Erebus Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 hjelper modern litt med å bytte ut bil nå, hun har en Audi A4 B7 2.0 TDI quattro 170 manuell S-line 2007 modell, og vil gjerne bytte ut i en BMW. Anbefalte henne en E60 525d m-sport LCI facelift 197 hestern, har noen her inne prøvd denne? Hvordan er den med tanke på ytelser, komfort osv? Tips og hjelp til evnt alternativer, hva slags utstyr den bør ha osv mottas med takk
Jan Tore Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Satt på med en slik som går som taxi her i byen. Veldig comfy bil med flott interiør. Virket som en veldig potent motor også. Man får selvfølgelig ikke "følt" ordentlig på bilen når man ikke kjører den, men jeg ble i hvert fall frista
Ostnes Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Faren min har en slik, 2008modell 525xdat, m-sport og sportsinteriør i beige skinn. Jævlig god bil, kjørte tur-retur Ålesund - Oslo med den i fjor, og da jeg kom oppigjen til Ålesund ville jeg egentli bare snu nedigjen Den har gått noen og 70.000km nå, uten andre problemer enn at camberen på et bakhjul var litt skeiv. En gang skal jeg ha meg en lignende bil.
Fredrik 90 Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Har kjørt en del med en 525xd og kan bare anbefale vogna på det varmeste! Flott og sterk motor som har et gjevnt og fint skyv hele veien, nydelig bil å kjøre enkelt og greit! Bruker litt diesel men så er jo også yttelsene deretter! Ellers flott bil med topp comfor, masse plass og et deilig design! Dette er derimot en langt større bil en A4en så det er noe å være obs på, man føler veldig mye til bilens størrelse i denne vogna! Ikke akuratt snerten i bytrafikken, men heller ikke noen sak å manøvrere med PDC da!
justemann Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Eg har logga mange timar bak rattet i ein 525da x-drive 09 modell, dog ikkje m-tech. Motoren kan anbefalast på det sterkaste. Den verkar å vera sterk på låge turtall, og misser heller ikkje krafta før girskifte.Det er ikkje mange dieselmotorar som inspirerar til "seine" girskift, men det er absolutt tilfellet her. Når det gjeld kva for utstyr som kan sjåast som eit "must" er jo det ein svært subjektiv affære. For min del er dei aller viktigaste momenta for trivsel det eg sit i, og det eg held i. Altså vil eg vektleggja komfortseter og sportsratt. Vidare er det vel slik at "dingsar" og gadgets alltid er kjekt? Til dømes vert det aldri det same med ein konvensjonell cruisecontrol etter å ha hatt ein aktiv som føl bilen føre deg. Høve til å kopla telefonen til bilen er jo også kjekt. Som sagt er dette med utstyrsnivå særs subjektivt, og sjølvsagt styrt av innhaldet i lommeboka. Det beste rådet er kan henda å prøva seg fram. Prøv ein bil med komfortseter og ein med sportseter og/eller standardseter. Prøv ein bil med automatgir og ein med manuelt. Prøv ein blå bil og ein rød bil ... Osb osb... Eg ser at mora di har quattro på sin noværande bil. Då ville eg ha prøvd ein 525 med X-drive. Etter mange mil i vinter på varierte vestlandsvegar på alt frå slapseføre til store snømengder har eg berre lovord om systemet!
justemann Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Bruker litt diesel men så er jo også yttelsene deretter! Ellers flott bil med topp comfor, masse plass og et deilig design! Eg har motsette erfaringar frå denne bilen/motoren. Gjennomsnittleg forbruk på drosjekøyring (alt frå "bondevegar" til europavegar) ligg på omlag 0.6-0.7. Dersom eg er svært forsiktig med gasspedalen får eg forbruket ned i omlag 0.5 på svingete og kuperte vestlandsvegar (mellom 50- og 70 km/t). (Data henta frå køyrecomputeren) Til samanlikning er forbuket på Mercedes sin 3 liter V6-CDi (E280CDi) omlag 10-20% høgare på tilsvarande køyring. Heller ikkje på den nye E-klassen (W??? - E220CDi) får eg forbruket tilsvarande langt ned som i 525'en.
Saltkjelen Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Som det går igjen over er motoren i denne svært fin og potent. God kraft, samtidig som den er forholdsvis beskjeden på forbruk og fantastisk sekserlyd. Av utstyr vil jeg mene at Komfortseter, panoramaglasstak, xenon, navi bus/prof, bluethoot og HiFi er et soleklart krav. Deretter er resten bare pluss.
Erebus Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2010 import kan være en ide, ser strøkne full M-sport comfort/sport stoler osv 2007 LCI facelift automat med 35-60.000 KM ligger på rundt 24-26.000 euro i tyskland... med 200.000 i avgifter ca ender man på drøyt 400.000 blank...men så var det all jobben med å importere da..
Erebus Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2010 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/print ... Popup=true http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/print ... Popup=true dere er jo mer kompetente enn undertegnede i forhold til meg når det gjelder denne modellen ,vet ikke hvilken av disse som fremstår som mest interessant, men begge ser ut som den oppfyller de fleste kriterier.. Kilometer er litt av betydning for videresalg osv så lette etter noen med litt lav km stand...
Saltkjelen Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Den nederste ser ut til å ha en del mer utstyr (f.eks komfortseter og Head up Display) samtidig som at dette er en 2008 modell. Jeg verdsetter komfortsetene så høy etter å ha hatt det i min tidligere 2008 E61, så for min del er det en viktig faktor og jeg ville trolig derfor ha kjørt på for sistnevnte. At den er nyere er jo også en bonus.
justemann Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Den nederste ser ut til å ha en del mer utstyr (f.eks komfortseter og Head up Display) samtidig som at dette er en 2008 modell. Jeg verdsetter komfortsetene så høy etter å ha hatt det i min tidligere 2008 E61, så for min del er det en viktig faktor og jeg ville trolig derfor ha kjørt på for sistnevnte. At den er nyere er jo også en bonus. Eg kan òg skrive under på at komfortseter er alfa og omega!
Erebus Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 da fikk vi et tilbud fra dinbilpartner på denne bilen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/print ... Popup=true Netto forhandlerpris: (betales i EUR 29079) 233781,- Transport og full registrering 7625,- Innførselsmoms 58865,- Engangsavgift 154337,- Skilter 100,- Konsulenthonorar 9900 Totalt: 464.000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå