Mexos Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Audi Quattro er blant verstingene til meg. Spesielt på vinteren hvor de tror de kan stoppe like lett som de kan dra på.
Lars89 Skrevet Oktober 13, 2010 Skrevet Oktober 13, 2010 Er ikke vi som er hissige, det er alle andre som er sinker Neida, men er ingen tvil om at førere av tyske premium-bilrt stort sett er noen r...høll bak rattet. Tror de eier veien. Men må ikke glemme at det er føreren som velger bilen, ikke motsatt.
in2you Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Kom akkurat hjem fra hytta i kristiansand, på turen hjemover så ble eg forbikjørt av en idiot i en ny hvit audi s4 midt i en farlig sving før en bakketopp! Eg måtte bråbremse for å slippe han forbi, så kjørte han av ved en bensinstasjon rett etterpå. Etter en liten stund så var han klistret i rumpa mi igjen, da plasserte eg meg midt i veien fram til eg skulle av E39, tørrte faktisk ikke å slippe han forbi igjen... IDIOT!!
Otis Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 En kollega/kompis av meg kjører e39 touring, han er mer hissig enn gjennomsnittet i Norge, helt sikkert. Han tar gjerne i bruk fløyte/langlys for å vise andre feil og mangler ved deres kjørestil. Til gjengjeld så har jeg 3 andre kolleger med e39 som kjører noenlunde likt som meg selv, gjerne fortere enn de fleste, men ikke noe mer enn kanskje 10-20 km/t fortere da. Jeg bruker å kalle det for aktiv/effektiv kjøring Men tilgjengjeld så fløyter ikke vi på andre eller "kjefter" på dem når det evt skjer noe, stort sett såklart. Må man si ifra så må man, men strikken er lang.
babjorn Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 gjerne fortere enn de fleste, men ikke noe mer enn kanskje 10-20 km/t fortere da. Jeg bruker å kalle det for aktiv/effektiv kjøring Men tilgjengjeld så fløyter ikke vi på andre eller "kjefter" på dem når det evt skjer noe, stort sett såklart. Må man si ifra så må man, men strikken er lang. Akkurat som jeg skulle beskrevet meg selv
Konformisten Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Er ikke vi som er hissige, det er alle andre som er sinker Neida, men er ingen tvil om at førere av tyske premium-bilrt stort sett er noen r...høll bak rattet. Tror de eier veien. Men må ikke glemme at det er føreren som velger bilen, ikke motsatt. For så vidt enig. Likevel må jeg innrømme at venstrefila brukes mye flittigere etter at jeg kjøpte min første BMW. Bilens kjøreegenskaper har vel også en del å si for kjørestilen. Men Audi går nok av med drittsekk-prisen her til lands. Ligger stadig over i motgående kjørefelt, kliner seg opptil forankjørende, etc.
Der Barockengel Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Til gjengjeld så har jeg 3 andre kolleger med e39 som kjører noenlunde likt som meg selv, gjerne fortere enn de fleste, men ikke noe mer enn kanskje 10-20 km/t fortere da. Jeg bruker å kalle det for aktiv/effektiv kjøring Jeg mistenker at mange av dem som kjører under fartsgrensen har oppmerksomheten sin helt andre steder enn rettet mot kjøringen. Sålenge slik aktiv/effektiv kjøring er nettopp det, dvs. med full oppmerksomhet mot kjøringen og ikke mot medpassasjerer, telefonsamtaler eller bilstereo, behøver det ikke å være en dum ting.
Sjøbuse Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 syns dette bare er tull jeg. har både opel og bmw. og syns jeg kjører likt i begge bilene jeg. men siden bmw har fått ryktet som jævel i trafikken så blir de også lakt merke til såfort det er noe. ingen legger merke til en toyota som er en kødd på veien.
painkiller Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 syns dette bare er tull jeg. har både opel og bmw. og syns jeg kjører likt i begge bilene jeg. men siden bmw har fått ryktet som jævel i trafikken så blir de også lakt merke til såfort det er noe. ingen legger merke til en toyota som er en kødd på veien. Jeg har også samme kjørestil uansett hvem bil/merke jeg kjører.. Har så å si aldri sett en toyota kjøre gris på veien, kanskje noen tilfeller når en ser en celica med en valp bak rattet.. Det jeg har lagt merke til er at hvis jeg havner bak en toyota, særlig en avensis, går det alltid i 5-10km/t UNDER fartsgrensen! Dette synes jeg gjelder japse generelt, med unnat av ugdom i celica, primera eller hyundai coupe... Men vi som bor på samme sted Petter, vet du hvem som kjører den røde rs4 stasjonsvognen? Går noe vanvittig, å det er hele tiden, om det er på skårasletta eller gjenom by`n??
Lyktestolpe Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Kan ikke si at jeg kjører noe spesielt hissig i min BMW. Men føler at folk ikke er like villige til å slippe meg fram om jeg står ved ved en utkjøring til forkjørsveg, og trafikken snegler seg fram, enn når jeg kjører Polo. Tilfeldig? Tjaa, jeg er ikke alltid like villig til å slippe fram en A6, men en Auris går greit
Heimstad Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Etter en liten stund så var han klistret i rumpa mi igjen, da plasserte eg meg midt i veien fram til eg skulle av E39, tørrte faktisk ikke å slippe han forbi igjen... IDIOT!! Vet ikke hvem som er mest idiot i dette tilfellet? Jeg blir ihvertfall rasende hvis jeg bilen foran ikke slipper meg forbi. Det finnes folk som kjører fortere enn deg. Pass dine egne saker, og slipp de forbi! En sint sjåfør er en farlig sjåfør!
in2you Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Vet ikke om det kom klart nok frem, men han prøvde å kjøre forbi i svingene og da slipper slipper eg pokker INGEN forbi!
Otis Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Det hender at jeg kjører forbi på innersiden gjennom svinger, om det er klar bane og det ser ut som personen foran følger med.
Lyktestolpe Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 På innersiden?? Håper virkelig ikke du får rota deg ned på østlandet!
S.Arnesen Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 På innersiden?? Håper virkelig ikke du får rota deg ned på østlandet! Bare jeg som ikke skjønte hva du vil frem til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå