Tore_S Skrevet August 21, 2010 Forfatter Share Skrevet August 21, 2010 grattis med en helt sinnsykt rå bil, prøvde akkruat en sånn en selv her om dagen og må si at nå vet jeg hva jeg sparer til Den jeg prøvde kosta også over 900 og må vel si at ustyrspakka var mer en godt nok. Håpet er vel at den faller ned til ca 600 om et par tre års tid, hvis så skal jeg sterkt vurdre å handle. 525d motoren holder også i masse vis, mye bedre drag i den en i min for å si det sånn, samt veldig mye bedre lydbilde. Så nok en gang grattis med rå bil. Jeg prøvde en 523ia men det var skuffende drag i den i forhold til 525d, men 204 diesel hester er jo mye sterkere en 204 bensin hester også er det jo et betydelig høyere dreiemoment i dieselen..... håpet mitt er jo at den faller minst mulig i pris ingen tvil om at det er en kjempe bra bil..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 21, 2010 Forfatter Share Skrevet August 21, 2010 Gratulerer med en sykt stilig bil! F10 er en av de fineste bilene BMW har laga (etter mitt syn), og hadde jeg hatt økonomien til det så hadde det stått en utenfor huset nå Hvordan er kjørekomforten? Kan tenke meg at den er en drøm å kjøre Kjørekomforten er helt fantastisk, drar godt helt ned til 1000 rpm på automaten før den vil gire og det har iallefall ikke jeg opplevd på en automat før billig på langkjøring også, fra nord Trøndelag til Elverum var snitt forbruket 0,49 pr mil og det er jo drit billig med tanke på at det er en 3 liters rekke 6'er... når jeg var tilbake i trøndelag var forbruket havna på 0,52... bruker rundt 0,67 på småkjøring og bykjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 21, 2010 Share Skrevet August 21, 2010 Se her ja, her var bilen endelig i hus. Lekkert, men jeg syns du burde fått på shadowline. Jeg ser at når man bestiller sports-automat får man comfort, normal, sport og sport+ knappen ved siden av girspaken, vil det da si at man med denne girkassa slipper å bestille disse demperene ved vanlig automat? Har forhørt meg med Bavaria om dette, men de sa at det måtte bestilles ekstra på begge girkassene, men da undrer jeg hvorfor knappen/e medfølger på sports-automaten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 21, 2010 Forfatter Share Skrevet August 21, 2010 Se her ja, her var bilen endelig i hus. Lekkert, men jeg syns du burde fått på shadowline. Jeg ser at når man bestiller sports-automat får man comfort, normal, sport og sport+ knappen ved siden av girspaken, vil det da si at man med denne girkassa slipper å bestille disse demperene ved vanlig automat? Har forhørt meg med Bavaria om dette, men de sa at det måtte bestilles ekstra på begge girkassene, men da undrer jeg hvorfor knappen/e medfølger på sports-automaten.. Det er bare normal, sport og sport+ om man ikke bestiller demperne, forskjellen er på denne, raskere giring mer pressis og tyngre styring bremsene reagerer raskere og stabilitets programmene reagere litt annerledes tåler litt mere skrens før det slår inn, i sport+ er antispinn helt slått av..... virker som den blir stivere men det er sikkert bare innbilning Vurderte shadowline lenge men er ikke så ille uten, ettersom grill, eksos, sideblinkers og noe på dørhåndtakene er blanktkrom.... men har ikke sett en F10 med shadowline live da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 21, 2010 Share Skrevet August 21, 2010 Gratulerer med flott F10. Men som Saltkjelen sier, så savner jeg også shadowline. Se her ja, her var bilen endelig i hus. Lekkert, men jeg syns du burde fått på shadowline. Jeg ser at når man bestiller sports-automat får man comfort, normal, sport og sport+ knappen ved siden av girspaken, vil det da si at man med denne girkassa slipper å bestille disse demperene ved vanlig automat? Har forhørt meg med Bavaria om dette, men de sa at det måtte bestilles ekstra på begge girkassene, men da undrer jeg hvorfor knappen/e medfølger på sports-automaten.. Såvidt jeg vet er det to forskjellige versjoner av disse knappene. En er merket SPORT/COMFORT, hvor du kan velge mellom comfort, normal, sport og sport+. Har forstått det slik at man får denne når man har Dynamic Damper Control, 223. Den andre versjonen er merket SPORT/NORMAL, hvor du kan velge normal, sport og sport+. Denne leveres med sportsaut, 2TB. Antar Tore har denne siden han har m-sportsunderstell og dermed ikke DDC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet August 21, 2010 Share Skrevet August 21, 2010 gratulerer med standsmessig innkjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 28, 2010 Forfatter Share Skrevet August 28, 2010 det ble M sport understell i steden for DDC.... og det er sportsautomaten ja. har aldri prøvd en bil med Dynamic Damper Control så jeg vet ikke hva jeg går glipp av men vil tro det blir enda bedre kjøre komfort med DDC!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Så hva synes du om M-sport understellet? Har du sammenlignet det med standard understellet på nye F10? Jeg prøvde en 525d med standard understell og 17", og synes det var noe mykt. Men jeg er jo vant til senk og 20" på min e90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 30, 2010 Forfatter Share Skrevet August 30, 2010 Ja jeg prøvde en 523 med standard understell nå i helga og den var overraskende myk synes jeg.... prøvde ikke noe hard kjøring men ser for meg at den kanskje vil krenge litt i svinger om man kjører litt aggressivt... Jeg synes M-sport understellet er mye bedre å kjøre med, og du merker ikke humpene like mye som man gjorde på feks E39 med M- understell!!! men nå har jo jeg bare original felgene med 225/55-17 enda, så vil tro jeg merker ujevnheter i veien bedre neste sommer da det skal på 275/35-20 eller 295/35-20!! i følge bmw er bilen 20mm lavere med M-sport understell, tror det blir tøft med 20" på denne bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 30, 2010 Share Skrevet August 30, 2010 Godt å høre at m-sport understellet er bedre. Ja, F10 må minst ha 20", den har så store hjul at 21" vil funke også. Men undres litt over dekkdimmen du vil ha, org 20" har jo 245/35/20 og 275/30/20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 30, 2010 Forfatter Share Skrevet August 30, 2010 Godt å høre at m-sport understellet er bedre. Ja, F10 må minst ha 20", den har så store hjul at 21" vil funke også.Men undres litt over dekkdimmen du vil ha, org 20" har jo 245/35/20 og 275/30/20. Jepp du har rett... det var 19" jeg så på det står 245/35-20 og 275/30-20 som det største alternativet i vognkortet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet September 3, 2010 Forfatter Share Skrevet September 3, 2010 Oppdatert med masse nye bilder på side 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 hmm....liiiitt misunnelig Digga utstyrslisten din! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Hvor er motoren? Pen bil! De er jo blitt så store at man trenger 22" for at det skal se bra ut Endelig har BMW en elegant 5-serie igjen... F10 er en verdig arvtager etter E39. Det at man ikke kan se motoren tror jeg må være det eneste skikkelige negative med F10. Jeg synes heller ikke at det store plastikkdekselet over motoren var så mye å skryte av, men ellers er F10 virkelig et imponerende stykke ingeniørkunst. Rent visuelt tror jeg ikke at F10 trenger større felger enn 19"-20". F10 er smartere designet enn E60 med bl.a en lavere midtlinje og det medfører at behovet for enorme felger rent visuelt ikke er like stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2010 litt skuffende at man ikke kan se motoren ja, og det plast dekslet over motor gir litt "billig/enkel løsning" inntrykk.... Neste fredag får jeg montert chip på bilen, blir spennende å se om diesel forbruket blir enda lavere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå