tips. Du kommer til å bli overraska over mye galt du egentlig gjør med lakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 svamp er IKKE mye skånsomt mot lakken! kjøp en washmitt! verdt pengene garantert. kan vaskes og brukes mange ganger og. sleng en foamcanon, noe avfetting, og god såpe og noe å tørke bilen med på bestillingen så kommer man ett stykke. På hvilken måte er svamp så forferdelig? svampene mettes fort å da dras driten med rundt. bruker svamp på felger å sånn jeg, så jeg slipper borti det med mitten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildSN Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 eller parker bilen en gang i uka hos et vaskefirma som gir gode resultater og har garanti på god jobb! koster ikke stort mere en 300 kr for en god vask. og jeg betaler 800 for vask med polering.Lenge leve latskapen Har også hørt om vasker som mistet svampen på bakken, plukket den opp igjen og fortsatte.. Skal jeg slenge bilen på et sånt sted skal jeg overvåke hva de gjør. Sier litt om kvaliteten på en vask til 150kr når den tar 5 minutter... Vasker jeg bilen bruker jeg gjerne 1 time. som jeg skrev: "et vaskefirma som gir gode resultater og har garanti på god jobb!" Jeg hadde aldri satt bilen min til 150kr 5 min "handvask" Setter igjen bilen mens jeg er på jobb. hos proffe folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Denne foamcanon og dette skum styret, Hva er egentli hensikten med alt dette skummet?Jeg kunne iallefall tenkt og lest endel om temaet. Jeg vokser som nevnt 2-3 ganger i året og vaske med autoglums bodywork shampo jevnlig. polerer en gang i mnd kansje. Noe jeg savner er et SKIKKELIG skinn produkt. noen anbefalinger? foamcanon er fint fordi det løser opp mest mulig skitt før uten mekanisk berøring. er ikke bedre desto mer skumm. man kan også blande såpeforholdet slik man vil ha det, for å være mild mot voksen som ligger på bilen osv. jeg har god erfaring med leathermaster sin serie. jeg kjøpte strong cleaner, leather vital (myker opp skinnet osv) og en skinnkrem, samt ei børste fra swisswax. ble heelt sykt forskjell. jeg hadde beige seter, og på de værste stedene så ut som man malte setet omtrent når man hadde på rensen, hehe er også mange som skryter av swisswax sitt kit. dette kommer med rens, krem, børste og elefantfett tror jeg (ekstra beskyttelse på utsatte steder) og kommer i en nice bag. fås på http://www.swisswax.no og http://www.scandicshine.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildSN Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Slik ska det gjøres Muahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Ved å bare helle såpevann på overflaten renner den rett av. Skummet har til hensikt å skape en effekt av at såpa "henger" på bilen for å mykne opp skitt, dritt, sand etc. Etter høytrykksspyling skal man da ha et best mulig utgangspunkt for håndvask.Svamp er forferdelig fordi sandkorn legger seg i porene og dras med rundtomkring på bilen. En ting jeg ikke gjør lengre, det er høytrykk. Bare vas, sitter akkurat like mye igjen på lakken. Bare prøv å høytrykkspyle en skitten bil og la det tørke. Ja, noe er borte, men hageslangen gjør nytta like bra.. Da er avfetting bedre, og noe mange ikke bruker i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Hehe... En skikkelig høytrykkspyler flekker lett lakken av metallet om man kommer nær nok, så den tar nok noe mer enn hageslange ja. Men hvis sammenligningsgrunnlaget er den minste spyleren til 299,- på Biltema e.l. så skjønner jeg delvis tankegangen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Ved å bare helle såpevann på overflaten renner den rett av. Skummet har til hensikt å skape en effekt av at såpa "henger" på bilen for å mykne opp skitt, dritt, sand etc. Etter høytrykksspyling skal man da ha et best mulig utgangspunkt for håndvask.Svamp er forferdelig fordi sandkorn legger seg i porene og dras med rundtomkring på bilen. En ting jeg ikke gjør lengre, det er høytrykk. Bare vas, sitter akkurat like mye igjen på lakken. Bare prøv å høytrykkspyle en skitten bil og la det tørke. Ja, noe er borte, men hageslangen gjør nytta like bra.. Da er avfetting bedre, og noe mange ikke bruker i det hele tatt. hva er det du gjør da? spyler uten trykk og rett på med svampen og drar møkka av bilen? du har vell ikke ekstremt med vaskestriper på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Hehe... En skikkelig høytrykkspyler flekker lett lakken av metallet om man kommer nær nok, så den tar nok noe mer enn hageslange ja. Men hvis sammenligningsgrunnlaget er den minste spyleren til 299,- på Biltema e.l. så skjønner jeg delvis tankegangen din. Jeg vil gjerne beholde lakken.. Desverre er hovedproblemet at folk ikke vasker bilen sin nok uansett hvordan de gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå