Stoppie_Master Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Jeg er også på "bare" 19" felger, synes det er helt greit å kjøre med det, kjenner ikke nå spesielt forskjell. Jeg har 245/40-19 framme og 265/35-19 bak. Men det er klart, er ikke noe særlig å kjøre nedi slike dødshull. Jeg kjente stor forskjell når jeg putta på coilovers da, bilen flyter ikke akkurat over ujevnhetene lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 nye 5-serien med edc tolererer i mye større grad 20" felger kontra 19" felger på E60 med M-Sportsunderstell. Tom med M understellet på F10'en, er det vesentlig forskjell til det mer komfortable ved benyttelse av 20" felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Jeg har 22tommere.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 F10 med 22", alt for lite gummi til verdagsbruk etter min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Hamann bruker 21" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 21-tommerne så jo ganske bra ut. Passe høyde på bilen også. 22-tommerne er litt for store i mine øyne, men kanskje de ville sett ok ut hvis ikke bilen sto på stylter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 20" er overkill om man verdsetter komforten det er i 5-serien. Har selv "bare" 19" på min 5'er e60, og bilen er ikkje noe serlig å kjøre med tanke på komforten i forhold til slik den var med originale 17"ere . Punktum Men 20" ser bra ut, heilt klart. Men stivt og humpete, ja... Litt vel enkelt å si. Det som er helt klart, er at jo større felger man har, jo viktigre er det mht kvalitet på dekkene. Har man søppeldekk blir komforten elendig. Mao, her gjelder som mange ganger før, du får det du betaler for. Man kan også bestille EDC som tidligre nevnt, da blir det nesten 5 og 7 serie i en og samme bil. Ifht at 5 serien har blitt for dyr ifht 7 serien, så er jeg ikke enig i det. 7 serien koster mer, og har % et større verditap pr år enn hva tilfelle er for en 5 serie. Jo dyrere bil, jo mer verditap, slik er det bare. Hva man foretrekker er selvsagt subjektivt, og jeg har hverken kjørt en F10 eller F01, men uttaler meg på generelt grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 Burde vel egentli gå for 18" med 245 dekk om man skal være fornuftig, med tanke på de utrolig dårlige veiene vi har her i Trøndelag, og det at kona ikke er så nøye med å slakke ned eller prøve å svinge utafor de værste hullene på grusveiene men det blir sikkert 19" uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Burde vel egentli gå for 18" med 245 dekk om man skal være fornuftig, med tanke på de utrolig dårlige veiene vi har her i Trøndelag, og det at kona ikke er så nøye med å slakke ned eller prøve å svinge utafor de værste hullene på grusveiene men det blir sikkert 19" uansett Derfor jeg ikke tok noe større enn 19" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Gratulerer med nydelig bil. Liker den sinte fronten på F10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 Takk for det må si jeg er ganske fornøyd med bilen, bortsett fra noe tull med webasto, softclose og batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajoe Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Jeg husker min aller første bil. En 1977" Opel Ascona B. Den hadde datidens "værstingdimensjon" i dekk. 205/60-13. Det var tøft dengang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 tore: Gå for litt store hjul du! F10/F11 spiser felger! blir 20" her i gården ihvertfall, kunne sikkert gått enda lengre men frøkna bruker bilen og! 18" er for lite, her er et bilde av vår med 18" og i tillegg med m-pakke. ser enda mindre ut på biler uten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 Jeg har M understellet på min så den er vel noen mm lavere en standar og edc understell... Blir jo nesten ikke gummi igjen på 20" men det er jo klart penere, får se litt når det nærmer seg vår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Ja man ser jo på bildet over her at det ikke går ann med noe mindre enn 18" i alle fall. Men for å unskylde meg selv, så ser mine 18" større ut enn dine på bilde der, er vell noe med at noen felger har høyere kant enn andre, for der man måler 18" er jo i bunnen av felgen? Når man blir vant til store felger, så er det litt rart å se på andre biler, alle andre bruker bare trilleborhjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå