Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott bil du har ja :D Jeg skal også ha en F10 en gang, må bare vente 10 år så jeg finner en brukt til rundt 300.000 kr med den motoren/utstyret jeg vil ha.

Hvordan er den i forhold til e60? Jeg har kjørt godt holdte e39 og forskjellen opp til e60 med tilsvarende motor var ikke så stor egentlig i opplevd støynivå og komfort. Men virker som at bmw har gjort et skikkelig løft med F serie bilene sine :wink:

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Flott bil du har ja :D Jeg skal også ha en F10 en gang, må bare vente 10 år så jeg finner en brukt til rundt 300.000 kr med den motoren/utstyret jeg vil ha.

Hvordan er den i forhold til e60? Jeg har kjørt godt holdte e39 og forskjellen opp til e60 med tilsvarende motor var ikke så stor egentlig i opplevd støynivå og komfort. Men virker som at bmw har gjort et skikkelig løft med F serie bilene sine :wink:

Jeg har ikke kjørt E60, gikk rett fra en 2003 E39 530da til denne. Og mellom dem er det en himmla forskjell.... Bedre motor i 525da F10, som også drar mye bedre, og den 8 Trins Automaten kan ikke sammenlignes med den gamle 5trins steptronicen, den nye girer så pent at du ikke merker girskiftene, også har du lockup På alle 8 gir! 90km/t På 1100 rpm, 160km/t På ca 2000, mye raskere girskift er det også...

Meget god komfort og meget godt gjennomført bil med høy kvalitets følelse, Kan vel kalle det en 7serie light :-)

• 2 months later...
Skrevet

Gratulerer med nydelig bil! leide selv en 2011 Bmw 535d i ferien sammen med mor, far og søster. Far har selv en Bmw X5 3.0 iA 2004 modell og denne var ubehagelig å kjøre etter 3 uker i en 535d og må bare si at 299 diesel hk ER HELT VILLT! leide den selvfølgelig fra sixt.com i München og hentet den på flyplassen og den hadde det meste av utstyr, ble veldig forelsket i motoren og head up displayet! legger med ett bilde av bakenden på bilen da det var dt jeg fant nå. Hadde gått 3.000 km når vi fikk den og hadde gått 8.000 km når vi leverte den tilbake :D Tror far også har vurdert denne sterkt etter at han kjørte den i ferien, og vi kjørte oppover mot Grossglockner med den og det var bare sykt vilt i svingene og klampen i bånn oppover med den 8-trinns gearkassa.

vurderer ikke 535d eller 550i eksos?

Skrevet

Har ikke vurdert å bytte noe eksos enda nei...

Bytter vel bilen om 3-4 år og da satser jeg på enten 535i eller 535d med xdrive, selv om den jeg har nå går meget bra etter at den ble chipet....

Det er jo en skam at BMW nå selger 528i med 2 liters firer !!!!!! 525d kommer vel også med det...!!!!!

Skrevet

Hadde klargjøring på en 525xd her om dagen. 4syl. 2l Twin Turbo motor på 211 hest.. Syns neste den gikk bedre enn gamle 525d standar, MEN ingen 6er:(

Fin bil du har, alltid vært sugen på sånn 525d som du har med msport pakke i tillegg bare!

Skrevet
F10 er sykt fin, står på ønske lista :) Grattis med fet bil.

Men er det bevisst valg å ha svensk iDrive?

Får ikke iDrive i norsk eller dansk, har den på engelsk nå :-)

mulig det har kommet oppdateringer etter at jeg kjøpte bilen slik at det nå finnes på Norsk....

Skrevet

Oppdaget i dag at det går an å styre spotify på iPhone via iDrive.

og info om sanger og artister dukker opp i entertainment info Når split screen er på.... Dette var ikke mulig før så lurer på om det ble mulig etter oppgradering til OS 5 på iPhonen, genialt!

Skrevet
Knall, da blir det innkjøp av snap-in! For det fungerer ikke med bare USB porten nei:) Knall at du skrev det her! :)

Sørg for å få riktig snap-in da, for multimedia/musikk, på 3GS er nummeret 84 21 2 158 683 og ikke 84 21 2 158 682 som de helt sikkert prøver å selge deg først :-) vet ikke dele numrene på snap-in for iPhone 4 eller 4s....

Skrevet

Utrolig fin bil ja :) Stasjonsvogna av denne er min drømmebil som neste bil. Utstyrlista er som hentet fra drømmene mine! Du skal føle deg priviligert som kan gå å handle deg en slik bil. Det er det ikke alle som får gjort i livet.

Flott å se at det er en som vet akkurat hva han vil ha. Sportsautomat er et must på disse bilene, mens understellet er det vel opp til hver enkelt å prøve. har bare sittet på med en F10 520d med standard understell og det var veldig bra virket det som. Myk, men en fantastisk evne til å sitte kontrollert til underlaget likevel.

Vet ikke om chip er noe jeg ville kjøpt til denne. Hadde vært noe annet om det var en 520d. Tror ikke du skal slite så mye oppover norske bakker med denne her uansett...hehe.

-Mener å har hørt at det er en norsk versjon tilgjengelig på iDrive nå. har du hørt noe mer om det?

Føyer meg uansett i rekken av gratulasjoner av ny bil :applause:

Skrevet
Utrolig fin bil ja :) Stasjonsvogna av denne er min drømmebil som neste bil. Utstyrlista er som hentet fra drømmene mine! Du skal føle deg priviligert som kan gå å handle deg en slik bil. Det er det ikke alle som får gjort i livet.

Flott å se at det er en som vet akkurat hva han vil ha. Sportsautomat er et must på disse bilene, mens understellet er det vel opp til hver enkelt å prøve. har bare sittet på med en F10 520d med standard understell og det var veldig bra virket det som. Myk, men en fantastisk evne til å sitte kontrollert til underlaget likevel.

Vet ikke om chip er noe jeg ville kjøpt til denne. Hadde vært noe annet om det var en 520d. Tror ikke du skal slite så mye oppover norske bakker med denne her uansett...hehe.

-Mener å har hørt at det er en norsk versjon tilgjengelig på iDrive nå. har du hørt noe mer om det?

Føyer meg uansett i rekken av gratulasjoner av ny bil :applause:

Takk for det :-) synes det er en meget god bil, selv om det har vært litt små tull med den! Chip er vel egentlig ikke nødvendig men greit med litt ekstra krefter når jeg skal dra campingvogn (var jo så dum å kjøpte vogn på 2 tonn totalvekt og det merkes)

har ikke sjekket om det finnes norsk versjon enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...