Gå til innhold

Kjøpsråd BMW diesel (525 tds vs 525d veistøy etc.)

Anbefalte innlegg

Skrevet
  e53 x5 skrev:
525tdsa ville eg styrt klar var eg deg,en mer masete automatkasse skal du lete lenge etter. den girer opp og ned i ett sett...

Automatgirkassen er vel en 4trinns med overdrive (heter d det?), den slår ikke inn før passert ca 90km/t og den kan være litt masete om man ligger i kø og farten pendler +/- 90km/t over lengre strekninger men ellers vil jeg nå si at den er rimelig grei.

Skrevet

disse kassene er 5trinns med lockup. lockupen som slår inn rundt 90 som du sier. legger inn myyye tidligere på 740n :D glider avgårde bare den

• 2 months later...
Skrevet

525 TDS er MYE stillere og finere på støy enn den nyere 525D !!

En kompis har TDS og jeg har D så det kan jeg skrive under på ;-) Misunner lyden i hans motor!

Skrevet

Forkammer motorer har generelt penere gange enn direkteinnsprøytede.

forøvrig bump av en gammel tråd.

har trådstarter kjøpt bil da?

• 10 months later...
Skrevet
  space-ace skrev:
jeg var meget godt fornøyd med min tds. den var 97 og hadde originalt xeon,regnsensor, m-understell,multif.ratt, sportseter, manuell og chip osv.. var bra bett i den men kom liksom ikke før 2000rpm, men dro til gjengjeld godt oppover registeret. ikke slik som de fleste commonrail motorer som taper seg over 3500 rpm osv..

den var ganse stille også. kjøp noen gode dekk og prøv å finn en med dobble vinduer (jeg har dobble ruter på e38n. det er genialt). sportsetene synes jeg er helt fantastiske, ellers er comfortsetene greie.

vet ikke helt hva jeg hadde valgt i dag men prøv flere motorer er mitt tips. tdsn er jo kjent for å være meget holdbart iaffal, som jeg har hørt. motoren ble og solgt til opel og landrover

Kan vell også slenge på en bekreftelse på at TDS`n holder uttrolig lenge. Har kjørt min i vell tre år nå. Passere 500.000km i juletiden ;)

Kjørt alle servicene på samme sted EMM sport i Trondheim, det hadde også den tidligere eieren gjort.

Skal du ha en god og feilfri bil kjøp E39 TDS

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...