Gå til innhold

Den store GT5-tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Er noe krav i en del av løpene, men er litt for åpent syns jeg egentlig. Ikke mange løpene som egentlig er utfordring når du kan velge å vrake i biler. Desverre...

Har nok av LM-biler til låns om du trenger noe enda grommere :wink:

Føles hardt en stund å komme seg opp i level, men når (hvis) du kommer deg til Reb Bull Challenge, så får du MYE xp der. Er vel over 1,5mill xp for gull på hver av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det bare å stille opp med hva som helst i GT? Er det ikke krav til bilene slik som i forza? Mao, man kan stille opp med en superkraftig bil selv i de mer avanserte løpene?

Det er 5 kategorier: Beginner, Amateur, Professional, Expert og Extreme. Alle inneholder 9 cup hver. Alle cupene har sine egne krav. På enkelte kan kun biler med Turbo kjøre. På andre er kun Ferrari tillatt. På noen er det biler før 1979 som gjelder. Andre igjen krever at bilen din har midtmontert motor. Osv. Mange ganger struper disse begrensningene dine muligheter til en helt overlegen seier, men enkelte ganger kan man nesten "jukse litt" ved å stille opp med fullt trimmet bil mens de som kjører i cupen stiller opp med helt vanlige.

En annen ting er også det at på de cupene der alt er tillatt, endrer også bilene du skal kjøre mot seg (til en viss grad). Stiller du opp med en helt versting, så må du kjøre mot andre ekstreme biler også.

Til nå har det vært både og: Noen brett er kjedelige fordi du har tifeldigvis en bil som er mye råere enn røkla, mens andre ganger henger bilen bak deg på 2. plass alltid 0.500 - 1.500 sek! Da blir det så mye mer moro og hodet mye mer slitent :)

Modifikasjonene er i stor grad realistiske, såvidt jeg har peiling. Du kan ikke putte kompressor eller turbo på alt og tallene virker realistiske (bortsett fra vektfjerningen i enkelte tilfeller, som kan bli ekstrem - hvis man ser på allerede lette biler og at de kan få fjerne ca 200 kg!). Effektøkningen på ECU-tuning og eksosmodifikasjoner virker særdeles realistisk, etter biltype (har turbo/ikke turbo osv) og effekt fra før :)

Selv etter modifikasjoner virker bilene realistiske satt opp. Midtmotor biler er fortsatt lettere på nesa enn de med FR layout, og de mykeste slicksene og vinge for aerodynamikk gir faktisk utslag i at bilen ikke skrenser i svingene men heller limer seg så godt fast at den føles litt tyngre å slenge inn og ut av svinger.

Jeg er hvertfall glad for at de ikke lar deg hore opp alt av biler med alle slags biter.

Eksos og Ad|oS: Kan ta det i morgen, øya er sprengt, har spilt i hele dag hehehehe. Får jeg Zonda R eller noe lignende nå kommer jeg til å sette meg til å vinne All Stars (som sikkert tar halvannen time), ikke sunt for en som allerede har dårlig syn ;) En klassisk racer for klassisk motorracer serien på Expert hadde jeg vært takknemlig for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gjort noe på den fronten siden GT4 altså. En orginal smart og en 1000hk turbokonvertert NSX vil jo begge kunne stille i midtmotor med turbo-cupen. Ikke noe gøy for noen av dem vil jeg tro. Snodig at de ikke har puttet inn et rating-system slik forza har, eller iallefall har begrensninger på vekt/effekt og hvilke dekk man kan kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad|os: Har du kanskje Toyota 7? Mangler det ene løpet på Expert, kjedelig å bruke millioner kun for å vinne ett løp...

Hagenisse : Dekkbegrensning er der, men ellers står du ganske fritt.. Kan ikke kjøre med hvilken som helst bil, men ofte en bil som utklasserer konkurentene, om man vil bruke dyrebare penger på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gjort noe på den fronten siden GT4 altså. En orginal smart og en 1000hk turbokonvertert NSX vil jo begge kunne stille i midtmotor med turbo-cupen. Ikke noe gøy for noen av dem vil jeg tro. Snodig at de ikke har puttet inn et rating-system slik forza har, eller iallefall har begrensninger på vekt/effekt og hvilke dekk man kan kjøre med.

Spilte aldri GT4. Hadde de level-rating på den? Nå er det i hvertfall level rating, så du må ha spilt x-antall mye før du kan gå videre fra en cup til annen. Så du kan ikke spare deg rik på å kjøre noen race om og om igjen, for så å gruse alt og alle på de neste brettene.

Det er også så mange forskjellige cuper at man neppe har "best bil" i alle cupene... I dag var jeg helt overlegen i en 430 Scuderia på 1150 kg og ca 650 NA hk, men så stangerte det helt da jeg måtte kjøre en cup mot LeMans o.l. racere...

Totalt sett fornøyd med utfordringene i spillet, at man liksom ofte må tenke strategisk med modifikasjoner, bilvalg ved kjøp og pengebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller må jeg bare fortsette med B-cupen, kjede meg i hjel i en uke, for å vinne noe vanvittig nok (Zonda R) til å kunne ha sjangs videre i Extreme serien......?

du må ta den gran turismo cupen på expert(tror jeg den midterste het?) Gran turismo cupen er den hvite nede i høyre hjørnet.

Min erfaring er dog at om du har en full tunet veyron så trenger du ikke zonda r'n. Den er ikke noe spesielt bedre hos meg ihvertfall... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg spilt meg tommelvond på All Stars med Veyronen!

Vel...

Første og andre brett går bra med Veyron. Du har INGEN rom for fuck up. Jeg satte opp girkassa til toppfart 300, den bunna ut ved 280 km/t. Disse to banene vinner du gull på, hvis du vet hva du gjør og hva du kjører og kjører deretter. Ta dem på rettstrekkene!

Jeg lappet absolutt alle av de 10 rundene på de to første banene med bilene bak på 0,5 sek!! Helt sykt at jeg faktisk vant. Fulgte Ad|oS sitt tips og holdt meg på idealsporet så mye som mulig. De første to banene er så trange at de bilene bak kjørte ikke forbi.

Så var det tur for Ringen. Allerede til nå var jeg sliten i kroppen og huet pga stressa kjøring, men kjørte på. Her dreit jeg meg ut! Glemte å justere tilbake på girkassa!

På de fleste banene kan man med Veyron få et knøtt forsprang (førsteplassen) fra startlinja pga brutal aksellerasjon, men Ringen begynner med en sving etter noen få meter. Her havna jeg på tredjeplass. Så begynte det å gå nedover resten av tiden i cupen... Prøvde sykt hardt å holde følge med de lynraske racerne i svingene, og det resulterte i SYV jævla spinouts underveis :lol: Ble også forbikjørt av TO på siste strekka (toppa ut ved 290 og de andre kjørte forbi i sikkert 320, selv om jeg prøvde å blokkere dem) og EN på vei til mål (en viss Audi ville leke kamikaze-sjåfør, han bare hoppa foran meg, forventa ikke det). Kapra 7. plassen og kjørte på 7:13. Det er det raskeste jeg har kjørt på Ringen noen gang i GT5, og var SVÆRT fornøyd i forhold til antall ganger jeg dreit meg ut men klarte å komme meg litt på bena igjen.

Så var det fjerde banen. Hahaha... Alt går helt fint til jeg bremser litt sent i en sving. Vosj vosj vosj, 5. plass. Jævla lurebane ass... Mange av svingene ligner veldig mye på hverandre og når man er sliten i huet og har fem biler millisekunder bak rompa di hele tiden og er stressa, så skal det ikke mye til for å gjøre en bitteliten feil.... Her oppdaget jeg den helvetes raske Storm Mercedes racern som var så inn i helvete rask at han stakk fra meg flere titalls billengder per runde... Fuuuuck den bilen virker uovervinnelig!

Siste bane, Tokyo. Denne har jeg kjørt sikkert 1000 ganger opp gjennom åra, no problem tenkte jeg. Men på mange av svingene trengte jeg mer bremselengde enn de lette racerne. Banen er også ganske trang. Traff veggen et par ganger pga for høy fart da jeg prøvde å beholde forspranget jeg fikk fra starten, men så dukka Storm Mercedes racern opp og det var bare å se bronzegullet forsvinne...

Fy faen så vanskelig hvis du ikke har en insane bil... Tror jeg lar dette spillet til neste år ;)

Eneste positive var at jeg fikk spart om en del experience poeng. Er fortsatt på nivå 19 men skal prøve meg igjen til uka og uansett om jeg vinner medalje eller ikke så kommer jeg meg til nivå 20 og kan prøve meg på Extreme.

Apropos Extreme, hva venter meg der inne? Veldig nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veyron er fult oppgradert, den funker som ett helvette... Den bilen jeg er virkelig skuffa over er min race modified 09mod zr1. Alle skryter sånn av den, men jeg klarer ikke å vinne noe som helst med en :?

Hmm ? Zr1 har gjoort myye for meg :D

Tok begge "Like a Wind" løpene med den på første forsøk. Eller andre forsøket på den runde bana da jeg ikke klarte å blokkere dem og tappa med ufattelige 0,01s :S

Daytona banen i Like a Wind var ikke noen sak med min 1180 hesters Veyron, bare å ta det piano i svingene og akse ifra på langslettene! MEN den Indy banen er helt umulig med Bugattien, klarer ikke å holde farta oppe å går rett i autovernet i svinene! Har oppgradert den maks med dekk og understell men det hjelper ikke :evil:

Men Monaco banen i det derre Classic race i Expert kategorien var ikke noen sak med 780 hesters og fulloppgradert Buick Spesial 62! Den banen har jeg slitt fælt med, og jeg sliter ennå med Deep Forrest raceway! De bilene der er fanken meg ikke fra denne verden, helt klin umulig å holdefølge i svingene :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult : Extreme, der er litt forskjellig :) Like the wind bland annet, er på to løp, og gir deg en minolta toyota som premie, feit bil! Ellers må du kjøre tyske og europeiske cupper, samt at du må kjøpe deg en teit nascar bil.. Ellers er det ganske greit!

Om du vil slippe å bruke 500 lapper + oppgraderinger på nascar bil er det bare å si ifra, kan sende min til deg ;)

Fredrik 90 : Sliter med den selv.. Skal få lånt meg en Toyota 7 nå, satser på den ordner sakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...