Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man blir åpenbart en bedre fører av å ha kjørt bil før man er 16! det er det ikke tvil om! Jeg har kjørt bil siden jeg var 10 år og på veien(I indre bygder selvsagt) siden jeg var 13 og det første min kjøreskolelærer sa til meg etter første tur var "Du har i allfall kjørt mye bil før, dette kunne du jo mer enn godt. Du har til og med lagt deg til vaner som en hånd på rattet, kutting av svinger og litt for høyt tempo i bysentrum" 8)

Når det gjelder saken så er jo sånt ufattelig trist! En ung jente som hadde hele livet foran seg blir revet bort sånn pga en annens uforsiktighet. Han kjørte sikkert ikke på henne med vilje men farten er det ingenting å si på, det er en grunn til at vi har fartsgrenser i dette landet. Man skulle egentelig miste retten til å kjøre bil på livstid etter en sånn ulykke!

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jo, men det er nettopp derfor det hadde vært genialt med en ordning der bilbaner/større plasser med svinger hadde vært åpne til alle døgnets tider og GRATIS, med litt regler så ville det ført til at mange hadde blitt bedre til å kjøre og de hadde roa seg litt når de får lappen.

si meg.. hvorfor iallverden skulle folk overholdt de reglene når de ikke engang overholder reglene på veien?

senest i går kveld på tur fra oslo til hamar etter og ha henta en kompis ble jeg forbikjørt 11 ganger der det var dobbel sperrelinje.. 2 av gangene var det veiarbeid på stedet.. kasta meg etter den ene som var drøyest og fikk notert type farge og skilt og ringte inn en varsel til politiet.. hadde ikke både jeg og bilen imot bråbremsa hadde det gått rett til helvette..

Skrevet

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/dodenpa ... 48545.html

Synes denne setter det litt i perspektiv hvordan det må være for personen som er skyld i ulykken, uten at jeg selv har vært i denne situasjonen. tror nok 90 dager i fengsel og er mer enn nok til å bli husket for livet, og at vedkommende uansett har fått en brutal lærepenge.

Forøvrig virker det på meg som om ulykken skyldes at han prøvde å svinge akkurat i det marktrykket var sterkt redusert over bakketoppen, ikke akkurat uvanlig det. Merkelig at det ikke ble påpekt nærmere?

Skrevet

Synes denne setter det litt i perspektiv hvordan det må være for personen som er skyld i ulykken, uten at jeg selv har vært i denne situasjonen. tror nok 90 dager i fengsel og er mer enn nok til å bli husket for livet, og at vedkommende uansett har fått en brutal lærepenge.

Her er en blogg som handler om noe av det samme, bare i Storbritannia.

http://prison-diary.blogspot.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...