Gå til innhold

min 525da F10, sportsautomat

Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er også på "bare" 19" felger, synes det er helt greit å kjøre med det, kjenner ikke nå spesielt forskjell. Jeg har 245/40-19 framme og 265/35-19 bak. Men det er klart, er ikke noe særlig å kjøre nedi slike dødshull. Jeg kjente stor forskjell når jeg putta på coilovers da, bilen flyter ikke akkurat over ujevnhetene lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

20" er overkill om man verdsetter komforten det er i 5-serien. Har selv "bare" 19" på min 5'er e60, og bilen er ikkje noe serlig å kjøre med tanke på komforten i forhold til slik den var med originale 17"ere . Punktum :)

Men 20" ser bra ut, heilt klart. Men stivt og humpete, ja...

Litt vel enkelt å si.

Det som er helt klart, er at jo større felger man har, jo viktigre er det mht kvalitet på dekkene.

Har man søppeldekk blir komforten elendig.

Mao, her gjelder som mange ganger før, du får det du betaler for.

:mrgreen:

Man kan også bestille EDC som tidligre nevnt, da blir det nesten 5 og 7 serie i en og samme bil.

Ifht at 5 serien har blitt for dyr ifht 7 serien, så er jeg ikke enig i det.

7 serien koster mer, og har % et større verditap pr år enn hva tilfelle er for en 5 serie.

Jo dyrere bil, jo mer verditap, slik er det bare.

Hva man foretrekker er selvsagt subjektivt, og jeg har hverken kjørt en F10 eller F01, men uttaler meg på generelt grunnlag.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Burde vel egentli gå for 18" med 245 dekk om man skal være fornuftig, med tanke på de utrolig dårlige veiene vi har her i Trøndelag, og det at kona ikke er så nøye med å slakke ned eller prøve å svinge utafor de værste hullene på grusveiene :-) men det blir sikkert 19" uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel egentli gå for 18" med 245 dekk om man skal være fornuftig, med tanke på de utrolig dårlige veiene vi har her i Trøndelag, og det at kona ikke er så nøye med å slakke ned eller prøve å svinge utafor de værste hullene på grusveiene :-) men det blir sikkert 19" uansett :-)

Derfor jeg ikke tok noe større enn 19" 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har M understellet på min så den er vel noen mm lavere en standar og edc understell... Blir jo nesten ikke gummi igjen på 20" men det er jo klart penere, får se litt når det nærmer seg vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man ser jo på bildet over her at det ikke går ann med noe mindre enn 18" i alle fall.

Men for å unskylde meg selv, så ser mine 18" større ut enn dine på bilde der, er vell noe med at noen felger har høyere kant enn andre, for der man måler 18" er jo i bunnen av felgen?

Når man blir vant til store felger, så er det litt rart å se på andre biler, alle andre bruker bare trilleborhjul :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...