Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Jeg er ikke noen skarping, noe mine skoleresultater fra barne og undomskolen er tydelige tegn på! Men jeg har aldri vært redd for å jobbe og virkelig stå på, derfor så har jeg tross min alder kommet langt i arbeidslivet allerede! Om man har bra jobb eller ikke avhenger ikke om man er dum eller smart, men om man er villig til å stå på for å nå sine mål! Jeg kjøper dette poenget, men du forstår sikkert hva jeg mener. Det er forøvrig flott at det stadig kan betale seg å stå på... også for de som ikke har 3-5 års universitetsutdannelse og ørten mastergrader. Stå på...
Fredrik 90 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Jeg er ikke noen skarping, noe mine skoleresultater fra barne og undomskolen er tydelige tegn på! Men jeg har aldri vært redd for å jobbe og virkelig stå på, derfor så har jeg tross min alder kommet langt i arbeidslivet allerede! Om man har bra jobb eller ikke avhenger ikke om man er dum eller smart, men om man er villig til å stå på for å nå sine mål! Jeg kjøper dette poenget, men du forstår sikkert hva jeg mener. Det er forøvrig flott at det stadig kan betale seg å stå... også for de som ikke har 3-5 års universitetsutdannelse og ørten mastergrader. Stå på... Joda jeg ser absolutt det poenget!
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Og det sies også at midler i kosmetiske produkter forringer testoteronnivået hos gutter, slik at de prodsuerer østrogen! Vi må med andre ord begynne å gå rundt å lukte svette igjen, slik som vi alltid (i historisk perspektiv) har gjortNå kjenner jeg ikke Danmark's samfunn, det gjør tydligvis du, så da lurer jeg på...er det Norge som likestilling er veldig hypet? For slik jeg ser det kommer ingen sjel i dette land (som styrer skuta) til å godta en slik lovendring. Da vil alle likestillingssaker bli er vits, tror du ikke? Pikene kommer i puberteten 2-3 år tidligere idag enn for 20 år siden og dette mener man skyldes giftstoffer i leker og matvarer. Giftstoffene har åpenbart ikke den samme effekten på gutter... så et øket østrogennivå for pikenes del kan være en plausibel forklaring. Danmark er ikke spesielt langt fremme når det gjelder likestilling... snarere tvert imot. Et evt. lovforslag vil derfor komme fra EU i form av et dekret der hovedpoenget er en reduksjon av trafikkulykker blandt unge mannlige sjåfører. Unge menn er nemlig høyt representert på ulykkesstatistikkene nedover i Europa også.
oddis Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Jeg er med deg på både at jenter utvikling er mye kjappere (fra barneår) enn guttenes og at det burde være adskilte klasser etter kunnskapsnivå/mental alder (noe vi også til en viss grad hadde på ungdomsskolen i visse fag). Dette er jeg spent på å se om går gjennom i Norge, for jeg kan tenke meg mange faktorer som vil bli veldig vanskelig å løse. Til syvende og sist har ikke staten råd til å få alle disse guttene/mennene på jobb/skole i 5 år ekstra. Jeg ser bare på hvilke motdemonstrasjoner som vil komme. Og kvinner kan nok vinke farvel for siste gang til likelønn om noe sånt går igjennom. Tørr nesten å vedde penger på at vi ikke har noe sånn om 5 år. Husk på at du snakker om et land som setter OPP forsikringpremien til jenter fordi likestillingombudet sier det (Og ikke jevner NED premien for begge kjønn... ).
Markus E30 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Dette med at gutter ikke bør få lappen før de er 23 er jeg ikke enig i. I så fall må det være likestilling. Grunnen til at det foreslåes slik forslag for unge menn i dag er jo fordi det er så mye i media. Hver eneste ulykke som er kommer jo i avisa eller i media. Ser det selv her hvor jeg bor, som er et relativt lite sted. Det som ingen får vite er at det er faktisk fler i norge som tar selvmord enn det er folk som dør i trafikken, men det står ikke i avisa dagen etterpå gjør det vel? Hvorfor hører vi ikke da om mange nye tilbud for de som sliter psykisk? Er jo klart trafikkulykker blir et tema når det står i media hele tiden, men der er ikke der det er værst..
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Dette med at gutter ikke bør få lappen før de er 23 er jeg ikke enig i. I så fall må det være likestilling. Grunnen til at det foreslåes slik forslag for unge menn i dag er jo fordi det er så mye i media. Hver eneste ulykke som er kommer jo i avisa eller i media. Ser det selv her hvor jeg bor, som er et relativt lite sted. Det som ingen får vite er at det er faktisk fler i norge som tar selvmord enn det er folk som dør i trafikken, men det står ikke i avisa dagen etterpå gjør det vel? Hvorfor hører vi ikke da om mange nye tilbud for de som sliter psykisk? Er jo klart trafikkulykker blir et tema når det står i media hele tiden, men der er ikke der det er værst.. Men kan du argumentere mot statistikken i både Norge og EU? Unge menn er mer enn overrepresentert når det gjelder alvorlige trafikkulykker.
oddis Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Poenget er at det ikke lar seg gjøre.... hvordan mener du staten skal løse alle konsekvensene? Det kommer nok, men det tar laaang tid å ut/innfase.
Dirty Skrevet September 2, 2010 Forfatter Skrevet September 2, 2010 Hadde det vært slik at man ikke kunne ta lappen før man er 23, så måtte skolegangen vært lenger også. Jeg hadde aldri kunne sitter her i mitt eget hus, ha bilene som står i signaturen min. Og en godt betalt jobb som en 22 åring, jeg er avhengi av lappen i jobben min, og er da ingen som vil ansette en 18 åring når man er avhengi å kjøre rundt i jobben. er jo ikke mange som dør i trafikken i norge i løpet av et år, såklart 1 person er 1 formye. men en viss risiko er det jo med å kjøre bil
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Hvorfor eu? Fordi Norge er pr. de facto mer eller mindre er medlem av EU igjennom EØS avtalen. Det nyeste i denne sammenhengen er at lappen fom. 2013 kun gjelder i 15 år før den skal fornyes... en bestemmelse fra EU. Norge er som kjent duksen i klassen og implementerer EU´s lover hurtigere enn EU landene selv klarer.
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Poenget er at det ikke lar seg gjøre.... hvordan mener du staten skal løse alle konsekvensene? Det kommer nok, men det tar laaang tid å ut/innfase. Jeg mener ikke at staten er kilden til alt som er godt... de rødgrønne mener dette. Jeg stemmer hverken rødt eller grønt. Vel... jeg har ikke stemt på over 10 år fordi Danmark krever at man er dansk statsborger for å kunne stemme til et folketingsvalg (tilsvarende stortingsvalg) og som utflyttet fra Norge har jeg heller ikke stemmerett i Norge. Jeg er imidlertid 100% nordmann og jeg har ingen planer om å skifte statsborgerskap. Danmark får heller klare seg uten min stemme, men er dette et demokrati når jeg har bodd over 10 år i Danmark?
M-Tech Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Ja til 23 års grense for menn Jenter synes jeg kan få ta lappen når de er 18. De fleste under 23 vil selvfølgelig protestere på dette, men det er rett og slett fordi de ikke vet bedre. Jeg kan gjerne innrømme at jeg ikke burde fått lapen som 18 åring. Ikke 20 eller for den saks skyld. Når jeg tenker tilbake på hvordan jeg kjørte er det vel egentlig bare en god porsjon flaks som gjør at jeg sitter her i dag.
Markus E30 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Ja til 23 års grense for menn Jenter synes jeg kan få ta lappen når de er 18.De fleste under 23 vil selvfølgelig protestere på dette, men det er rett og slett fordi de ikke vet bedre. Jeg kan gjerne innrømme at jeg ikke burde fått lapen som 18 åring. Ikke 20 eller for den saks skyld. Når jeg tenker tilbake på hvordan jeg kjørte er det vel egentlig bare en god porsjon flaks som gjør at jeg sitter her i dag. Så når du var noen dager fra å fylle 18 og ferdi med kjøre timer, hadde det vært helt greit for deg å få beskjed om at du må vente 5 år får du får lappen mens alle jentene i klassen din har den?
316 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Ja til 23 års grense for menn Jenter synes jeg kan få ta lappen når de er 18.De fleste under 23 vil selvfølgelig protestere på dette, men det er rett og slett fordi de ikke vet bedre. Jeg kan gjerne innrømme at jeg ikke burde fått lapen som 18 åring. Ikke 20 eller for den saks skyld. Når jeg tenker tilbake på hvordan jeg kjørte er det vel egentlig bare en god porsjon flaks som gjør at jeg sitter her i dag. Det gjelder deg, tror du det nødvendigvis gjelder alle andre også? Jeg har aldri kjørt noe mer idiot enn hvilken som helst 30-40-50 år gammel mann, og jeg er 22... Dette forslaget er latterlig, og det kommer aldri til å bli gjennomført.
Tom K Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 staten har vel gjort mye som er latterlig før ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå