kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Min gamle E36 coupè. Mange som syns det er helt grusomt, men jeg likte det. Hæ? Var dette individual?? Hehe, langt ifra en induvidual!! Ikke i nærheten engang.. Folk misforstår helt dette tror jeg.. Du har dessvere misforstått dette helt, smak litt på ordet individual.. De er altså kunden som bestemer. Vill han ha mye rosa detaljer så får han de, men han må betale ekstra og de blir en individual bestiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Selvsagt er det individual! Man kan jo velge selv hvor mye man gjør ut av det, E36 ble uansett ikke levert med røde interiørdeler som std el som en del av utstyrspakkene... Halvor sin bil er fin den, men flesteparten av delene er jo mtech, så det zhillen(?) mener at skal være på en individual får man jo i en vanlig utstyrspakke... Om man sjekker utstyrslisten så finner man raskt fasiten, jeg kan sjekke imorgen om dere sender en pm;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Trodde man måtte ha en liten metall bit,hvis man hadde individual.Sånn som det virker for meg,kan man jo bare gjøre noen inngrep å kalle det hva man vil,som mange gjør når dem legger ut til salgs eller lager en tråd om bilen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Visst en har regnummer eller chassinummere, så er det ingen problem å finne ut om bilen er Induvidual eller ikke Mange biler som bare har små forandringer som er individual biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Nå skal jeg overhodet ikke uttale meg som en ekspert her, det hender at også jeg tar feil i noen tilfeller MEN; dersom noen tror at Individual-utgaver kun kommer med M-tech / M-Sport detaljer, så tar en grundig feil. Så feil som det overhodet kan tas. En Individual-bestilling trenger ikke å være annet enn at en ønsker tofarget interiør, spesielle interiørlister eller rett og slett ønsker en unik farge på deres nye bil. Andre utstyrsvalg, som M-Tech, helkryssede utstyrslister o.l. teller ikke for en Individualbestilling. Derimot, ved enkelte Individual-detaljer kreves det at du også velger andre tilleggsvalg. La oss dermed ta noen eksempeler: **************************************************************************************** Eksempel 1 : Dette er bilder av min tidligere BMW 330xdA med automatgir og komplett Individual-pakke av Komposisjon 2: Utvendig farge heter Blue Onyx metallic, mens innvendig farge er Syrah Blue. Da dette er Komposisjon 2, inneholdt pakken følgende: 490 - BMW Individuallakk (Farge Blue Onyx metallic) 778 - Innstigningslister med BMW Individual-betegnelse 940 - BMW Individual interiørlister (Type Vallnøtt Amarone) 940 - BMW Individual skinnratt med innfelt edeltre intarsia 940 - Gulvmatter i velour med kanter i skinn i samme farge som setetrekket I tillegg kom utstyrskod Z1XX, interiør av type BMW Individualskinn av Merino - utvidet omfang i farge Syrah Blå Innhold i BMW Individualskinn Merino: - Forseter og bakseter inkludert hodestøtter - Baksiden av forsetene - Armlener i dører og midtarmlene - Dørtrekk - Innvendige dørhåndtak - Sidene av midtkonsollen Dersom en kombinerer dette med "Sportsseter for fører og forsetepassasjer", leveres setenes siderpanele og hodestøtter i spesiell kontrastsøm "BMW Individual Sports Weave" Dersom bilen hadde hatt M-Sportspakke, ville følgende deler ikke kombineres: - 778 - Innstigningslister med BMW Individual-betegnelse - 940 - BMW Individual skinnratt med innfelt edeltre intarsia - 2M0 - BMW Individual lettmetallfelger, V-eke 152 I (18") Ved bestillelse av dette, måtte en også bestille utstyrskode 423 (Velour fotmatter), 249 (Multifunksjonstaster på rattet), 255 (Sportsratt), 520 (Tåkelys), og 775 (Individual antrasitt taktrekk) I tillegg ble det anbefalt at en kombinerte dette med kode 760 - BMW Individual Shadow Line høyglans, noe som for øvrig ikke ble gjort på denne bilen. En ser dermed at en ikke er nødt til å bestille M-Tech, da utstyrsvalg som følger med i den pakken ofte erstatter Individual-tilvalg. Pristillegget for kun Individual-pakken var her kr 75.900 **************************************************************************************** Eksempel 2: Her vises bilder av min tidligere BMW 525dA M-Sport Individual av Komposisjon 2: BMW Individual DVD: BMW Individual High End høyttalersystem Utvendig farge heter også Blue Onyx metallic, mens innvendig farge er Oxyd Brown. Da dette er Komposisjon 2, inneholdt pakken følgende: Inneholder følgende: - 490 - BMW Individual lakk (Farge Blue Onyx metallic) - 940 - BMW Individual interiørlister (Type Rødbrun eukalyptus) - Z1XX - BMW Individual Merinoskinn med utvidet omfang (Farge Oxyd Brown) I tillegg hadde bilen utstyrskode 752, BMW Individual High End høyttalersystem. Dette lydsystemet var helrått, med digital 9-kanals forsterker med digital lydprossesering (DSP), forsterker på 825 W og 16 high-end høyttalere. Tilleggskostanden for dette var kr 23.300, men kun dette tilleggsvalget, som med også sorte lister rundt vinduene, sotede ruter eller sort taktrekk, er nok ikke tilstrekkelig for å kalle bilen en "Individual"-bil. Denne bilen hadde også den sjeldne utstyrskoden 944, som angir BMW Individual DVD. Dette inneholder følgende: DVD-system for baksetepassasjerer med to 6,5" fargeskjermer. DVD-veksler med plass til 6 DVD i bagasjerommet, to sett hodetelefoner. I tillegg AUX-In inngang for tilkobling av videokamera, digitalt kamera, spillekonsoll mv. Pristillegget for Individual-pakken var her kr 71.100, grunnet kombinasjon med M-Sportspakken. Uten denne ville pakken kostet kr 105.000. DVD-underholdningsanlegget kostet kr 88.500 (noe som det for øvrig ikke var verdt - da er det bedre å ettermontere dette til en brøkdel av prisen). **************************************************************************************** Eksempel 3: Dette er bilder av min nåværendes BMW 330Xi med manuelt gir og komplett Individual-pakke av Komposisjon 2: I tillegg til Individual- i kombinasjon med M-Sportspakken, er det også utført ytterligere "forbedringer". Her ser du de orginale Black Line baklyktene I stedet for de orginale kromnyrene, er disse lakkert i bilens farge for å få et helhetlig look, samt fri bilen fra kromverdenen! Det eneste som kanskje "mangler" nå er å få lakkert bakre diffosor, som opprinnelig er i sort plast, i bilens farge Edeltre interiørlistene levert av BMW Individual er skiftet ut til fordel for Karbonlister fra BMW Performance Utvendig farge heter Azurittsort metallic, mens innvendig farge er Polargrått. Individual trelister er skiftet til fordel for BMW Performance sine Karbonlister. Da dette er Komposisjon 2, inneholdt pakken følgende: 490 - BMW Individuallakk (Farge Azurittsort metallic) 940 - BMW Individual interiørlister (Skiftet til Karbon) 940 - Gulvmatter i velour med kanter i skinn i samme farge som setetrekket Z1XX - BMW Individualskinn av Merino - utvidet omfang i farge Polargrått Da bilen hadde har M-Sportspakke, kun følgende deler ikke kombineres med opprinnelig Individualpakke: - 778 - Innstigningslister med BMW Individual-betegnelse - 940 - BMW Individual skinnratt med innfelt edeltre intarsia - 2M0 - BMW Individual lettmetallfelger, V-eke 152 I (18") Pristillegget for kun Individual-pakken i kombinasjon med M-Sportspakke var her kr 65.700 **************************************************************************************** Her er bilder av andre BMW Individualbiler som har vært solgt videre av Drømmebil AS: BMW M5 Individual - Opal Sort med Platin interiør og Pianolakk interiørlister: Her ser en det omfattendes skinninteriøret med både skinntrukket dasjbord, dørtrekk og midtkonsoll. BMW 730dA Individual - Karbonsort med Karamellfarget interiør og Pianolakk interiørlister BMW 530dA Individual - Karbonsort metallic med Amarone interiør og Amarone interiørlsiter BMW Z4 2.5i - Phönixgul metallic med New England skinn i Sort | Gul og skinntrukkede interiørlister BMW 730dA Individual - Brilliant White metallic med Silverstone interiør og Pianolakk interiørlister Og sist, men ikke minst; BMW 635dA Individual - Mondstein metallic med standard beige Dakotaskinnsinteriør med Amarone interiørlister: Viser også andre bilder av Individual-biler: E93 med Cohibabrunt interiør (komposisjon 1, grunnet setefargen går opp til interiørlistene) E61 i Brillianthvit metallic BMW 6-serie bestilt i spesialfargen Ontario Gold. Etter at denne 6-serien ble laget, var det snakk om at BMW Individual ikke ville tilby denne fargen lengre, da det viste seg å være en svært vanskelig farge produksjonsmessig. Likevle er den opprettholdt som en "BMW Individual"-farge på nye BMW F01/02. Eier ønsket i dette tilfellet å få interiørlister spesiallaget av en tresort fra hans hjemland Hawaii, og flere produksjonsprøver ble laget før BMW individual var fornøyd med resultatet. Som en ser av bildene, er interiøret av en noe uvanlig farge. Alt er skinntrukket, med flotte kntrastsømmer og Alcantara taktrekk. Dersom ønskelig kunne han også få dasjbordet i en annen farge, men da trafikksikkerhet ikke skal gå på kompromiss med eksklusivitet, måtte han da dekke Forskning og Utvikling ved bruk av andre dasjbordfargen enn allerede godkjente farger. Dette ble imidlertidig for dyrt. MEN poenget mitt her er følgende: uansett hva du ønsker, så kan BMW Individual lage det - så lenge kunden betaler! Og det er ingen begrensning av hvor mye eller lite du ønsker å endre. Og kanskje viktigst av alt; det spiller ingen rolle om andre syntes det er pent eller grusomt - så lenge kunden får hva han ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Å javel ja.. Så jeg har det også?! Dummeste jeg har hørt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Å javel ja.. Så jeg har det også?! Dummeste jeg har hørt... Nå skal jeg verken kalle deg eller meg for dum, men slik er saken. Og så vidt meg bekjent, var dette ikke en tråd for kverrulendes barnerumper, men heller en informativ tråd over hvor mye spennedes og ikke fullt så spennendes BMW Individual klarer å trylle frem! Så har du, eller i det minste tror du har, en BMW Individual-bil, kom gjerne med bilder og info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Jeg er ganske sikker på jeg har Individual katalogen for E36 fra 1994 hjemme en plass. mener også det er riktig det med girpose i farger osv. kan prøve og finne den og skanne inn så dere for sett på det gromme man kunne få Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 m6'n der var grusom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Highway61 Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Create your own monster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2010 det er mye vakkert og se her, og ikke minst mye spesiellt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Synes den champagnefargede M6en er pen jeg. Og det er jo en passe lang historie bak den også. http://www.bmwblog.com/2009/10/19/very- ... -metallic/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Å javel ja.. Så jeg har det også?! Dummeste jeg har hørt... Om din 320 ble levert orginalt med det røde vader interiøret så er det nok individual Send meg chassisnr så finner vi raskt ut av det... Om noen ettermonterer røde girmansjetter etc, så blir ikke bilen en Bmw individual.. Dette har kun med hva som org ble bestilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Blir jo som å bygge om fra en individual delebil å over på en ikke individual å kalle den for det,som alle gjør med m3.Er jo bare å kalle det en ombyggd individual hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Grusomt interiør på den siste 6-serien der! Men mye flott man kan få med BMW Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå