Gå til innhold

Sløv aut.kasse i -93 525 tdsa ift -91 735ia..!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en -93 525 tdsa og en -91 735ia. Begge bilene er i ganske god stand.

Spesielt når jeg starter 525 tdsa`n fra kald så er aut.kassa skikkelig slapp....kan trykke gassen i bunn og det er som å tråkke i ei 10-liters bøtte med lunkent vann...den er så treig og siger bare igang liksom...ikke mulig å spinne litt på løs grus engang... :)

(Virker nesten som det er noe automatikk som slår inn??)

Når den er varm er den bedre og mer kontant, selv om det er som natt-og-dag i forhold til 735`n som oppleves som hissig i forhold.. :)

Når den (735`n) startes fra kald, så er den kjapp og kontant med ên gang..spinner lett ved den minste berøring på gasspedalen ut gårdsplassen..kan ikke sammenlignes med 525`n....

Noen som vet om det er normalt at det er sånn...dvs at 525 tdsa`n skal være så sløv når den er kald..?

Takker for alle svar.. :applause:

Mvh

Jc

Skrevet
Har en -93 525 tdsa og en -91 735ia. Begge bilene er i ganske god stand.

Spesielt når jeg starter 525 tdsa`n fra kald så er aut.kassa skikkelig slapp....kan trykke gassen i bunn og det er som å tråkke i ei 10-liters bøtte med lunkent vann...den er så treig og siger bare igang liksom...ikke mulig å spinne litt på løs grus engang... :)

(Virker nesten som det er noe automatikk som slår inn??)

Når den er varm er den bedre og mer kontant, selv om det er som natt-og-dag i forhold til 735`n som oppleves som hissig i forhold.. :)

Når den (735`n) startes fra kald, så er den kjapp og kontant med ên gang..spinner lett ved den minste berøring på gasspedalen ut gårdsplassen..kan ikke sammenlignes med 525`n....

Noen som vet om det er normalt at det er sånn...dvs at 525 tdsa`n skal være så sløv når den er kald..?

Takker for alle svar.. :applause:

Mvh

Jc

Tror du kan prøve en flush jeg :-)

Skrevet

Sluring, enten fra clutch i kassen eller i converteren? Det første som slår meg er lavt nivå på olja ettersom den kommer seg med litt kjøring. Jeg ville ikke ha kjørt så veldig langt uten å prøvd flush med oljeskift.

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått hyggelig info ang kassa i 525`n fra forrige eier:

"I 2006 var det en olje-lekkasje i fremkant av kassen (gåen simmring). Kassen ble da delt og alle tetninger ble skiftet, samt filter og olje.

Det var ingen slitasje på lameller. I januar 2009 kom det på ny en lekkasje da simmringen hadde falt ut i frem kant. Dette ble så fikset og olje ble byttet (ikke filter denne gang). Personlig tror jeg ikke det er noe hensikt å skifte olje. Mvh Kristian"

Så da høres det jo ut som at alt er slik det skal være... :applause:

Skrevet
Kan jo ikke sammenligne en 525D mot en 735 bensiner, hva er det egentlig du forventer? at de skal være like spreke?

Nei, såklart ikke!

Men det er forskjellen i hvor "kvass" kassa er ved igangsetting på de 2 bilene...det er stor forskjell der skjønner du.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...