Gå til innhold

Fikk to brev fra Satans Vegvesen i dag....F***

Anbefalte innlegg

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvordan vet du at du er angitt av andre? Og ikke bare at det er en politimann som leser Bimmers.no? eller andre forum hvis du er medlem der...

Skrevet
Det forklarer jo ingenting av hvorfor dem skal ha 320en inn. Den er jo spenn hakki orginal, med automat til og med!

Nå er det ekstremt mange bimmere som er "bare" det og det rundt omkring. At 320'n din er orginal vet ikke bt noe om. For alt de vet så kan den være ombygd til v12 maskin.

Det må jo være noen som er grinete på deg som har tystet. sinte naboer som er lei bråkette eksos f.eks? eller noen som mener du grisekjører i nærområdet osv osv...

Skrevet

Jeg tror ikke de trenger å ha kommet fra tips fra publikum.

Du har egen prosjekttråd, og har stilt opp på mye forskjellige stevner / utstillinger. At det er en eller annen BT ansatt som har vært der, det kan du banne på.

Dette er noe av grunnen til at jeg er EKSTREMT restriktiv med prosjekttråd, og ikke hverken legger ut clues til hva jeg henter, hvor jeg bor, hva skiltnr mitt er, hva bilens opprinnelige modell var osv. OG, jeg registrerer mine biler på min far, for uten bruksbilen, som er kliss orginal. Da blir ting verre for dem :)

Jævla surt dette Larsen. Det blir en lang vinter med skruing skjønner jeg :(

Skrevet

Jeg tror nokk at det er på motoxpo greiene i bergen politiet/BT har sett bilen din og navnet, jeg var der og kikka på fredag før de åpna å da var det politi ute der og surra, du hadde skilt på bilen bak også om jeg ikke husker rett å fult navn sto i ruta. Så har de sett du har en til bil registrert på deg å de vet jo ikke om den også er ombygd eller orginal, så da vil de vel se den også.

min påstand =)

Skrevet

Har lurt litt på sånne scenarioer som du har havnet oppi...hva om du har en bil som blir innkallt til kontroll,men står for øyeblikket uten motor eller med defekt motor/gir slik at den ikke går for egen maskin,har de hjemmel for å kreve at du kommer med den på bergingsbil eller biltilhenger/sleping f.eks?? Noen har jo endel mil til sine lokale SV stasjoner. Og en har jo jobb som en må møte på til daglig,og gjerne dårlig anledning til slike transport-prosjekt...hva kan de egentlig kreve?

Greitt nok at viss du ikke fremviser denne vil den bli begjært avskiltet,men er liksom det "that's it" eller??

Ofte lurt på dette i samtaler med andre som har,eller har hatt ikke-godkjente biler..

Skrevet

Har man skilt og blir innkalt, så skal man stille til avtalt tid/kontroll med bilen.

Om man har maskinelle problemer eller andre problemer med kjøretøyet som gjør det umulig og stille til kontroll, er forsåvidt noe BT gir lett faen i, som igjen er en selvfølge og helt logisk.

Det resulterer selvsagt i en avskilntings begjæring på kjøretøyet, grunnet ikke stilt til teknisk kontroll, noe som er helt normalt.

I en slik situsjon ville jeg personlig avskiltet bilen selv, og foretatt alt av nødvendig arbeid for at bilen skal tilfredstille en teknisk kontroll, og da bestilt time og foretatt denne.

Om det seg være utskifting til orginal motor/fjerning av turbo osv, eller gå mølla gjennom, og godkjenne bygget, for så og fullføre teknisk kontroll i samme sleng kommer jo helt ann på hva man velger selv.

En ting er sikkert, og det er at om du ikke har hvert innblandet i ulykke med bilen, så er det bare og plukke av skilter for og vinne tid.

Uregistrert bil råder dem ikke en dritt over såfremt det ikke ligger juridiske årsaker bak innkallingen.

Dette er hva jeg ble fortalt etter en lengre samtale med BT/SFOR eller hva pokker det heter nå, i forbindelse med godkjenning av den første e34 turboen jeg hadde for ca 5 år siden.

Skrevet

Står det hvorfor du blir kalt inn?

Jeg er 79% sikker på at biltilsynet i Bergen ikke hadde brydd seg om motoren så lenge alt annet var i orden. Men det kan kanskje bli vanskelig nok å godkjenne felger og understell?

Skrevet
Det forklarer jo ingenting av hvorfor dem skal ha 320en inn. Den er jo spenn hakki orginal, med automat til og med!

Offentlige organer tenker veldig firkantet: Hadde du i tillegg hatt en hvitmalt Peugeot Partner 1997-modell også registrert i ditt navn, hadde jeg ikke blitt overrasket om den ble innkalt også.

Jeg hadde gitt blanke om en fyr hadde bolt veddeløp hesten sin...Hans sak...

Dyremishandling er ingen privatsak. Sleng fyren i fengsel og kast nøkkelen, sier jeg. :x

I en slik situsjon ville jeg personlig avskiltet bilen selv, og foretatt alt av nødvendig arbeid for at bilen skal tilfredstille en teknisk kontroll, og da bestilt time og foretatt denne.

Om det seg være utskifting til orginal motor/fjerning av turbo osv, eller gå mølla gjennom, og godkjenne bygget, for så og fullføre teknisk kontroll i samme sleng kommer jo helt ann på hva man velger selv.

Dette tror jeg er et veldig godt råd - i alle fall hva jeg selv ville gjort i en lignende situasjon. :)

Skrevet

Med tanke på både meg selv, og eventuelt verkstedet som muligens kunne ha oversett en eventuell turbo, så er nok det veien og gå, og da spesielt dersom det er snakk om en etterkontroll rett etter en eu godkjenning ja.

Skrevet

Sett inn en 318is motor da vel, eller S14, men det har du vel ikke. Jeg solgte min nå også, ellers kunne du lånt den.

Men å ha en 318is motor, gir og div på lur til din bil er nok lurt.

Skrevet

på eukontroll må bilen kunne gå for egen maskin ihvertfall, har jeg fått høre... men lurer litt på det med, hvis det skulle bli innkalling til teknisk :P

Skrevet
på eukontroll må bilen kunne gå for egen maskin ihvertfall, har jeg fått høre... men lurer litt på det med, hvis det skulle bli innkalling til teknisk :P
Har man skilt og blir innkalt, så skal man stille til avtalt tid/kontroll med bilen.

Om man har maskinelle problemer eller andre problemer med kjøretøyet som gjør det umulig og stille til kontroll, er forsåvidt noe BT gir lett faen i, som igjen er en selvfølge og helt logisk.

Det resulterer selvsagt i en avskilntings begjæring på kjøretøyet, grunnet ikke stilt til teknisk kontroll, noe som er helt normalt.

Hva var det du ikke fikk svar på her da?

Skrevet

Jeg har en kompis med Opel Kadett C som ble innkallt til BT for visning. Det var på grunnlag av bilder som lå ute på nettet... (opel forumet) :roll: Tyder kanskje på at BT ansatte driver å snoker på div forum. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...