Gå til innhold

Det kan lønne seg å kjøre pent!

316
 Share

Anbefalte innlegg

Så lenge man ligger i fartsgrensen, så er det alltid bil nr.2 som skal slakke av litt! Er han som bryter loven så fort han bryter fartsgrensen for å kjøre forbi! Så sant det ikke er 2 felts, og du ligger i venstre feltet og kjører saktere enn de i høyre! Hater sånne bilister!

I vegtrafikkloven står det også at man skal verdes varsomt og ikke hindre annen trafikk unødvendig. Vil du si at du overholder dette om du bevist hindrer noen i å kjøre forbi?

Det eneste du oppnår med slik kjøring er at det oppstår farlige situasjoner og du kan miste lappen din. Med vanlig råkjøring kommer du i hvert fall fortere frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fordi du ikke har noen rett til å diktere hvilken hastighet andre skal kjøre i. Ved å hindre forbikjøringen bryter du loven og skaper farlige situasjoner.

Jo flere ganger du hindrer forbikjøringen, jo større horn i pannen får han som ligger bak. Det ender som regel med at han tar større sjanser for å komme seg forbi.

Du må gjerne prøve det samme på meg, jeg ringer til politiet og rapporterer brudd på veitrafikkloven og drapsforsøk.

Før var jeg redd for å møte deg på en bensinstasjon, nå er jeg redd for å møte deg på veien også.

For å forstå situasjoen litt bedre så burde dere egentelig vite litt mer om bla strekningen og forhold! Strekningen er en veldig svingete strekning med kun 3 til 4 gode forbikjørings sletter! Jeg ligger i godt driv på fartsgrensen da jeg ser i speilet at en hvit jalla Volvo 240 stasjonsvogn kommer kjørende forbi bilene i vilfart bak meg, jeg håper der og da at han legger seg bak meg fordi det kommer en buss i mot! Det så ut som han hadde tenkt seg forbi meg også så jeg gjør meg klar til å bremse for dette blir på håret, men så ombestemer han seg og hiver seg inn rett bak X3en jeg kjører. Nå begynner en del av strekningen med mye svinger, bakker, tuneller og fotobokser så jeg holder meg på fartsgrensa! Han bak ligger nå og i de neste mila så nærme at jeg noen ganger ikke kan se framlysa hans en gang , jeg singnaliserer med noen blink med nødblinken, pumper forsiktig på bremsa og tar også en kickdown (for så å legge meg på fartsgrensen igjen) for å demonstrere at han ligger for nære! I løpet av denne strekningen så vurderer han flere skummle forbikjøringer men som han dropper da de blir på håret og bilen hans for dau! Men så kommer da en lang og oversiktlig slette uten trafikk i mot, jeg er nå irritert til opp under taktrekket! Volvoen kommer og X3en setter "hardt mot hardt" og drar såpass ifra at Volvoen ikke kan annet en å legge seg inn igjen, det samme gjør jeg på neste slette! Gir såpass på at de ikke klarer å ta igjen forspranget mitt før jeg legger meg på fartsgrensen når sletta er slutt. Dette er to sletter relativt kort etter værandre, og de er begge oversiktlige og var uten trafikk selv om det ikke forsvarer mine handlinger! Jeg har nå også tatt igjen annen trafikk og legger meg rolig på fartsgrensen igjen fordi vi nå nærmer oss onkel blå, og resten kjenner dere til fra over her! De raser forbi meg og en hel haug andre biler, legger seg inn for motgående trafikk og hiver seg ut igjen! Før de står på bussholdeplassen med fire Politibetjenter rund seg :wink:

Blei det litt klarer nå eller er jeg fortsatt en landsforæder i klasse med Quisling og Treholt? :roll:

jøøsses fredrik, skal sei du skaper blest her!!

skjønner deg veeldig godt om hvorfor du gjorde det!

men hvor lurt det er for en og enhver bestemme selv!

synes det var litt festlig for det var sikkert en kødd som fortjente det, men dog ser jeg hvordan det kunne blitt en trafikkfarlig situasjon!

Litt blest må man skape selv om det er høyst ufrivillig! Du vet det er ikke alle som har like lett for å forstå ting her! Men at X3en jeg kjørte var demobilen på jobb er hysj hysj! :wink: Det Glenn ikke vet har han ikke vondt av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du inrømmer jo her at du bevisst hindret han i å komme forbi deg på to oversiktelige sletter. hadde du latt han komme forbi her, så hadde han ikke lenger liggi bak deg og irritert deg... :roll:

Ja jeg hindret han bevisst i å komme forbi, rett og slett fordi jeg blei forbanna! Hadde jeg ligget under fartsgrensen hele tiden så hadde jeg selvsagt sluppet han forbi, men når man ligger på fartsgrensen og til og med litt over og stadig har en i ræva så får man tilslutt nok! Jeg kunne ha sluppet han forbi på de nevnte langstrekka men der og da så blei det bare ikke sånn! Ikke alltid man er fornuftig i irritert tilstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du inrømmer jo her at du bevisst hindret han i å komme forbi deg på to oversiktelige sletter. hadde du latt han komme forbi her, så hadde han ikke lenger liggi bak deg og irritert deg... :roll:

Ja jeg hindret han bevisst i å komme forbi, rett og slett fordi jeg blei forbanna! Hadde jeg ligget under fartsgrensen hele tiden så hadde jeg selvsagt sluppet han forbi, men når man ligger på fartsgrensen og til og med litt over og stadig har en i ræva så får man tilslutt nok! Jeg kunne ha sluppet han forbi på de nevnte langstrekka men der og da så blei det bare ikke sånn! Ikke alltid man er fornuftig i irritert tilstand!

hehe, nei det er ikke allti man er fornuftig når man blir irritert, og jeg skjønner godt at du ble irritert. vi har som sagt gjort noen tabber alle mann i trafikken, og de som sier noe annet lyver.

det eneste jeg sier er at i den nevnte situasjonen her synes jeg at du handlet lite gjennomtenkt, og ikke at jeg kritiserer deg som person eller sjåfør forøvrig. jeg regner med at det er flere i denne tråden som har samme synspunkt, selv om det kommer gloser i flere format her. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ligger i fartsgrensen, så er det alltid bil nr.2 som skal slakke av litt! Er han som bryter loven så fort han bryter fartsgrensen for å kjøre forbi! Så sant det ikke er 2 felts, og du ligger i venstre feltet og kjører saktere enn de i høyre! Hater sånne bilister!

I vegtrafikkloven står det også at man skal verdes varsomt og ikke hindre annen trafikk unødvendig. Vil du si at du overholder dette om du bevist hindrer noen i å kjøre forbi?

Det eneste du oppnår med slik kjøring er at det oppstår farlige situasjoner og du kan miste lappen din. Med vanlig råkjøring kommer du i hvert fall fortere frem.

Så lenge jeg holder farten så gjør jeg ingenting ulovlig. Jeg bremser ikke ned bare fordi en bil bak meg vil forbi! Han må gjerne kjøre forbi hvis han vil det, uten at jeg skal hindre han! Men jeg gidder ikke bremse ned for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg holder farten så gjør jeg ingenting ulovlig. Jeg bremser ikke ned bare fordi en bil bak meg vil forbi! Han må gjerne kjøre forbi hvis han vil det, uten at jeg skal hindre han! Men jeg gidder ikke bremse ned for dem!

Greit nok, men om du leser igjennom tråden handler det om en (fredrik90) som prøvde å hindre noen i å kjøre forbi ved å gasse på og så bremse ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men om du leser igjennom tråden handler det om en (fredrik90) som prøvde å hindre noen i å kjøre forbi ved å gasse på og så bremse ned.

Det kan jeg være enig at ikke er det smarteste, selvom jeg av og til kan bli sykt irritert på biler som ligger 20 cm fra bakfangeren min når jeg ligger i fartsgrensa! Men som noen sier her inne, at de bremser ned og blinker inn til siden for at en eller annen 18 åring med pappas bil skal fise forbi. Hvis de absolutt vil forbi får de klare det på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :lol: Sånt er gøy!

Hadde en gang noen bygdetulliger bak meg i en Volvo 240 som lå og pressa på gamle E18 mellom Lillesand og Grimstad! Kjørte selv en X3, og hadde bare en halvtime tidligere sett at det var kontroll da jeg kjørte motsatt vei(ellers så hadde jeg jo vist de hva 177 diesel gamper var gode for :wink: ). Så da bestemte jeg meg for å provosere dem litt, og ga på hver gang de prøvde å kjøre forbi sånn at de ikke kom forbi! Så da de etter to mislykkede forsøk på å kjøre forbi meg kom til sletta hvor jeg visste Onkel blå sto sa la jeg meg pent i 75 km/t i 80 sona, Volvoen raste forbi meg med et triumferende tut og forsvant bortover sletta og tok forbi flere biler! Og på busslomma lenge borte, var de stoppa! :twisted: Og jeg kunne ikke dy meg! og ga ett lite triumferede tut igjen i det jeg passerte! Moohahahaha! :lol::mrgreen:

Fanken som jeg koste meg da!! :applause:

Og dermed har Fredrik 90 demonstrert for oss alle hva slags innleggt man skal skrive hvis man ønsker respons på innlegget. :lol:

Men helt ærlig, så liker jeg ikke folk som slipper meg forbi :o

Du får trøste deg med at det er ikke sikker de ønsker å slippe deg forbi, men gjør det bare fordi loven tilsier at man skal slippe fram og ikke være til hinder for raskere trafikk... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt værste jeg vet, er folk som ikke bremser ned, og gjør det lettere for meg å ta forbikjøringer når jeg ligger på siden av dem, og må virkelig TRØ til med hestekrefter for å sliite meg fordi, på en eller annen stakkars liten strekke det er så alt få av.. Ser virkelig ikke problemet med å slippe biler forbi? Om dem vil RÅKJØRE er det vel demmes sak? Er jo ikke noe rallyløp der det er om å gjøre og komme først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke problemet med å slippe biler forbi? Om dem vil RÅKJØRE er det vel demmes sak? Er jo ikke noe rallyløp der det er om å gjøre og komme først.

Nettopp - påfallende mange ser ut til å se på seg selv som selvoppnevnte politifolk som skal passe på at absolutt ingen kjører fortere enn dem selv. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Å når du kjører for fort og bryter reglene hvorfor skal vi da bremse for deg når du allerede er en farlig trafikant? Å har du ikke motor til å kjøre forbi så kjører du ikke forbi heller. Det er jo logisk.. Med mindre strekka er 2-3km med fri sikt så du kommer forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Å når du kjører for fort og bryter reglene hvorfor skal vi da bremse for deg når du allerede er en farlig trafikant? Å har du ikke motor til å kjøre forbi så kjører du ikke forbi heller. Det er jo logisk.. Med mindre strekka er 2-3km med fri sikt så du kommer forbi.

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er tusenkr-spørsmålet.. hvorfor er det mange sjåfører som ligger i fartsgrensa/evt litt under, for så å bryte den med 20km 200m lengre bort, der faktisk vi har tenkt å kjøre forbi?

gi meg et godt svar nå, dere som hater oss som ligger på fangeren..

jeg ser ingen annen grunn enn at disse bilistene består av samfunnets bunnslam intelligensmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...